[Beamer] Vragen over film presentatie

Pagina: 1
Acties:

• ChrisW
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb de bouw van het nieuwe pand van ons bedrijf gefilmd met een digitale camera (jvc gr-dvl 157 met dv-in/out), en daarvan een filmpje gemaakt op de pc (pinnacle studio 7).

Het is een filmpje van ongeveer 4 minuten met achtergrondmuziek dat ik wil vertonen tijdens de officiele opening.

Via mijn vader kan ik de beschikking krijgen over 2 beamers (type toshiba tlp-670e).

Wat kan ik het beste aansluiten op de beamer? en hoe (s-video/andere kabels)?
- de videocamera
- een laptop
- een videorecorder

En moet ik nog apart een versterker+boxen aansluiten voor het geluid?
Het moet in een grote loods goed hoorbaar zijn.

En is het mogelijk om de film op 2 beamers tegelijk te laten zien?

Ook moet ik voor de werknemers nog een film maken van een half uur tot een uur.
Zijn er misschien bedrijven die mijn film op 40 videobanden kunnen kopieren of moet ik zelf alles gaan kopieren?

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Moeten beide projectoren hetzelfde beeld laten zien ? Dupliceren van videobanden is geen probleem, zijn zat bedrijven die dat kunnen doen voor je.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ChrisW
  • Niet online
tbusquet schreef op 14 December 2002 @ 20:44:
Moeten beide projectoren hetzelfde beeld laten zien ? Dupliceren van videobanden is geen probleem, zijn zat bedrijven die dat kunnen doen voor je.
Ja, ik wil op 2 muren dezelfde film laten zien.

Weet je misschien ook zo'n bedrijf in de randstad die de banden voor mij kunnen kopieren?

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
het projecteren op 2 beamers is niet zon probleem, gewoon een VGA splitter ertussen, :)
ik zou wel een verstekker ertussen hangen,

dus van je laptop naar versterker, en alles komt goed gok ik ;)

die Video kan je daar geen VCD of DivX van maken :? is misschien makkelijker :?
maar zoals al is gezegd kan anders het bedrijf het wel

• tbusquet
Virus.NL schreef op 14 December 2002 @ 20:46:
[...]

Ja, ik wil op 2 muren dezelfde film laten zien.

Weet je misschien ook zo'n bedrijf in de randstad die de banden voor mij kunnen kopieren?
Zul je een goede kwaliteit VGA dubbler moeten huren/kopen, je computer kan maar aan 1 apparaat te gelijk syncen, vandaar dat je daar een goede dubbler tussen moet zetten.

Videoduplication in Hilversum kan de tapes voor je dupliceren, ze zijn de goedkoopste die ik hier in de buurt ken iig.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• ChrisW
  • Niet online
Ik ga nu aan 1 beamer een laptop hangen, die continu foto's laat zien (powerpoint-presentatie).

Aan de andere beamer sluit ik de dv-videocamera aan, want volgens mij heb je dan het beste beeld (ik heb geen dvd-writer), en daar sluit ik dan ook een versterker met boxen op aan voor het geluid.
Welke kabels kan je het beste gebruiken voor de verbinding van videocamera naar de beamer?

• tbusquet
Virus.NL schreef op 17 December 2002 @ 18:33:
Ik ga nu aan 1 beamer een laptop hangen, die continu foto's laat zien (powerpoint-presentatie).

Aan de andere beamer sluit ik de dv-videocamera aan, want volgens mij heb je dan het beste beeld (ik heb geen dvd-writer), en daar sluit ik dan ook een versterker met boxen op aan voor het geluid.
Welke kabels kan je het beste gebruiken voor de verbinding van videocamera naar de beamer?
s-video.

Pagina: 1