[SBLive5.1] Gravis Gamepad Pro -> Stotteren

Pagina: 1
Acties:

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Op mijn PIII667@700, 512MB, Asus TUV4X (VIA 694T, 4in1 v4.43), AOpen GF2MX400 (reference drivers 40.72 WHQL) heb ik sinds kort een Gravis Gamepad Pro (met drivers native van XP) op de gamepoort van een SBLive 5.1 OEM aangesloten. Deze Live had ik na de format vanmorgen voorzien van de drivers die van de site van Compaq te downloaden waren (hele CD). Met Windows Update heb ik de boel ook helemaal bijgebracht.

Na het aansluiten van de gamepad (herstart vereist om hem te vinden) stottert de output van Winamp (2.81, DirectSound en WaveOut) en Windows Media Player (6.4), vooral als ik bezig ben in menu's, of scrollen in IE, nieuwe vensters openen, resizen etc. zelfs typen (Kladblok, IE, Word) kortom alles wat de grafische kaart een beetje belast. Ook systeemgeluiden van windows zijn geaffecteerd.

Er zijn geen bronconflicten, hoewel bijna alle PCI-kaarten + video op IRQ 9 zit, maar dat hoort volgens mij zo bij de ACPI HAL. Ik heb ook al de nieuwste drivers van de site van Creative erop gezet, dit mocht niet baten... Eenmaal de gamepad uitgetrokken is alles normaal... Ik zou hem wel elke keer voor een spel willen insteken en erna eruit halen maar Windows vindt hem niet als hij niet ingestoken is vòòr ik de PC aanzet.