Videokaart AGP Rate N/A

Pagina: 1
Acties:

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb geen id of het aan mijn videokaart of mijn mobo ligt maar omdat je het op je mobo moet instellen heb ik het topic hier gestart.

Als ik 3DMark2001 draai en bij de result browser kijk staat er dit: "AGP Rates
(Current/Available) N/A / 1x 2x 4x". Mijn score is er ook naar dat hij niet op 4x draait, maar op 1x. Als ik hem op 1x zet geeft hij ook gewoon dezelfde score. Hoe krijg ik het voor elkaar dat hij toch op 4x gaat draaien?

http://service.futuremark.com/compare?2k1=5329191

Specs:
AMD 2000+
Asus A7V8x
Asus V8420 Ti4200
2x 256 MB intern geheugen (2700)

Verwijderd

das wel gek ja, had ik ook met mn GF2 MX400, nu met een ATi 8500 van Hercules is het afgelopen, nu loopt ie wel gewoon op 4x....

kan je je agp rate instellen?! zoja: zettem is op 2x of 4x :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Toch vind ik dit meer een V&B vraag, daar weten ze wel welke instellingen de juiste zijn om een Videoplank optimaal te laten presteren. Move vanuit PMG dus :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien wel een foutje van 3D Mark. Draai de test eens opnieuw en kijk of het er dan wel goed staat :)

• Fles
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:50:
das wel gek ja, had ik ook met mn GF2 MX400, nu met een ATi 8500 van Hercules is het afgelopen, nu loopt ie wel gewoon op 4x....

kan je je agp rate instellen?! zoja: zettem is op 2x of 4x :)
Ik heb mijn rate op 4x gezet en er staat ook bij dat ik hem op 1x heb gezet om te proberen hoe hij dan draait. Hij stond dus op 4x :)
Pollewob schreef op 14 December 2002 @ 19:50:
Misschien wel een foutje van 3D Mark. Draai de test eens opnieuw en kijk of het er dan wel goed staat :)
Ik heb hem wel 15 keer gedraait maar hij blijft N/A aangeven, ook als ik hem op 2 of 1x AGP zet. En als zou het een foutje zijn 3D Mark kan toch niet veranderen dat hij op 1x AGP draait. Hij kan het wel weergeven maar niet veranderen. Mijn score is ook extreem laag, hieruit blijkt ook dat hij niet snel genoeg draait.

[ Voor 15% gewijzigd door Fles op 14-12-2002 20:26 ]

Verwijderd

3dmark heeft nogal vaak zulke foutjes, niets van aan trekken, en 3dmark kan die instelling zelf niet veranderen. In je bios kun je de echte instelling veranderen. Met die lage score raad ik je de faq aan, daarin staan veel nuttige tips om hem omhoog te krijgen.

• Fles
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 21:35:
3dmark heeft nogal vaak zulke foutjes, niets van aan trekken, en 3dmark kan die instelling zelf niet veranderen. In je bios kun je de echte instelling veranderen. Met die lage score raad ik je de faq aan, daarin staan veel nuttige tips om hem omhoog te krijgen.
Als ik de AGP rate in het bios verander in 1x AGP haal ik dezelfde score, hieruit blijkt wel dat hij wel op 1x AGP staat ookal zet ik hem op 4x AGP. Er staan wel tips in de FAQ, maar met andere drivers enz haal je geen 2000 punten winst...

Verwijderd

misschien is het wel een PCI kaart :9

Als je niets zinnigs te zeggen hebt zeg dan ook niets..

[ Voor 53% gewijzigd door Pollewob op 14-12-2002 23:16 ]

Verwijderd

Graveheart schreef op 14 December 2002 @ 22:03:
[...]

Als ik de AGP rate in het bios verander in 1x AGP haal ik dezelfde score, hieruit blijkt wel dat hij wel op 1x AGP staat ookal zet ik hem op 4x AGP. Er staan wel tips in de FAQ, maar met andere drivers enz haal je geen 2000 punten winst...
Probeer hem dan eens met Geforce Tweak Utility op 4x te zetten, bij www.guru3d.com kun je dat progje wel downen.

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

ik heb hetzelfde ook gehad, en bij mij was het een driver probleem :/
al eens andere drivers geprobeerd? :)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde gehad, overal stond altijd n/a, terwijl het in bios en via externe proggies gewoon op 4x stond. Ook ik had een lage 3dmark score, 6500 met xp1800 + ti4200. Oplossing bij mij was installeren van me agp driver. Nu heb ik netjes 10500

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 10:54:
Ik heb precies hetzelfde gehad, over stond altijd n/a, terwijl het in bios en via externe proggies gewoon op 4x stond. Ook ik had een lage 3dmark score, 6500 met xp1800 + ti4200. Oplossing bij mij was installeren van me agp driver. Nu heb ik netjes 10500
of idd gewoon even nieuwe chipset drivers downloaden, dat zou ook nog goed kunnen :)

• Fles
Perfect, nu is het nog maar een miniem verschil. Ik had deze drivers al eerder geinstalleerd, maar toen bleef hij zo laag. Nu ik het nog een keer heb gedaan doet hij het wel goed. BEDANKT!

Verwijderd

It never hurts to help :)
Pagina: 1