Toon posts:

[Voltages] Tijdens boot zakt 3,3v in en stopt een fan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet in welk forum dit thuishoorde, dus postte ik het maar hier.
Het probleem is het volgende:
Als ik net ben ingelogd in XP en mn desktop tevoorschijn komt, hoor ik de CPU fan ermee kappen en zegt de hardwaremonitoringtool van AOpen "3,3V Voltage Abnormal!", na ongeveer 3 seconden gaat het fannetje dan weer draaien.
Het moederbord dat ik heb is een AOpen AX63, en ik gebruik de monitoring tool die standaard bij dit moederbord zit. Ik heb hier nu 4 dagen ofzo last van, en heb het eerder nooit gehad. Heeft iemand een idee hoe dit komt? Het gebeurt denk ik als dat programmaatje opstart, want het gebeurt net als hij de desktop heeft geladen en de autorun zooi aan het starten is. Niet eerder en niet later, hoe lang je windoos ook op het loginscherm laat staan.
Alvast bedankt :)

Edit:
Als ik de tool afsluit en handmatig weer opstart gebeurt dit niet, het komt dus in ieder geval niet (alleen?) door die tool.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 21:39 ]

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:07

talin

ES-MA

connector op mobo brak ?
andere conector pakken ?

wat voor waardes geeft je 3,3 V lijn ?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dus niet dat het aan de connector ligt, want het is alleen bij het booten van xp.
Verder kan ik niet zien wat de waarde van de 3,3v lijn dan is want dat staat niet in de message en ik kan de monitoring tool niet snel genoeg omhoog krijgen, maar het is iig hoger dan 3,46 en lager dan 3,16.
Ook vind ik het errug vreemd dat de fan uitgaat terwijl de 12v lijn goed is, want die fan heeft helemaal nix te maken met de 3,3v lijn. Toch komen allebei de dingen op precies hetzelfde tijdstip. Als de 12/5v lijn ook fout zouden zijn zou dit erbij komen te staan in de msgbox, dat is niet het geval.