Toon posts:

[RedHat 8.0] vsFTPd vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een RedHat 8.0 bak met Apache en alle toebehoren draaien. Nu wil ik dus via mijn Win2k bak via FTP bestanden gaan uploaden naar die server. Erg leuk allemaal, erg tof. Gebruikers aangemaakt volgens handleiding.

Ik log in met Windows Commander. Kom ik steeds in de directory /var/ftp/ terecht. Erg vervelend, aangezien Apache de directory /var/www/html als Document root gebruikt.

Je zou kunnen zeggen: Verander in Apache de Document root in /var/ftp/pub ofzo, maar dat wil ik dus niet. Ik wil het in vsftpd aanpassen op één of andere manier. Heb het geprobeerd in vsftpd.conf in /etc, maar daar kon ik iets dergelijks niet editen.

Mijn vraag dus: Hoe verander ik zeg maar de FTP-root in vsFTPd?? Andere oplossingen zijn uiteraard ook welkom.

Verwijderd

Topicstarter
Even een toevoeging: Ik heb Samba draaien, dus ik kan wel bestanden overzetten, da's geen probleem. Het is de bedoeling dat de Webserver via internet te bereiken moet zijn over een tijdje, en dan is het wél handig als de FTP-server draait....

Verwijderd

In je .conf even de local_root optie anders zetten..

een andere optie, een symlink in je /var/ftp/pub naar je document root.

//edit
dit is overigens in de man pages te vinden...

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 00:19 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Als dat niet gewoon in de documentatie staat, eet ik m'n pet op :P

Linux = lezen!

Zie ook de FAQ Non-Windows Operating Systems voor algemene wenken waar je dat soort informatie vaak kunt vinden.

Dit topic is gesloten.