Modpoints

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=516&format=full&ext=.png

Is er ook iemand in de zaal die mij uit zou kunnen leggen waarom ik niet meer tot de 60 points per dag kom? Ik kom namelijk toch echt wel zoveel op de FP dat ik die 60 punten mag krijgen. Daar ligt het zeker weten niet aan. :)
Het was trouwens wel heel raar. Een week of wat terug had ik nog 60 punten per dag. Een dag later kijk ik weer en zijn het er maar 59. Ik dacht, dat lost zich wel weer op... maar dat doet het dus niet. Is er misschien wat verandert in de formule om de punten te berekenen os is 59 tegenwoordig het maximum?

• Harm
  • Niet online
Subtiel kickje. :)

Verwijderd

Wat zit je nou te klagen? Met die 373 punten kun je ongeveer alles wat er te modden is modereren.

• MichelVH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Misschien dat je reacties naar een ander niveau zijn gemod, daardoor veranderd het aantal modpoints ook

Don't be afraid of the dark, be afraid of what it hides

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:16

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 21:15:
Wat zit je nou te klagen? Met die 373 punten kun je ongeveer alles wat er te modden is modereren.

Daar gaat het niet om...normaal zou hij er iets meer krijgen en hij wil weten waar die zijn. Niet omdat hij ze nodig heeft, maar omdat er blijkbaar iets gewijzigd is of omdat er misschien iets fout zit.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 21:15:
Heb jij hier dan misschien ook last van? Of is het een 'lokaal' probleem wat alleen ik heb?
TheDark schreef op 15 December 2002 @ 21:27:
Misschien dat je reacties naar een ander niveau zijn gemod, daardoor veranderd het aantal modpoints ook
Ik denk het niet, aangezien ik bijna niet reageer. Mijn laatste reactie is van 10-12 en die staat nog nog ongemod op 1. Maar dat zou misschien één dag verklaren en niet een hele week.

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Hier heb ik er in ieder geval wel gewoon zestig per dag. Je kolom 'ongebruikt' ziet er trouwens ook niet helemaal fris uit...er worden geen punten afgetrokken voor je moderaties blijkbaar :?.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Harm
  • Niet online
odysseus schreef op 16 december 2002 @ 16:41:
Hier heb ik er in ieder geval wel gewoon zestig per dag. Je kolom 'ongebruikt' ziet er trouwens ook niet helemaal fris uit...er worden geen punten afgetrokken voor je moderaties blijkbaar :?.
Tsja hé! Dat zie ik nu pas. Raar zeg. Ik kijk het zo nog even een keer na (ik zal even wat modereren) en dan posten we nog wel een keer een staatje.

[edit]
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=551&format=full&ext=.png
Hij gaat nu dus wel goed rekenen (315-39=276), alleen de gegevens uit de eerdere dagen kloppen nu nog steeds niet. Ik zal het wel in de gaten houden. Want het is natuurlijk niet juist.

[ Voor 25% gewijzigd door Harm op 16-12-2002 16:58 ]

• odysseus

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Nu ik erover denk...is het mogelijk dat je nog maar 59 punten krijgt sinds de HCC-dagen? Ofwel: sinds je een abonnement afsloot?

* odysseus kan geen andere afwijkingen vinden tussen jou en de meeste andere gebruikers...je merkte zelf ook al op dat het 'een paar weken geleden' nog niet zo was, dus het kan aan die status liggen (al weet ik ook niet hoe dat zou kunnen).

• Harm
  • Niet online
odysseus schreef op 16 december 2002 @ 16:54:
Nu ik erover denk...is het mogelijk dat je nog maar 59 punten krijgt sinds de HCC-dagen? Ofwel: sinds je een abonnement afsloot?

* odysseus kan geen andere afwijkingen vinden tussen jou en de meeste andere gebruikers...je merkte zelf ook al op dat het 'een paar weken geleden' nog niet zo was, dus het kan aan die status liggen (al weet ik ook niet hoe dat zou kunnen).
Het zou kunnen, maar dan is het alsnog niet juist. 8) Tot anderhalve week terug kreeg ik nog gewoon 60 punten en toen was het ineens veranderd naar 59 punten en gaat het rekenen met mijn punten dus verkeerd. Ik kan natuurlijk proberen om alles weg te modereren, maar ik denk niet dat me dat lukt. :+

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
odysseus schreef op 16 december 2002 @ 16:41:

Dat komt omdat hij minder miner punten uitdeelt dan wat hij binnenkrijgt :). Stel hij krijgt tien modpunten binnen en hij modt acht reacties, dan worden er geen modpunten afgeschreven van de laatste dag. Als hij nou dertig reacties had gemod, dan kwam hij modpunten tekort en werden er punten afgeschreven van de laatste dag waarop modpunten beschikbaar zijn.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=552&format=full&ext=.png

Als ik vandaag meer had gemod dan het aantal punten wat ik binnenkrijg (dus meer dan 209 moderaties zou uitvoeren), worden van dinsdag 10 december het aantal modpunten afgeschreven van wat ik extra zou modereren. Let dan ook op de tekst wat eronder staat:
Gebruikte moderator punten worden afgeschreven van de laatste dag dat er ongebruikte modpoints zijn, in dit geval dus dinsdag.
Eigens statistieken zijn te bekijken via deze urrel: http://www.tweakers.net/reacties/?Action=Modpoints :).

• Harm
  • Niet online
Nog maar eens een kickje aangezien het bij nog steeds niet goed gaat. Ik krijg maximaal 59 punten per dag en verder worden de moderaties niet van het totaal aantal punten afgetrokken. Ik heb nu 315 punten, 90 moderaties gedaan en 315 ongebruikte punten... :? Ik snap het niet meer. :/

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De oorzaak van de foute telling heb ik waarschijnlijk achterhaald. Dit probleem gaat ik binnen een week vanzelf oplossen. Waarom je maar 59 punten haalt is me niet duidelijk. Er zijn veel meer users die wel precies 60 punten halen. Zijn er soms bepaalde periodes op de dag waarop je nooit op Tweakers.net komt?

• Harm
  • Niet online
Femme schreef op 17 december 2002 @ 17:36:
De oorzaak van de foute telling heb ik waarschijnlijk achterhaald. Dit probleem gaat ik binnen een week vanzelf oplossen. Waarom je maar 59 punten haalt is me niet duidelijk. Er zijn veel meer users die wel precies 60 punten halen. Zijn er soms bepaalde periodes op de dag waarop je nooit op Tweakers.net komt?
Ja, ik kom overdag over het algemeen niet op Tweakers.net omdat ik dan aan het werk ben en geen computer tot mijn beschikking heb. :( Maar op vrijdag, zaterdag en zondag ben ik meestal de hele dag online (ik ben dan vrij :)) en kom dan dus ook overdag op Tweakers.net en ook op die dagen heb ik maar 59 punten.
Is er niet een mogelijkheid dat je mijn modpunten via de DB weer op 0 zet en dat ik dan helemaal opnieuw begin (zelfde effect dus als dat ik meer dan een week geen tweakotine kom halen [wat ik niet zou kunnen, dus het is hypothetisch :P])? Of dat ik bijvoorbeeld al m'n punten opmaak en we dan weer verder zien?

• Alex
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 19:26
Wat zijn de normen qua pageviews -> modpoints

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Harm
  • Niet online
prog-konijn schreef op 19 December 2002 @ 08:58:
Wat zijn de normen qua pageviews -> modpoints
Een ingewikkelde rekenformule die rekening houdt met pageviews/moment van de dag dat je leest en vast nog wel wat dingen. Femme weet hem wel precies. :*)

• Harm
  • Niet online
Femme schreef op 17 december 2002 @ 17:36:
Het aftrekken van de gebruikte modpunten werkt nu inderdaad weer goed. Waarvoor dank! :)
Helaas krijg ik nog steeds wel maar 59 punten per dag. Ik ben vandaag ook overdag erg veel op de FP geweest en ik zit nu op 59 punten. Dus aan het verschillende moment op de dag zal het ook wel niet liggen (het heeft trouwens wel goed gewerkt). Heb je al een idee waar dit aan kan liggen of hoe het opgelost kan gaan worden?

Verwijderd

Ik heb afgelopen donderdag 61 modpoints vergaard, dus ik denk dat jij gewoon een zeer regelmatig patroon vertoont. Andere dagen heb ik namelijk verschillende aantallen.

• Harm
  • Niet online
Verwijderd schreef op 20 december 2002 @ 18:20:
Ik heb afgelopen donderdag 61 modpoints vergaard, dus ik denk dat jij gewoon een zeer regelmatig patroon vertoont. Andere dagen heb ik namelijk verschillende aantallen.
Maar dat verklaart nog niet hoe het kan dat ik ineens van de ene op de andere dag van 60 punten naar 59 ben gegaan en dat ook ben gebleven. Toen ik dit topic startte was ik er net achtergekomen dat ik van 60 punten de dagen ervoor naar 59 punten was gegaan. En dat over bijna een hele week. Ik heb niet gereageerd in die tijd dus aan karmaherberekeningen zal het niet liggen lijkt me. Het is gewoon vreemd dat ik met hetzelfde lees en modgedrag toch ineens maar 59 punten krijg.
Dat jij er wel 61 krijgt zal wel komen door dat je gereageerd hebt en daardoor veranderen je modpunten ook mee. :)

• Alex
Zal mijzelf even quoten uit het andere artikel, gebeurde gisterochtend:
Ene moment kreeg ik dit:

Woensdag 18 december 62 67 0
Donderdag 19 december 63 174 31

Volgende moment weer gewoon dit:

Woensdag 18 december 59 67 0
Donderdag 19 december 58 174 31

Er is blijkbaar toch wat mis in dat moderatiescippie.

Owjahhh, dit gebeurde ongeveer in 5 mins...

Deze post is bestemd voor hen die een tegenwoordige tijd kunnen onderscheiden van een toekomstige halfvoorwaardelijke bepaalde subinverte plagiale aanvoegend intentioneel verleden tijd.
- Giphart

• Robin
  • Niet online
prog-konijn schreef op 21 December 2002 @ 13:30:
Zal mijzelf even quoten uit het andere artikel, gebeurde gisterochtend:

Niks mis met de berekening, dat je opeens verschilt in modpunten betekend jusit dat het scriptje zijn werk gedaan heeft en je modpunten-voor-die-dag opnieuw berekend heeft. Of je hebt slechte replies of je kijkt te weinig op T.net :+

• Alex
Is mogelijk maar eerst kreeg ik erbij en toen ging het er weer af, beetje vreemd, maar volgende keer zal ik exacte cijfers pakken.

- Giphart

• Robin
  • Niet online
prog-konijn schreef op 21 December 2002 @ 15:41:
Is mogelijk maar eerst kreeg ik erbij en toen ging het er weer af, beetje vreemd, maar volgende keer zal ik exacte cijfers pakken.

Dat zijn exacte cijfers van dat moment, en er wat aan veranderen gaat moelijk. Tenzij je lekker veel views genereert (het maximale wat je uit de Tweakotine krijgt is 600) en daarnaast gelden nog de reacties (uiteenlopend van -1 tot +4 en hoe hoger de score des te meer karma en hoe meer reacties op een hogere score hoe groter de bonus die je krijgt wat resulteerd in hogere modpoints en karma en dus een hogere status) :P

• Alex
Ja dat snap ik allemaal maar zeg 3 × veranderen in 10 minuten vind ik vreemd maar zoals ik al zei zal ik het komende weke eens bijhouden, als er dan echt gekek dingen tussen zitten zie je me zo weer terug in dit draadje!

- Giphart

• Robin
  • Niet online
Zolang je genoeg modpunten hebt om te modden dan hoef je hier niet te komen klagen over het feit dat je modpunten tig keer op een dag veranderd.

• Harm
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=615&format=full&ext=.png

Ik ben vandaag en gisteren maar even bezig gegaan om m'n modpunten op te maken om te zien of dat misschien iets zou opleveren, maar dat heeft het dus niet gedaan. :'(
Verder lijkt me dat met dit aantal moderaties op een dag (en verder vandaag veel op de FP komen) dat ik toch echt 60 punten moet krijgen. Dus het is nu ook geen toeval ofzo.

Is er misschien een mogelijkheid om je modpuntenlijst te resetten en dus met een hele schone lei te beginnen? :) Want ik vind het wel erg raar.

[ Voor 21% gewijzigd door Harm op 21-12-2002 23:41 ]

• Alex
ramH schreef op 21 december 2002 @ 23:32:
Is er misschien een mogelijkheid om je modpuntenlijst te resetten en dus met een hele schone lei te beginnen? :) Want ik vind het wel erg raar.
Ik denk dat je dan ook met een nieuwe Tweak-o-time mopet beginnen en misschien ook wel ene nieuwe karma :'(

- Giphart

• Harm
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=617&format=full&ext=.png
Ennieweej, op dit moment is het allemaal weer goed. Wat het nu precies was, weet ik nog niet en misschien zullen we dat ook nooit weten. Het is nu weer goed in ieder geval. En daar ben ik blij mee. :)

• Alex
Laten we hopen dat het zow blijft :)

- Giphart

• Robin
  • Niet online
Ik vind het raar dat je laatste reactie geen extra modpunten opgeleverd heeft? Die reactie dateert van 10 december en gezien de tabel in de topicstart heb je daarvoor geen extra punten gekregen. Ook is je laatste reactie niet gemoddereerd wat dus ook geen verandering betekent in de modpuntenbereking. Of het moet toevallig uitgepakt zijn dat je de hele week hetzelfde aantal modpunten hebt gekregen :o.

* Robin denkt niet dat ramH elke dag op hetzelfde tijdstip hetzelfde aantal pageviews genereert :+

Verwijderd

Is er eigenlijk een plafond aan het aantal modpunten dat iemand kan binnenslepen? (theoretisch, ik vermoed niet dat iemand licht aan een maximum komt)

• Robin
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 december 2002 @ 13:45:
Is er eigenlijk een plafond aan het aantal modpunten dat iemand kan binnenslepen? (theoretisch, ik vermoed niet dat iemand licht aan een maximum komt)

Het maximale wat je per dag van de Tweakotine kunt krijgen is 600 punten, wat 4200 punten per week maakt. Daarbovenop komen nog eens de modpunten die je van de reacties en karma krijgt. Daarnaast komen nog eens de bonuspunten van de reacties erbij waardoor je erboven kunt komen.

* Robin zit net boven de grens van 4200 punten aan :o

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp?FotoAlbumID=622&format=full&ext=.png

• Harm
  • Niet online
Is er de laatste paar dagen niet wat gerommeld met de puntenberekeningen? Dat is echt het enige wat ik kan bedenken.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar 16 december heb ik in de laatste tabel 60 punten, terwijl ik voor diezelfde datum in een eerdere tabel slechts 59 punten heb gekregen, en zo zijn er nog wel meer dagen. Wat me nu ineens opvalt, alleen diegene waar ik 60 punten voor heb zijn veranderd. Waar ik op 17 en 18 december minder dan 60 punten heb, is dat wel gelijk gebleven. Alleen mijn 59 punten zijn dus weer 60 geworden. Queer... :?

* Harm geeft een bevestigend hoofdknikje naar Robin Vreuls. De tijden zijn wel ongeveer gelijk (vanaf 15.45 - 23.00), maar exact niet nee.
Maar als je op een dag maar genoeg op de FP komt loopt je aantal pageviews toch op en krijg je toch meer modpunten? Weliswaar maakt het tijdstip wel uit voor de hoeveelheid punten die je krijgt voor een bepaald moment, maar als je aantal pageviews maar hoog genoeg is krijg je die 60 punten wel. In ieder geval, zo is mijn ervaring.
Pagina: 1