Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 22:27:
Voor kazaa heb ik ook nog geen oplossing gevonden. Wine en kazaalite 2.0 krijg ik iig geval niet werkend hij chrashed zodra hij het logotje heeft laten zien, maakt niet uit welke dll ik native laad.
Ik heb het draaiend. Gewoon aanwijzingen volgen op standaard sites die je via google/search kan vinden en de windows DLLs van de windows system directory op je windows installatie naar de windows system directory van wine copieren. Het werkt.

.
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 21:53:
Ik wordt echt schijt en schijt ziek van die monopoli van windows en de verplichting op al hun mooie software met hun mooie praatjes te gebruiken. Ik wil overstappen op linux. Echter dan moet ik alternatieve drivers voor sommige dingen van me hardware en software hebben.
Niet om je eeuwige linux zealotisme de grond in te boren, maar dat heeft weinig zin zo. Je kan linux wel proberen, maar als je er zo in duikt, dan gaat dat niet goed. Believe me. Zet een mooie dualboot op, zorg ervoor dat je er de tijd voor neemt, en met name als je dingen wilt doen zoals wine aan de praat krijgen of matig-gesupporte hardware aan de gang krijgen (zoals de WinTV PVR), dan zou ik een goede portie geduld bewaren, en veel koffie... Verwacht niet dat je na een uurtje een systeem hebt dat windows tot dromenland doet behoren. Linux is goed, maar niet zo goed.
Drivers voor
- Hauppauge WINTV PVR
Ja, dit wordt een probleemgeval. Er is driverondersteuning voor, maar het is niet een 'piece of cake'. Download BTTV-0.7.x van
http://bytesex.org/bttv/ (
niet de 0.9.x serie nemen!). Je zult zien dat de PVR in de lijst gesupporte cards staat (CARDLIST). In de standaard kernel is dit niet het geval. Okee, vanaf hier moet je zelf wat initiatief tonen. A) de meeste moderne distributies leveren 2.4.18 mee, die heeft BTTV-0.7.91. Dat is irritant, want fatsoenlijke PVR support zit we pas in sinds 0.7.95, vandaar dat je de nieuwe BTTV-0.7.x moest downloaden. Zorg dat je tijdens de installatie de kernel sources hebt geinstalleerd. Nu kun je met 'make && make install' de nieuwe BTTV-versie installeren. Gaat dat niet goed, copieer dan /boot/config-<whatever> naar /usr/src/linux/.config en draaie make dep. Werkt dat ook niet, dan moet je je eigen kernel compileren en sta je er alleen voor, daar kan ik je niet mee helpen. Is genoeg info over te vinden, waar dan ook. Daarna alsnog 'make && make install' in de source directory van de nieuwe BTTV-0.7.x driver. Daarna kun je in de in die tarball meegeleverde CARDLIST de card ID van de PVR opzoeken, en zo de kaart werkend krijgen. Note: hardware MPEG encoding zal niet werken, Hauppauge kan wegens contractuele verplichtingen geen informatie loslaten of is niet geinteresseerd, hier weten we weinig vanaf. Als het goed is kun je dan dus TV kijken en opnemen met software-encoding (dus dat je processor de encoding doet) via bijvoorbeeld zapping of xawtv.
Behoorlijk lang verhaal, dussuh: suc6! Probeer het uit, en neem er de tijd voor. Dit soort kaarten zijn niet de makkelijkste.
- Create SB Live! Platium 5.1
- Scanner HP Scanjet 6300
Worden door standaard installaties a la Suse, RedHat en Mandrake automatisch herkend.
- Office Xp
Kom op, heb je zelf gezocht? RedHat levert OpenOffice mee, je kan het ook via (bijvoorbeeld) Red Carpet installeren. Zie
http://www.ximian.com/.
Welke interface onder linux is het mooiste en welke lijkt het meest op die van windows?
Zoals hierboven gezegd, probeer beiden uit.
Nogmaals, duik er niet middenin om uiteindelijk
the hard way uit te vinden dat het te moeilijk is, ga rustig aan de slag en neem er de tijd voor, als je zoveel wilt.