[reboot] na 3 dagen up.

Pagina: 1
Acties:

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
M'n pc komt nooit aan meer dan 3 dagen uptime, na 3 dagen (ongeveer) reboot ie spontaan. Dat is nou al een heleboel keer voorgekomen en ik ben het zat })

Specs:

AMD 1800+ @ 1900+ (met 0.75 volt extra !)
Epox 8kha+'
2x 256mb DDR (1x PC2100, 1x PC2700)
QTEC 400Watt

en nog veel meer, zie sig.

Ik weet dat het een onmogelijke opgave is, en ik verwacht ook eigenlijk geen antwoord. Want ik heb bomveel hardware in m'n pc en die gebruik ik ook, en ik kan niet steeds iets eruit halen en 3 dagen gaan wachten tot ie misschien wel vastloopt. Dan zul je altijd zien dat je te maken krijgt met de wet van murphy en het laatste ding dat je eruit sloopt de boosdoener is :(

Maar misschien dat iemand toch een idee heeft ? Er zijn hier huisgenoten met ECS bordjes die langere uptimes halen en me uitlachen :'(

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Verwijderd

welk os?

kippig :(

zet auto boot on hang uit en kijk waar hij op blijft hangen

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 20:37 ]

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
je kan beginnen met terug te clocken, :? (jammer, maar stabiliteit voor snelheid :))

remco, kan je je icon veranderen, mega irri :( bedankt ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Maarten op 14-12-2002 20:40 ]

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Hahahahaha... :+
Doet die dat percies om de 3 dagen? Of ook soms wille keurig?
Start die dan ook van zelf weer op of krijg je een bleuwe scherm.
En hoe zit het met de voedings spanning? Hoe is het met je 3.3V, 5.0V en de anderen?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Kleintje81
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-08 01:20

Kleintje81

Blaat

Check eventueel de eventlog van je win2k.
(configuratiescherm -> systeembeheer -> logboeken).

Wat voor temps haal je als je de dnetclient een tijdje draait?

BF2 stats Systemen

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

AMD 1800+ @ 1900+ (met 0.75 volt extra !)
0.75V extra :?
Ik neem aan dat je 0.075V bedoelt ofzo :?

En kijk es hoe hij reageert las je cpu gewoon op 1800+ draait :)

• Aike
  • Niet online
In random volgorde:

* ik draai windows 2000 met de nieuwste service packs en patches.

* ik heb m'n pc nu teruggeklokt, snelheid is niet zo boeiend.

* ik draai geen dnetc (kan dat gekke specs ding niet meer updaten) maar D2ol en temp is ongeveer 48 graden. Netjes lijkt me ?

* 5 volt is stabiel en 3,3 staat op 1,54 volgens MBM, zal zo ff bios checken.

* hij reboot ook willekeurig na een dag ofzo, maar niet snel na het opstarten ofzo en ook niet als ik iets speciaals doe. Zit gewoon te surfen en de volgende seconde staar in naar een zwart scherm.

* logboeken melden niks bijzonders, dat schijf G vol staat (lekker boeiend) en dit:
De cglptnt-service kan vanwege de volgende fout niet worden gestart:
Het systeem kan het opgegeven apparaat niet vinden.
--Zal wel iets met tv kaart te maken hebben die had net ff kuren nadat ik z'n venstertje op m'n 2e monitor zette.

en dit:
Het gebeurtenissysteem van COM+ heeft een beschadigd IEventSubscription-object gevonden. De object-id {FF3315BB-7E4B-4C58-BBA4-C48A29B9F95B} is verwijderd door het COM+-gebeurtenissysteem. De abonnee ontvangt geen bericht meer wanneer de gebeurtenis optreedt.
--- opstarten na crash staat er dat erin.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:47
Misschien dat op een of andere manier een PCI kaart op de bek gaat. Of je voeding is niet lekker. En heb je al eens een reinstall van Win2K gedaan?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Aike
  • Niet online
The_Greater schreef op 14 december 2002 @ 21:28:
Misschien dat op een of andere manier een PCI kaart op de bek gaat. Of je voeding is niet lekker. En heb je al eens een reinstall van Win2K gedaan?
Nee maar deze is nog maar 3 weken oud :) Dus zou wel ok moeten zijn. Zit niet veel troep op, wel een aantal gerenommeerde programma's Dreamweaver, Apache, Mysql, Office etc. Verder draait ie D2ol.

Ik heb er wel veel PCI kaarten in zitten, maar het is niet dat ik een specifieke kaart gebruik als ie crasht.

En in bios is m'n 3,3 lijn 2,97 dus dat moet goed zijn. 12 volt is 12,16 (beetje hoog ?)

[ Voor 11% gewijzigd door Aike op 14-12-2002 21:32 ]

Verwijderd

Lord of the Pentium schreef op 14 december 2002 @ 21:31:
[...]
En in bios is m'n 3,3 lijn 2,97 dus dat moet goed zijn. 12 volt is 12,16 (beetje hoog ?)
Je 3.3 volt is niet goed.

Voltages mogen maar maximaal 5% rond de specs schommelen.

Voor de 3.3v lijn is dat dus +- 0.165 volt.
Minimaal vereist: 0.95 x 3.3 = 3.135
Maximaal toegestaan: 1.05 x 3.3 = 3.465

Jouw 3.3v lijn wijkt 10% af. Dat is teveel.

Je +12 is goed.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-07 15:17

Ray

Yepperz,

Ik heb ongeveer ditzelfde probleem met mijn oude compie. Die staat nu gelukkig brak naast de nieuwe. Ik heb wel alles eruit gehad. Conclusie hij blijft het doen.

Het enige wat ik bij die nog niet heb getjekt is de voeding. spanningen zijn in windows en bios overgins goed hoor.

Nou bleek het TOCH de cpu te zijn. Vreemd want dat ding was pas een jaartje oud. Precies wat jij zegt. Zo wassie een week up zonder problemen en zo na een dag of wat dan ook pats reboot.

Wat het ook nog kan zijn, dat probleem had ik daarvoor met dezelfde reboot error dat een rom niet lekker is. Mijn oude 2x dvdrom disconnecte zichzelf van het systeem waardoor ik ook reboots kreeg

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 22:45:
[...]

Je 3.3 volt is niet goed.

Voltages mogen maar maximaal 5% rond de specs schommelen.

Voor de 3.3v lijn is dat dus +- 0.165 volt.
Minimaal vereist: 0.95 x 3.3 = 3.135
Maximaal toegestaan: 1.05 x 3.3 = 3.465

Jouw 3.3v lijn wijkt 10% af. Dat is teveel.

Je +12 is goed.
Heb net nog ff gechecked en toen gaf ie 3.29 aan..............dus of het gaat heel soms fout met die 3.3 lijn of ik heb het verkeerd gezien.....

[ Voor 23% gewijzigd door Aike op 14-12-2002 23:44 ]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:06
Volgens mij is Epox een B-merk netals ECS :X :?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
volgens mij ben jij dan geen master tweaker :X Epox rulezz namelijk als je dat nog niet wist :9 _/-\o_

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Dus niet. Epox is een genomineerd merk.

• Aike
  • Niet online
Nou ik heb dit Epox bord een hele tijd geleden gekocht omdat ik een stabiel syteem wilde. Epox is een goed merk imho :) ECS is een B-merk maar zoals je ziet zijn het niet per definitie slechte producten. Want er zijn hier huisgenoten met meer dan een week uptime en dan gebruiken ze hun pc elke dag doen er vanalles.......

waarom reageer ik hier eigenlijk op ? misschien gevoelig punt geraakt ofzo

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Master Tweaker schreef op 14 december 2002 @ 23:37:
Volgens mij is Epox een B-merk netals ECS :X :?
Dat is niet zo, en nog moet ie het goed doen,
enne, mijn server draait 24 op met een _/-\o_ ECS _/-\o_ bordje ;)

Verwijderd

Hey Lord Pentium. Om echt eens te kijken waar het nou aan ligt zal je toch echt ff die hardware eruit moeten trekken. In ieder geval, als je je RAM gechecked hebt, je voeding stabiel is en je temps ok. Je kan ook in Windows ff het error log uitpluizen. Misschien veroorzaakt een of andere toepassing een probleem. Installeer ook Windows eens opnieuw voor de zekerheid. De kans dat het aan software ligt lijkt mij kleiner dan hardware, maar je wil natuurlijk alles uitsluiten.
Pagina: 1