verbinding laptop -> beamer

Pagina: 1
Acties:

• The Slicer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 13:22
Voor de verbinding van de VGA-uitgang van een laptop naar een beamer zoek ik een kabel. Ik heb er nu één van 1,5m wat veel te kort is. Liever heb ik er één van 7 tot 10 meter lang. Wie weet of dit mogelijk is (signaalverlies?)? En evt. waar dit te koop is? Hoe heet zo'n kabel precies?

Het is ook mogelijk om de aansluiting d.m.v. de tv-out van de laptop naar de video-in van de beamer te realiseren. Is VGA hier beter dan TV-out?

Thx

Verwijderd

Ja zeer zeker is VGA beter. TVout is echt niet mooi.

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-03 15:26
VGA kabels zijn een stuk beter dan de TVout uitgang. Die is immers gemaakt voor een lagere (want TV) resolutie,. Lange VGA verlengkabels zijn goed te krijgen. Kwaliteitsverlies is (met een goede kabel) vrijwel nihil.

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb een keer zoiets van 3M besteld voor een beamer van hetzelfde merk. Dit moet natuurlijk goedkoper kunnen, maar het is een idee om bij een grote beamerboer te informeren. Zie bv. http://beamer.pagina.nl/ :)

• The Slicer
Wat moet ik dan precies kopen? VGA-verlengkabel?

Bij Comptech world verkoopt men bijv. dit:
"SVGA Kabel Coaxial extension dubbel shielded M/M 10,0m"

Is dat m? :)

[ Voor 56% gewijzigd door The Slicer op 14-12-2002 19:26 ]

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb voor mijn beamer een kabel van 10 meter bij comptechworld gekocht, eentje van 45 euro geloof ik. Het kwaliteitsverlies is te zien, maar is niet zo erg als ik zelf van een kabel van 10 meter verwacht had. Dat is dus geen verlengkabel maar gewoon een vga kabel van 10 meter.

Verwijderd

Je kunt beter de VGA aansluiting gebruiken, en je kunt VGA oplengen tot +/- 20 a 30 meter. Als je maar goede kwaliteitskabel gebruikt. (EXTRON kabel bv _/-\o_ )
Is wel duur maar dan heb je ook wat..(over de 100Euro voor 10m Male.Male VGA Cable) >:)

http://www.extron.com/pro...ct.asp?id=vgac&subtype=27

• The Slicer
Ik zie bij Comptechworld drie opties staan:
- VGA HQC Kabel HD15 M/F 10,0m €46,40
- SVGA Kabel Coaxial extension dubbel shielded M/M 10,0m €22,60
- VGA Kabel HD15 M/M 10,0m €11,90

Zijn deze allemaal geschikt? Ik neem aan dat de eerste de beste kwaliteit heeft??

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
gezien de prijs neem ik dat ook wel aan ja :)

maar die is volgens mij male / female en die andere 2 zijn volgens mij male / male. (u heeft M/F nodig)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:52
juanp schreef op 14 december 2002 @ 19:49:
gezien de prijs neem ik dat ook wel aan ja :)

maar die is volgens mij male / female en die andere 2 zijn volgens mij male / male. (u heeft M/F nodig)

Normaal gesproken heb je juist M/M nodig. Maar dat kan de topicstarter wel zelf uitzoeken door even op zijn beamert te kijken. (over het algemeen zijn alle kabels wel in beide uitvoeringen te krijgen)

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
The Slicer schreef op 14 december 2002 @ 19:12:
Voor de verbinding van de VGA-uitgang van een laptop naar een beamer zoek ik een kabel. Ik heb er nu één van 1,5m wat veel te kort is. Liever heb ik er één van 7 tot 10 meter lang. Wie weet of dit mogelijk is (signaalverlies?)? En evt. waar dit te koop is? Hoe heet zo'n kabel precies?

Het is ook mogelijk om de aansluiting d.m.v. de tv-out van de laptop naar de video-in van de beamer te realiseren. Is VGA hier beter dan TV-out?

Thx
Je moet opzoek gaan naar een vga verlengkabel met coax voor R, G en B.. H/S en V/S hebben geen coax nodig, omdat deze alleen de sync signalen vervoeren. R, G en B zijn je volledige kleurbandbreedte, dus met slechte kabels krijg je verlies.

Ik heb zelf voor een 7meter kabel ca. 50 euro betaald. En dat is hij iedere cent waard, heb nl. ook goedkopere geprobeerd, en dat was een absolute ramp, je beeld ziet er dan echt niet uit.

[ Voor 12% gewijzigd door tbusquet op 14-12-2002 21:00 ]

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Pagina: 1