Toon posts:

133 MHz geheugen wil niet op 133 MHz lopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 reepjes van (volgens mij 133 mhz)

ik heb er 1 uiteghaalt en daar zat idd een stickertje op met 133mhz bla bla

maar als ik in me bios (k7v 1008c) instel dat me geheugen op 133 moet runnen (fsb 100) dan loopt me windows binnen de korste keren vast

kan het zijn dat ik 1 reepje van 100mhz heb (wat ik nog niet gecontroleerd heb) en 1 van 133?

want het zou toch mogelijk moeten zijn me FSB op 133 te zetten zodat me geheugen ook op 133 draait dat ik dus

1,33 x 900 = 1200 mhz heb?

of ligt dit aan mij?

hulp graag =]

btw heb nu een amd k7 700 @ 900 mhz (g orb + td2)

Verwijderd

ten eerste: je athlon trekt een fsb van 133 niet...
ten tweede: probeer eens je geheugen op cas3 te loten lopen op 133 mhz... je geheugen speed kan je onafhankelijk van je fsb instellen... (bijv. hstclk+33 ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
hoe stel ik cas3 in en wat is het nut daarvan, en wat is de orignele cas setting?

• overlord
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-10-2021

overlord

Fan van Mitch & Damian

in je bios kun je cas/ras latencies instellen

of geheugen op cas 222 of cas 333 verschilt per merk/type, waarbij 333 de veiligere waarden (minder snel zijn)

P4 2.8GHz, ASUS P4C800-E DLx ATI 9800SE 380/340 8 pip, 2x WD raptor 74 GB raid 0;2 x samsung 160 gb raid 0, IIyama 17"

Verwijderd

cas is het aantal kloktikjes wat het geheugen wacht op de aanvoer van data.. correct me if i'm wrong

Verwijderd

Met Sisoft Sandra kan je precies zien op hoeveel MHZ je geheugen normaal zou moeten lopen, dus : 133 of 100 MHZ.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>stanley schreef het volgende:
Met Sisoft Sandra kan je precies zien op hoeveel MHZ je geheugen normaal zou moeten lopen, dus : 133 of 100 MHZ.[/quote]Dat is niet altijd waar, in Sandra schijnen af en toe nog wel eens fouten te zitten waardoor die gegevens niet kloppen. De info van Sandra moet je dus niet altijd geloven, je kunt Sandra beter maar alleen als benchmarking prog gebruiken.

• Flexx
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 11:49

Flexx

This side up

Oeps foutje, bedankt

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Hoe werkt dat eigenlijk met een athlon??? kun je daar de geheugen snelheid los van de fsb aanpassen of hebben we het hier gewoon over unlockte of ungelockte cpu's??

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Misschien zit ik er helemaal naast, maar dit lijkt heel erg op een probleem dat ik met en Athlon 750 op een Asus K7M heb gehad.

Oplossing:
In de BIOS de volgende instellingen:
- DIMM interleave op DISABLE
- AGP fast write op DISABLE

Vervolgens in Windows installeren:
- VIA patch installeren van de CD die bij het moederbord zit
- Miniport driver installeren

Hierna moet alles eigenlijk zonder problemen verlopen...dat deed het bij mij in ieder geval wel....

Succes!

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

Verwijderd

Volgens mij moet je in je bios niet je fsb op 133 maar bij je geheugen opties ipv "host CLK" de optie "HCLK + PCICLK" , dan draait de boel op 133 mhz

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:42 schreef achappey het volgende:
ten eerste: je athlon trekt een fsb van 133 niet...
ten tweede: probeer eens je geheugen op cas3 te loten lopen op 133 mhz... je geheugen speed kan je onafhankelijk van je fsb instellen... (bijv. hstclk+33 ofzo)[/quote]ten eerste dit is bull shit want mijn athlon 650 loopt op 140 mhz fsb en tan 2e zal ie gewoon 1x 100 mhz er in hebben zitten

• Ridder
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-03-2025

Ridder

Advanced Moo Device

Tja, Sandra praat wel eens wat onzin.
Ik heb goeie ervaring met MotherBoardMonitor:
geeft erg veel info over geheugen, en het klopt nog ook! (iig in mijn geval).

Verwijderd

He Sub_Zero FSB 140--> plaatje graag ik geloof het niet. Of je bent wereld kampioen FSB

Verwijderd

Waarschijnlijk draait zn geheugen op 140 Mhz, dan heeft ie een FSB van 107 Mhz

• sebasel
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 13:48

sebasel

Het doel : een PORSCHE993turbo

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 22:16 schreef Duncan_A het volgende:
Volgens mij moet je in je bios niet je fsb op 133 maar bij je geheugen opties ipv "host CLK" de optie "HCLK + PCICLK" , dan draait de boel op 133 mhz[/quote]klopt dit ??? neem aan dan ook voor de Abit KT7raid

www.sebastiaanvanbaarsen.com

Verwijderd

Ja. FSB op 133 gaat alleen voor de nieuwe Tbirds (DDR 266 versie)
Daaaaacht nog niet dat die hier te koop waren. Kijk maar eens bij AMD http://www.amd.com/products/cpg/athlon/index.html
:9~

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 08 november 2000 23:59 schreef oppertweaker het volgende:
Waarschijnlijk draait zn geheugen op 140 Mhz, dan heeft ie een FSB van 107 Mhz[/quote] Of hij heeft gedownclocked en loopt nu op 70fsb en 140DDR >:)
Pagina: 1