ik heb dus obsd geinstalleerd om is te proberen als server alleen nu zit ik met het volgende probleem :
ik heb imapd-uw geinstalleerd via de ports en sendmail is normal al geinstalleerd dus die hoef ik niet meer te installen
.
nu heb ik in inetd.conf dit regeltje toegevoegd :
pop3 stream tcp nowait root /usr/local/libexec/ipop3d ipop3d
alles is daar dus goed (denk ik zo?)
en dan sendmail in de config de MTA aangepast naar 0.0.0.0 en in /etc/mail/access mijn ip toegevoegd en laten relayen.
ok de hele meuk opnieuw opgestart...
nu heb ik dus een user aangemaakt en probeer ik in te loggen via mozilla-mail alleen dan krijg ik de error :
The USER command did not succeed. Mail server 192.168.123.195 responded: Unknown AUTHORIZATION state command.
192.168.123.195 is dus het ip van mijn server in het netwerk.
volgens mij staat de plain-text authorization default uit is maar waar kan je dat aan zetten?
ik heb trouens ook /etc/hosts aangepast (zodat mijn domein erinstaat domein.nl (maar even domein.nl genomen zodat ik niet spam
) en ik heb 'domainname' naar mijn domein veranderd.
en de hostname natuurlijk
en als ik sendmail opnieuw opstart krijg ik een vuige error :
Dec 13 16:40:21 tuxx sendmail[44]: gethostbyaddr(192.168.123.195) failed: 1
Dec 13 16:40:21 tuxx sendmail[44]: daemon invoked without full pathname; kill -1 won't work
(een beetje door elkaar gehaald maargoed.)
ik heb imapd-uw geinstalleerd via de ports en sendmail is normal al geinstalleerd dus die hoef ik niet meer te installen
nu heb ik in inetd.conf dit regeltje toegevoegd :
pop3 stream tcp nowait root /usr/local/libexec/ipop3d ipop3d
alles is daar dus goed (denk ik zo?)
en dan sendmail in de config de MTA aangepast naar 0.0.0.0 en in /etc/mail/access mijn ip toegevoegd en laten relayen.
ok de hele meuk opnieuw opgestart...
nu heb ik dus een user aangemaakt en probeer ik in te loggen via mozilla-mail alleen dan krijg ik de error :
The USER command did not succeed. Mail server 192.168.123.195 responded: Unknown AUTHORIZATION state command.
192.168.123.195 is dus het ip van mijn server in het netwerk.
volgens mij staat de plain-text authorization default uit is maar waar kan je dat aan zetten?
ik heb trouens ook /etc/hosts aangepast (zodat mijn domein erinstaat domein.nl (maar even domein.nl genomen zodat ik niet spam
en de hostname natuurlijk
en als ik sendmail opnieuw opstart krijg ik een vuige error :
Dec 13 16:40:21 tuxx sendmail[44]: gethostbyaddr(192.168.123.195) failed: 1
Dec 13 16:40:21 tuxx sendmail[44]: daemon invoked without full pathname; kill -1 won't work
(een beetje door elkaar gehaald maargoed.)