Toon posts:

ik heb net een apogee 7jvl gekocht

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een chaintech bord gekocht, maar nu is mijn vraag welk geheugen kan ik het beste kopen?

pc 2100 of 2700 :?

en ik gebruik eerst mn duron morgan 1000 en dan een xp 2000, maar dat duurt nog even :O :9~

alvast bedankt marcel

Verwijderd

Hoeveel RAM wil je kopen en wat zijn de verdere specs (gpu enzo)?

En wat is in jou geval het prijsverschil?

Ik denk dat de meerwaarde van pc 2700 niet veel meer is, maar dat hangt wel van de rest van de specs af!

Verwijderd

Topicstarter
gf 2 mx 400 64 mb wd 80 gig en een baracuda 40 gig, duron 1000 en een lite on 16 speed branderen een 6 of 8 speed dvd en natuurlijk mn oude vertrouwde boomslang 1000 dpi

Verwijderd

Neem gewoon PC2700. Dat is over een jaar nog te gebruiken en is niet veel duurder dan PC2100

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 23:55:
Neem gewoon PC2700. Dat is over een jaar nog te gebruiken en is niet veel duurder dan PC2100
Same story !
En denk er aan om een beetje kwaliteit te kopen !

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:02

boesOne

meuh

Yep als je wat verschil wil merken met je ouwe sdram zou ik ook lekker pc2700 halen.. kan nog een tijdje mee...

Dus je hebt pc133sdram te koop :P

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

Verwijderd

Niet meer aan toe te voegen, behalve mn eigen post. :+ ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor jullie goede raad, ik zal het maandag meteen aanschaffen, zeg nog 1 vraag je weet iemand van jullie misschien hoe je op een nette manier een chipset in rook op kan laten gaan?, ik bedoel een klein zwart vlekje op een dood moeder bord, want het is mn eigen schuld dat die dood is, maar aangezien ik het bord nog geen jaar heb, heb ik nog 2 jaar garantie( het is een msi) ik ben met de schroeven draaier uit geschoten en heb nu net onder mn socket een kras in de bovenste laag, waardoor ut bord nix meer doet, nu heb ik een idee, dat als ze in de winkel of bij msi een doorgebrande chip zien, dat ze misschien niet kijken naar dat kleine krasje, ik weet het is niet netjes, maar andere ideen heb ik niet , en ik baal dr enorm van.

ik hoor het wel groetjes marcel

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 infinion 128 mb 133mhz modules liggen die identiek zijn, en 1 infinion 128 mb 8/ns 133mhz
en 1 128 mb pc 133mhz white label

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 00:20:
ok bedankt voor jullie goede raad, ik zal het maandag meteen aanschaffen, zeg nog 1 vraag je weet iemand van jullie misschien hoe je op een nette manier een chipset in rook op kan laten gaan?, ik bedoel een klein zwart vlekje op een dood moeder bord, want het is mn eigen schuld dat die dood is, maar aangezien ik het bord nog geen jaar heb, heb ik nog 2 jaar garantie( het is een msi) ik ben met de schroeven draaier uit geschoten en heb nu net onder mn socket een kras in de bovenste laag, waardoor ut bord nix meer doet, nu heb ik een idee, dat als ze in de winkel of bij msi een doorgebrande chip zien, dat ze misschien niet kijken naar dat kleine krasje, ik weet het is niet netjes, maar andere ideen heb ik niet , en ik baal dr enorm van.

uhm haal het koelblok van de chipset af :?
en in het vervolg ff wat beter nederlands :X

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 00:31 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:27:
ik heb 2 infinion 128 mb 133mhz modules liggen die identiek zijn, en 1 infinion 128 mb 8/ns 133mhz
en 1 128 mb pc 133mhz white label
http://www.tweakers.net/aanbod

Verwijderd

Topicstarter
whoops sorry, ik ben ook pas net lid van de gathering, ik zal ut aanmelden in die rubriek

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:31:
whoops sorry, ik ben ook pas net lid van de gathering, ik zal ut aanmelden in die rubriek
no problemos,

maaruhh, ga je nou je chipset laten roken? :P
we willen graag pics zien >:)

Verwijderd

Topicstarter
wat is er mis met mijn nederlands?????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:36:
DIT!

--------
je propt een heel verhaal in 1a2 zinnen

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:20:zeg nog 1 vraag je weet iemand van jullie misschien hoe je op een nette manier een chipset in rook op kan laten gaan?, ik bedoel een klein zwart vlekje op een dood moeder bord, want het is mn eigen schuld dat die dood is, maar aangezien ik het bord nog geen jaar heb, heb ik nog 2 jaar garantie
Probeer het eens in de magnetron of zo.

Als je de boel wilt gaan oplichten zoek je dat wat mij betreft maar lekker zelf uit. Figuren zoals jij zonder eigen verantwoordelijkheid zorgen voor hogere prijzen & kortere garantieperiodes dan nodig voor die Tweakers die wel eerlijk zijn :/ .

Zoef

Verwijderd

Topicstarter
dan lijkt het korter toch, tja ik ging ook zo op in het verhaal, maar ja , zeg ik ga ff proberen dat bord zonder koeling te laten draaien

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:20:

nog iets:

pak de verf uit de kast, en ga het maar zwart verfen 8)7

typo

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 00:36:
Totaal offtopic maar je vraagt er letterlijk om >:) :
<Hoofdletter>ok<comma> bedankt voor jullie goede raad, ik zal het maandag meteen aanschaffen,<punt, geen comma><nieuwe regel> <Hoofdletter>zeg nog 1 vraag<aan elkaar> je<punt> <Hoofdletter>weet iemand van jullie misschien hoe je op een nette manier een chipset in rook op kan laten gaan?,<geen comma><Hoofdletter> ik bedoel een klein zwart vlekje op een dood moeder bord, want<geen 'want' liever puntcomma> het is mn eigen schuld dat die dood is, maar aangezien ik het bord nog geen jaar heb, heb ik nog 2 jaar garantie( het is een msi)<punt><Hoofdletter> ik ben met de schroeven draaier uit<aan elkaar>geschoten en heb nu net onder mn socket een kras in de bovenste laag, waardoor ut bord nix meer doet,<punt, geen comma> <Hoofdletter>nu heb ik een idee, dat als ze in de winkel of bij msi een doorgebrande chip zien, dat ze misschien niet kijken naar dat kleine krasje,<punt, geen comma> <Hoofdletter>ik weet het is niet netjes, maar andere ideen heb ik niet , en ik baal dr enorm van.

<Hoofdletter>ik hoor het wel groetjes marcel
Lees bovendien ook de FAQ mbt begroetingen onder replies- wij tweakers doen elkaar constant de groeten, dus hoeft het niet expliciet onder iedere post :)

On-topic:
PC2700 kopen idd, dan kijken met die Morgan wat optimaal draait:

__FSB/mem
1) 100/100
2) 100/133
3) 133/133 *
4) 133/166 *
5) 166/166 **
*: als je CPU dit trekt; evt unlocken om de multiplier te verlagen opdat je de FSB kunt verhogen
** dit gaat echt alleen lukken als de multiplier substantieel lager is, zoiets als 5.5 ofzo

Een progje als SiSoft Sandra is nuttig om te kijken welke van de bovenstaande het snelst zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
zeg ik heb het bord nu draaien zonder koelblok op mn chipset hoe lang duurt het voor dat ie gaat roken?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 00:51:
zeg ik heb het bord nu draaien zonder koelblok op mn chipset hoe lang duurt het voor dat ie gaat roken?
Meestal kun je wachten tot je een ons weegt- zo heet worden die dingen namelijk niet. Instabiel, jazeker, maar ze produceren gewoonweg niet genoeg hitte om te gaan roken :z

Typische dingen die dat bij defecten wel kunnen doen zijn de FETjes in het voedingsgedeelte van de plank. Ik heb een mobo gezien waar een kortsluiting daar een gat van 2x3cm in de PCB gesmolten had :o

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
maar dan riskeer ik dat heel hilversum, zonder stroom komt of niet?

of mijn voeding is dan dood

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 01:09:
maar dan riskeer ik dat heel hilversum, zonder stroom komt of niet?

of mijn voeding is dan dood
Heel Hilversum donker :?

LOL :+

Maar je voeding misschien wel- tenzij je toevallig ergens een 24V voedinkje hebt liggen ofzo die dan op de FET losgelaten kan worden... :z

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
he laat maar als er al mensen zijn die vinden dat ik niet eerlijk ben, dan houd het gewoon op.
en trouwens het ik heb al een ander mobo gekocht, dus ik licht de boel niet op, ik stelde alleen maar een vraag

Verwijderd

Topicstarter
Zpottr schreef op 15 december 2002 @ 00:39:
[...]

Probeer het eens in de magnetron of zo.

Als je de boel wilt gaan oplichten zoek je dat wat mij betreft maar lekker zelf uit. Figuren zoals jij zonder eigen verantwoordelijkheid zorgen voor hogere prijzen & kortere garantieperiodes dan nodig voor die Tweakers die wel eerlijk zijn :/ .
he vragen staat toch vrij? |:( of niet? ik licht de boel niet op.
en wat bedoel je met verantwoordelijkheid? :?

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
Verwijderd schreef op 15 december 2002 @ 02:38:
[...]

he vragen staat toch vrij? |:( of niet? ik licht de boel niet op.
en wat bedoel je met verantwoordelijkheid? :?
Vverantwoordelijkheid voor je eigen daden, dan moet je niet gaan oplichten!
Als je je core gekraakt hebt door fout je koeler te plaatsen, dan ga je toch ook niet naar de winkel om te zeggen dat ze een kapotte CPU hebben verkocht?!

Mensen zoiets ook wel fraude oftewel oplichterij!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Informatie vragen over iets en het dan ook nog doen zijn twee erg verschillende dingen :o

Ik weet hoe ik oorlogsgassen kan maken- ben ik daarom gevaarlijker dan Saddam Hussein :?
Nee, want ik ga die kennis niet toepassen.

Net zo goed kan ik 1001 manieren bedenken om hardware op overtuigende wijze dood te laten lijken. Zelf heb ik het nooit bewust toegepast (al kan ik je verzekeren dat als je LVD-SCSI apparaten op 5V test de vonken letterlijk gaan vliegen... >:) ), en of duronmaster zijn FETjes gaat opblazen en dan garantie claimen of niet is volledig zijn keuze; de morele keuze staat volkomen los van de kennis die hij al dan niet bezit.

Anders kun je net zo goed redeneren dat zodra iemand weet wat uit de reactie van chloorbleekmiddel en huishoudsazijn komt (denk aan Ieper 1915), hij nooit meer in de schoonmaakkast mag komen op straffe van bombardementen van de VS |:(

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Dicht. Met een minimale inspanning van jouw zijde weet je zo of je PC2100 en/of 2700 moet nemen. En chipsets opblazen? ..... :/

[ Voor 1% gewijzigd door Abbadon op 15-12-2002 10:48 . Reden: typo :/ ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.