Toon posts:

CDrom drives weg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wou vanavond een cdtje branden dus ik zet mn pctje aan, en mijn dvdspeler en mijn cdbrander doen het niet meer in windows. De cdromspelers in het losse cdromtorentje op de scsi kaart werken wel, ik dacht eerst dat het aan de drivers lag, maar dan zou mijn usb brander het wel moeten doen en die werkt ook niet. Ik ben al een hele poos aan het stoeien, iemand een suggestie?

BTW, mijn hardeschijf draait ook ineens op msdos compabiliteit. En just in case, ik heb de vasteschijfcontrollers al eens verwijderd (interne en de freecomusb)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 19:40 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
wat staat er in je config.sys en autoexec.bat :? eventueel drivers welke zouden kunnen voorkomen dat je pc 32bit mode wil gaan gebruiken voor je hdd's cdrom?

virusscanner er al eens overheen gehad :?

OS=Win98 :? (daar ga ik wel vanuit)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
sorry, idd win98. Heb al gecontroleerd op oude dosdrivers, maar die heb ik niet gevonden. Ik heb niets aangepast aan mn pc alleen wat spul via het netwerk afgedrukt, toen werkte het nog wel.

BTW de bios ziet de dvd wel usbbrander gaat wat moeilijk :). Heb abbotje op PC cillin 2000 is eergisteren geupdate, vond nix

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 19:58 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
dat epox bordje van jouw is voorzien van een intel of via chipset ? (sorry maar ik ken de specs van je mainboard niet uit mijn hoofd ;) )

dan zou je de via 4-1 drivers kunnen installeren als je een via chipset hebt, of als je intel hebt de intel chipset drivers + de Application accelerator (ide drivers dus)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
hmz, dat kan ik nog eens proberen. Ga ik direct ff doen.

Verwijderd

Topicstarter
De dvd speler doet het weer :D. Alleen mn liteon brander die ik in een externe usbbehuizing heb zitten niet :(. De behuizing wordt wel gezien, alleen er zit volgens de driver geen drive in aangekoppeld

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Hoe staat het zaakje dan in je apparaatbeheer?
misschien dat daar ergens iets verkeerd staat ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
alles zonder uitroeptekens, ik heb de freecom driver van die behuizing er nog eens afgestuiterd, de behuizing afgekoppeld van de pc en de pc gereset en na het resetten de behuizing weer aangekoppeld. Hij detecteerd m installeerd de drivers, het freecom icoontje staat weer in de taakbalk, met een kruis erdoor dat er geen drive in de behuizing is aangesloten

Verwijderd

Topicstarter
Heb de freecom drive in ook weer aan de gang, heb expres een foute driver geinstalleerd zodat de drive nooit en te nimmer zou werken en daarna voor de 3e keer de freecom driver geherinstalleerd en nu werkt die ook weer. Maar waar al dat gedoe nou door is gekomen is me een raadsel

Edit:

Kheb vanwege de kou de helft van mn casefans uitgeschakeld, omdat de omgevingstempereratuur toch maar 5 graden is. Heb die nu maar weer ingeschakeld, kon wel eens heel belangrijk zijn bij deze opgefokte doos vooral bij langdurig werk

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 20:59 ]

Pagina: 1