Toon posts:

2 x opstarten van de koe tips

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Server met 2x een Pentium 133 en Netware 5.0.
Nu heb ik de client er opgezet en dat ding liep als een speer alleen was er niet meer aan te loggen. dus heb ik hem zo ingesteld dat hij nog maar 1 processor gebruikt maar nu start hij heb 2x op kan dat kwaad of kan het problemen geven ze hebben wel alle 2 een verschillende aantal work units gegraast.
Nu wil ik graag weten of de 2 opgestarte clients wel onafhankelijk van elkaar werken.
of dat ze 1 buffer gebruiken.

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Volgens mij detecteert de client dat er meerdere processoren aanwezig zijn en start evenveel 'treads' op als dat er processors aanwezig zijn. Dus 1 x starten en niet 2 keer.

Just my 2 eurocents

"Commercie kills the scene" - I-f

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
Ik heb al eerder gehoord van problemen met de client tov Novell Netware....

Het probleem wat jij omschreef komt aardig in de richting van wat ik elders gelezen heb. (weet niet meer waar, je kunt ook niet alles bijhouden...) :)
Het had iets te maken met de manier waarop er prioriteit aan de verschillende taken wordt gegeven.

"Commercie kills the scene" - I-f

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

waarschuwing:
* Sequence is niet meer nuchter op het moment dat ie dit schrijft

is een dual 133 niet een beetje jammer.. maak er dan een dual 400 ofzo van.. dan zie je nog verschil.. :)

Verwijderd

Er zit een bug in de huidige novell client. De bug staat op de bug lijst van D.net. (Nog geen fix bekend) Maar de client zuigt momenteel te veel kracht zodat de andere taken still komen te liggen. Slecht inloggen en rare backups zijn het gevolg.

Of je moet een oudere client proberen te vinden, of even wachten op de volgende versie.

Voor je dual cpu kan je nog proberen met dnetc -numcpu 1 of zelfs -numcpu 0 (bij deze laatste zet hij alles op single thread)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al zover dat hij maar 1 chip ziet want als ik hem laat draaien op alle 2 de processoren dat loopt hij wel heel hard maar kan er niet meer aangelogt worden en een backup maken doet hij al helemaal niet meer.
en ook de virus scanner werkt dan niet meer of te wel de server is alleen nog maar te koeien drijven.

even aan Sequence

wat is er jammer aan een dual 133.
tja ik had er ook graag een dual 400 van gemaakt maar het mainboard werkt niet mee
en het is een orginele server waar je ook niet zomaar een andere manboard in hangt.
Pagina: 1