Toon posts:

Andere Harddisk booten (via hardware)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een apparatje waar je een schakelaar omzet zodat die de C: schrijf of de D: schrijf als eerst opstart?

Ik weet dat je dat via software kan doen maar lijkt me fijner als je je computer aanzet dat je dan gelijk in windows zit.

Ik zoek dit namelijk want ik wil dat me broer dan me oude hardescrijf krijgt en ik dan me nieuwe, maar ik zit vaker op de computer dan me broer dus ik moet dan elke keer die hardeschrijf kiezen, terwijl als er een schakelaar op zet dan blijf die op mijn schrijf staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

even een klein vraagje.
Wat bedoel je eigenlijk???

Wil je een soort van dualboot hebben?
of dat ieder zijn eigen account heeft met eigen opslag ruimte?
Hardware matig is het niet echt makkelijk om ervoor te zorgen dat ieder zijn eigen hdd alleen kan benaderen. Dan zou je misschien beter aan een bracket kunnen en ieder heeft dan zijn eigen hdd.

[insecten sex modus]
het is harde schijf, en niet harde schrijf
[/insecten sex modus]

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

:?
Je kan toch instellen dat ie na 5 seconden verder moet gaan? Dan is het probleem toch opgelost?

Verwijderd

Topicstarter
Niet zon soort apperaatje dus :P ok bedankt, ik zal dat 5 seconde instellen bedankt voor de tip :)

Verwijderd

Kun je niet een schemaatje maken zodat je met een schakelaar voorop je computer de schijven slave/master kunt omwisselen? Waarschijnlijk moet je die twee pinnetjes met optocouplers aan je schakelaartje vastmaken. Ik zal ff wat gaan tekenen, zal het hier zo posten.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46

talin

ES-MA

is het niet mogelijk om met schakelaar je stroom van HD af te halen ?

schakelaar stand A schijf C stroom dus booten met schijf C
schakelaar stand B schijf D stroom dus booten met schijf D .

als ik hier een connector stroom van een HD afhaal en boot en laat me IDE kabel zitten boot ie alleen met schijf die stroom heeft .

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 22:12:
Kun je niet een schemaatje maken zodat je met een schakelaar voorop je computer de schijven slave/master kunt omwisselen? Waarschijnlijk moet je die twee pinnetjes met optocouplers aan je schakelaartje vastmaken. Ik zal ff wat gaan tekenen, zal het hier zo posten.
Dat zou wel kunen denk... zo moeilijk is dat niet.. maar start de computer altijd eersde master op? of krijg je dan nogsteeds zon venster van welke OS je wil opstarten? Denk het wel namelijk.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

talin schreef op 14 December 2002 @ 23:16:
is het niet mogelijk om met schakelaar je stroom van HD af te halen ?

schakelaar stand A schijf C stroom dus booten met schijf C
schakelaar stand B schijf D stroom dus booten met schijf D .

als ik hier een connector stroom van een HD afhaal en boot en laat me IDE kabel zitten boot ie alleen met schijf die stroom heeft .
Leuk bedacht maar denk je niet dat als dat mis gaat je beide schijven weg kunt flikkeren omdat kortsluiting niet leuk is voor schijfjes.

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46

talin

ES-MA

Terw_Dan schreef op 14 December 2002 @ 23:40:
[...]

Leuk bedacht maar denk je niet dat als dat mis gaat je beide schijven weg kunt flikkeren omdat kortsluiting niet leuk is voor schijfjes.
en waarom zou dat misgaan ?
netjes schakelen met een relais ?

hij wil schakelen met zn HD's , anders zou ie ook zn HD's andersom in zn kast kunnen bouwen met de beide connectoren naar buiten .
connector eruit voor booten en 1 HD is uitgeschakeld .

edit:

NOFI (maar dat hoef ik jou niet te vertellen ;) )

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik heb in een SGI Indy 2 SCSI-disks zitten, de ene met IRIX 5.3, de andere met IRIX 6.2.
SGI-systemen booten standaard van SCSI-id 1 (de imbecielen hebben de controller op SCIS-id 0 gezet, zodat elk SCSI-probleem direct ernstig is).
Ik heb een ompool-schakelaartje zitten op de 2e SCSI-id pin van beide schijven, zodat ze wisselen tussen 1 en 3.

Hetzelfde principe is natuurlijk ook mogelijk voor de master-/-slave-jumpers van een (E)IDE-/ATA-schijf.

In beide gevallen geldt natuurlijk wel dat je de schakelaar alleen flipt als het systeem uitstaat, anders wordt elk OS gek. Daarom is het gebruik van een relais of eventuele digitale schakeling niet nodig.

Je kunt natuurlijk ook de schijven in een wissel-rack installeren, dan stop je je eigen schijf in het systeem (kan je broer ook niet jouw schijf al dan niet per ongeluk molesteren).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik de stroom van 1 van de HDisk weghaal, weet de computer dan gewoon helemaal niet dat die schijf er is? of krijg je dan wel errors ofzo? want anders maak ik 2 schakelaars op de kast en dan kies ik voor of die schakelaar aan of die en dan zou ik ze ook allebei tegelijk kunnen doen.

(ja ik snap dat ik um nie moet uit(aan)zetten als die pc aanstaat :P)

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Zoals Terw_Dan ook al aanduidde:

koop 2 identieke brackets a 15 euro per stuk. zet 1 unit in de pc, de hd`s in de brackets zelf. ga op beide windows installeren en degene die achter de pc gaat schuift zijn hd erin. :) Soms kan het leven vrij simpel zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 18:45:
Bestaat er een apparatje waar je een schakelaar omzet zodat die de C: schrijf of de D: schrijf als eerst opstart?

Ik weet dat je dat via software kan doen maar lijkt me fijner als je je computer aanzet dat je dan gelijk in windows zit.

Ik zoek dit namelijk want ik wil dat me broer dan me oude hardescrijf krijgt en ik dan me nieuwe, maar ik zit vaker op de computer dan me broer dus ik moet dan elke keer die hardeschrijf kiezen, terwijl als er een schakelaar op zet dan blijf die op mijn schrijf staan.
het mag wel niet je voorekur zijn.... ;)
maar met een bootmanager kun je het zo eenvoudig instellen welke schijf de voorkeur heeft. De andere schijf kun je helemaal onzichtbaar maken... bijv met XOSL http://www.xosl.org/ die nog gratis ook..... effe de manual goed lezen...verder eenvoudig te installen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 01:42 ]

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Hardware oplossingen zijn er wel:
http://www.google.com/sea...&oe=UTF-8&q=disk+selector

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• marco899
  • Laatst online: 21-05 20:50

marco899

Know's what he wants.

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 01:03:
Maar als ik de stroom van 1 van de HDisk weghaal, weet de computer dan gewoon helemaal niet dat die schijf er is? of krijg je dan wel errors ofzo? want anders maak ik 2 schakelaars op de kast en dan kies ik voor of die schakelaar aan of die en dan zou ik ze ook allebei tegelijk kunnen doen.

(ja ik snap dat ik um nie moet uit(aan)zetten als die pc aanstaat :P)
Moet je wel in je bios autodetect aanzetten.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Pagina: 1