NT Server met 3 NIC's

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-05 22:35
Ja, hoe ik het onderwerp anders had moeten noemen weet ik niet...:)

Nou, wat wil ik? Ik heb nu thuis een BNC netwerkje liggen alleen maar om Internet te delen. Hiervoor heb ik een Server met 2 NIC's (modem en LAN) en daarop zitten 2 pc's aangesloten (pa en ik). Nu wil ik zelf een snellere verbinding met de server. Ik heb nu dus 2 100 Mbit Intel Ethernet Express kaartjes geleend van iemand om daar wat mee te proberen... Nu heb ik dus 3 kaarten in de NT server zitten. Ik heb het nu zo ver, dat ik wel met de server contact heb, en kan Internetten, maar m'n pa niet...:(
Wat moet ik doen om dit werkend te krijgen? Volgens mij moet het namelijk gewoon kunnen...

Thx !

Martijn

BTW, er is nu dus een BNC connectie naar m'n pa en een UTP naar mij. De BNC connectie van de server --> mij --> pa, heb ik dus los gekoppeld !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

kabel van je pa nog steeds geterm.?? jouw net werk en je pa's netwerk mogen niet in dezelfde IP range vallen, zijn fysiek nl. twee apparte netwerken (voor je server) je kan dit verhelpen door een def. gateway in te stellen, echter grote kans dat je inet dan niet meer op komt, of dat ie alles op inet gaat zoeken ipv lokaal (bijna random wat ie doet).

Waarom niet de netwerkkaart in de pc van je pa vervangen en een hub of zelfs switch aanschaffen??

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Nou, omdat dat effe wat meer kost dan zo. Als het zo ook kan...
Ik heb het nu zo:

BNC NIC: 192.168.0.1
UTP NIC: 192.168.0.2

Jij zegt dus, maak van die tweede niet .0.2 , maar bv. .1.2 ??
Dan natuurlijk effe Gateway aanpassen op Client en dan zou het moeten werken? Stuur Winroute dan Internet door naar beide NIC's??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1125

nee, geloof dat angelfire bedoeld dat je twee verschillende subnetmasks moet gebruiken. voor de ene bijv. 255.255.255.0 en voor de andere 255.255.254.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, Martijn begreep het goed :
BNC NIC : 192.168.0.1 mask 255.255.255.0
andere PC's op thinwire segment :
192.168.0.x mask 255.255.255.0
UTP NIC : 192.168.1.1 mask 255.255.255.0
andere PC's op UTP segment :
192.168.1.x mask 255.255.255.0

WinRoute zal nu het juiste pakketje naar het juiste systeempje doorsturen (voor 192.168.0.x naar het thinwire segment en voor 192.168.1.x naar het UTP segment). Daar komt de "intelligentie" van een router tevoorschijn.

Wat er in de huidige situatie gebeurt is dat WinRoute alle pakketjes voor target 192.168.0.x doorstuurt naar de 1e NIC waarvoor
(IP-adres NIC) <bitwise and> (netmask NIC)
overeenkomt met
(IP-adres target) <bitwise and> (netmask target)

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1125

mvdjong: het probleem is veel elementairder: Van vaders pc naar de server gaat al niet, dus ik vermoed eigenlijk dat DAAR al het probleem ligt en dus uberhaupt niet bij winroute of ip... daar komt bij dat 255.255.255.0 geen onderscheid maakt in dat ip adres. dan heb je 255.255.254.0 nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:53

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

nogmaals. Kabel Ok, term. ok?? doe eens ping 127.0.0.1 (of localhost) op je vaders pc, als dit niet werkt is er iets niet goed met de netwerkkaart of zijn instellingen (in ieder geval de instaellingen.)
je gebruikt bnc zeg je? je hebt toch niet toevallig de kabel direct in de kaart gestoken ipv met een T-stukje met een terminator??? Hoop het niet voor je dat gaat nl. NOOOOIT werken.

I play my enemies like a game of chess...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Ok, het werkt nu...:)
Ik heb gewoon idd die .0.2 veranderd in .1.2 en toen werkte het (ja en de client ook nog instellen). Niks met Subnetmask ofzo hoor. Ik kan nu mijn vader pingen, mij vader kan mij pingen enz. Ik kan alleen niet in de gedeelde dirs op m'n vaders pc... Weet iemand nog hoe ik dit door kan routeren??

Trouwens, bedankt voor ieders hulp !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Trouwens, Angelfire, zo'n kneus ben ik niet...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lone Gunman
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
roflmao martijn :D jij ook hier trouwens ;)

mzzl, lg

Experience has taught me that interest begets expectation, and expectation begets disappointment, so the key to avoiding disappointment is to avoid interest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Hehe, hij laat zich ook weer eens zien op GoT. Welkom terug zullen we maar zeggen...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 22:27 schreef Paz het volgende:
mvdjong: het probleem is veel elementairder: Van vaders pc naar de server gaat al niet, dus ik vermoed eigenlijk dat DAAR al het probleem ligt en dus uberhaupt niet bij winroute of ip... daar komt bij dat 255.255.255.0 geen onderscheid maakt in dat ip adres. dan heb je 255.255.254.0 nodig...[/quote]Natuurlijk werkt het al niet, Paz, want als je vanaf vaders PC een ping-pakketje stuurt, stuurt vervolgens de server het antwoord naar het IP-adres van vaders PC, maar als beide NICs in de server op hetzelfde IP-netwerk zitten volgens de nummers/netmasks, dan wordt dat pakketje naar de eerste NIC gestuurd die op dat IP-netwerk zit, en dat is 50% kans (en als vaders pc het gedaan had, dan de andere weer niet).

Overigens :
IP-adres 192.168.0.1 met netmask 255.255.255.0 levert netwerk-adres 192.168.0.0 op
IP-adres 192.168.1.1 met netmask 255.255.255.0 levert netwerk-adres 192.168.1.0 op, dus wel degelijk verschillend.
Alleen in bijzondere gevallen is het nodig en zinnig om met netmasks te gaan werken die niet overeenkomen met die van een klasse A (255.0.0.0), B (255.255.0.0) of C (255.255.255.0). Die bijzondere gevallen zijn meestal een noodzaak tot woekeren met adressen (zoals providers). Het kan ook gevaarlijk zijn omdat sommige low-end hardware en slechte drivers wel eens de gespecificeerde netmasks willen "vergeten" en het netmask toepassen zoals dat default is volgens de eerste byte van het IP-adres.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Pagina: 1