Toon posts:

Chaintech 7NJL1 problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb vandaag het 7NJL1-Zenith moederbord van Chaintech geïnstalleerd. Dit is een nforce2-bord, een afgeslankte budgetversie van de 7NJS-Apogee.

Vreemd probleem is't volgende : Bij 't afsluiten van WinXP maakt m'n harde schijf opeens 3 maal een "Zwiep-Zwiep-Zwiep"-geluid. Alsof de arm heen en weer slaat. Afsluiten duurt ook wat langer. Is dit normaal ?

Ook ! Na't installeren van de nforce 2.0-drivers (van nvidia's website) start WinXP niet op. Geeft een melding dat er foutieve-beschadigde bestanden gevonden zijn en ik kan enkel teruggaan naar m'n vorige instellingen (met nforce drivers 1, die bij't moederbord zaten). Ik heb WinXP SP1 erop staan (Op nvidia's website staat dat dit vereist is). Nog iemand dit probleem ?

Overigens ben ik erg tevreden over't bordje. Merkbaar snel, komende van een KT266A bord van MSI.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:24
Volgens mij ligt het aan je HD :X

BTW Ik heb geen problemen met de MSI KT4 Ultra BSR (echt goede plank)

Ps Wat voor merk HD heb je en type :? :?

Verwijderd

Topicstarter
't is een IBM 60GXP van 60GB. Ik weet't ik, weet't; problemen-schijf. Zojuist op http://www.amdmb.com in de forums gezien dat iedereen er last van heeft, trouwens, dus aan de schijf ligt't niet. Hmmm...wat een brakke nforce-drivers, zeg.

• Klovan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:52
* Klovan heeft precies dezelfde problemen bij de 7njs!

Heb ook 3X zo'n raar geluid bij afsluiten van Windows! Western Digital 120GB

en Nforce-drivers geeft ook hetzelfde probleem!

[ Voor 9% gewijzigd door Klovan op 15-12-2002 00:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Okee. M'n HD-probleem heb ik zojuist verholpen.

Via device manager ga je naar IDE ATA/ATAPI controllers en je doet 'n update van de nvidia MCP2 IDE controller door handmatig te bladeren naar de folder waar je de -oninstalleerbare- nforce-drivers v2 hebt uitgepakt, subfolder IDE, subfolder WinXP. Met die geupdate IDE-driver verdwijnt dat schrikwekkende geklik.

Nu nog te weten komen hoe'k de volledige driverset v2 kan installeren...

• Klovan
Misschien ligt het aan de audio driver die er bij wordt geinstalleerd!

note van Nforce Drivers
Audio drivers will not install on the following nForce2 products: ASUS A7N8X and Chaintech 7NJS. Please use the drivers that come with these products to enable audio functionality.

Verwijderd

Klovan schreef op 16 december 2002 @ 17:12:
Misschien ligt het aan de audio driver die er bij wordt geinstalleerd!

note van Nforce Drivers

[...]
Nee het is een probleem van windowsxp, ik had precies het zelfde probleem Klik, klik en klik <uit>. Nu heb ik er windows2000 op staan i.z.m. de 2.0 drivers en het probleem is opgelost.

• Klovan
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 00:13:
Okee. M'n HD-probleem heb ik zojuist verholpen.

Via device manager ga je naar IDE ATA/ATAPI controllers en je doet 'n update van de nvidia MCP2 IDE controller door handmatig te bladeren naar de folder waar je de -oninstalleerbare- nforce-drivers v2 hebt uitgepakt, subfolder IDE, subfolder WinXP. Met die geupdate IDE-driver verdwijnt dat schrikwekkende geklik.

Nu nog te weten komen hoe'k de volledige driverset v2 kan installeren...
Dat werkt niet bij mij ;(

krijg na het opnieuw opstarten een BSOD...

• Chimera
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-07 11:24
Hmm, een beetje off-mobo, maar dat heb ik op mijn 550 MHz PC ook met XP, met 2K en 98 nooit last van gehad, tis vaag. Maja... hij gaat toch maar een keer per dag uit :)

[16:19] <WhizzCat> de zon heeft nog maar 5 miljard jaar te leven naar het schijnt
[16:19] <WhizzCat> dus schiet op met dat protocol Chimera :p

Verwijderd

Chimera schreef op 16 December 2002 @ 21:00:
Hmm, een beetje off-mobo, maar dat heb ik op mijn 550 MHz PC ook met XP, met 2K en 98 nooit last van gehad, tis vaag. Maja... hij gaat toch maar een keer per dag uit :)
Probleem is ook alleen i.s.m een Chaintech CT-7NJS bord en WinXP.

• Wirehead
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 09:31
probeer eens een bios update? Maybe dat dit euvel al is opgelost daarmee.
Op de meuktracker kan je de laatste bios terugvinden :)

Denon AVR-X2800H, Quadral Amun Mk.III, Technics SL-7, DIY PhonoPre, AT-152LP / 4.225kW Heckert Solar / SMA 3.0-1AV-41 / Kia e-Niro 64kWh First Edition

Verwijderd

Toevallig je bios geupdate tussentijds ?

had namelijk hetzelfde probleem (Bsods met opstarten) nadat ik de bios had geupdate. (en verders gewoon dezelfde bios instellingen heb gedaan.)

p.s. vind al dat chaintech spul zowieso brak hoor,
op m'n werk vrij veel probs mee. het is leuk dat er zoveel bijzit aan spullen. Maar als je dan incl al dat spul evenveel kwijt bent als een asus/epox bord, dan gaat er geen belletje rinkelen bij je ? :)

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Sorry dat ik deze topic opnieuw oprakel, maar ik ken het fenomeen ook. Bovendien heb ik enorm veel last met het schrijven van cd's met dit bord ook. 1 CD writer is er zelfs al aan overleden...
Upgrade naar bios V4.0 zorgde ervoor dat XP zelfs niet meer opstartte, ben dus teruggegaan naar V3.0
Pagina: 1