Toon posts:

[XP] moet buffer in config.sys veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een oud spel (X-com apocalypse) heeft wat probleempjes tijdens de instaltie :(
hij draaide altijd goed onder winME maar onder XP dus niet :(
bij de scan voor de instal heeft hij 2 problempjes:
hij kan de CD-rom niet vinden
en hij geeft aan dat hij files/buffers=20/20 moet hebben (minimaal)
Nu heb ik wel Files=100 neergezet in de Config.NT maar nu heb ik nog steeds het probleem dat ik dus niet die /20 heb :/
hij geeft ook als suggested bug-fix dat ik "FILES=x" of "BUFFERS=x" moet veranderen in de CONFIG.SYS file .... een aangezien winXP die niet heeft zit ik dus vast :'(

iemand suggesties voor de buffer of CD-rom ?
vast bedankt

• InSPiRE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-03 20:19
Heb je dat spel al in de Program Compatibility modus geprobeerd?

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

De config.nt is de config.sys voor NT4/2K/XP. Als je hierin dus files=150 en buffers=40 of zo in zet, dan werkt dit net zo goed als deze instelling in de config.sys van bijvoorbeeld Win98. Dus als het met deze instellingen in de config.nt niet werkt, zal er toch wel iets anders aan de hand zijn. Zou het eerste programma niet zijn dat gewoon niet onder XP draait ;)

• Beuker
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-05 20:52
Het probleem van dat die je cdrom niet kan vinden los je op met de goede Program Compatibility modus in te stellen en voor de buffers enzo moet je een lnk maken en daar alles goed instellen...

Verwijderd

Topicstarter
Yngwie- schreef op 14 December 2002 @ 20:54:
De config.nt is de config.sys voor NT4/2K/XP. Als je hierin dus files=150 en buffers=40 of zo in zet, dan werkt dit net zo goed als deze instelling in de config.sys van bijvoorbeeld Win98. Dus als het met deze instellingen in de config.nt niet werkt, zal er toch wel iets anders aan de hand zijn. Zou het eerste programma niet zijn dat gewoon niet onder XP draait ;)
heb ik dus geprobeert maar werkt niet :/
de enige regels die in mn Config.nt staan zonder REm ervoor zijn:
dos=high, umb
device=%SystemRoot%\system32\himem.sys
files=100

als ik daar buffers=40 bij zet maakt het nog geen zak uit, hij kijkt er gewoon niet naar ofzo :(
die compatibility mode had ik al gezien ja, na 2 uur nietsen, stressen en lichtelijk gestoord worden omdat die ******* bij chello weer ongeloofelijk #Y$#$#*&)^$&#^$# en me internet er dus uit lag :(

maargoed, ik probeer nog wel het een en ander ... *zucht*