10x166 = 12x133 !?!

Pagina: 1
Acties:

• Soen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-07-2024
Ik heb een probleem:

spec:
Chaintech 7NJS
AMD 2000+ (1,67) (tijdelijk tot dat ik m'n 2800+ weer heb)
Samsung 2700 DDR
ATI 9500 (AGP 8x)

Wat mijn probleem is, ik wil mijn processor op FBS 166 laten lopen, standaard loopt hij op 133, maar dit kan natuurlijk niet zo. Dus ik dacht; ik gooi mijn multiplier omlaag (naar 10, standaard op 12) en mijn FBS naar 166 moet lukken toch!?

Maar als ik dan uit het BIOS ga dan start hij daarna niet meer op! :( Hij gaat wel aan maar de monitor blijft uit!

Wat is hier het probleem!?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
hij staat te hoog?
XP 2000+ kan niet op 166 draaien. probeer het rustig op te voeren, of laat hem op 133 staan

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je CPU is locked vermoed ik en dus heb je een vaste multiplyer en kan je alleen nog de snelheid instellen door middel van je FSb :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

BasieP schreef op 14 december 2002 @ 18:45:
hij staat te hoog?
XP 2000+ kan niet op 166 draaien. probeer het rustig op te voeren, of laat hem op 133 staan
Hij kan best op 166 draaien (doet die van mij ook :))
maar niet met een 12.5 multi
ik heb mn multi nu op10.5 staan --> 1750 mHz en bus = 167 mHz :)

Maar je proc is dus prob gelocked (want je zegt niet dat je em unlocked hebt) :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Soen
Nee hij is idd niet unlocked maar dat deed een NforceII bord toch automatische??
En hoe moet ik mijn XP2000+ dan unlocken?

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

AMD lover schreef op 14 December 2002 @ 18:53:
Nee hij is idd niet unlocked maar dat deed een NforceII bord toch automatische??
Voor het unlocken: check de search of google

Automatisch unlocken? Dat dacht ik niet, dat zou een mooi bordje zijn :)

[ Voor 1% gewijzigd door WhizzCat op 14-12-2002 18:55 . Reden: typo ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• BasieP
officieel kan de XP 2000+ dus niet op 166 mhz draaien. je kan hem natuurlijk overclocken maar dan wordt ie heet.
en als ie TE heet wordt wil hij idd niet meer aan.

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

AMD lover schreef op 14 December 2002 @ 18:53:
Nee, hoor volgens mij niet en ook niet alle kt400s doen t.

Btw, dit is enkel t geval bij Thoroughbred B cores, he (dacht ik :))

Maarja, voor t unlocken moet je wat aan de bridges op je proc gaan changen (paar bridges met elkaar verbinden met wat zilverrommel, nadat je een paadje hebt :))
Zijn wel guides voor --> zoek op "XP" en "unlock" zou ik zeggen :)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Soen
Het is de B-core!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

BasieP schreef op 14 december 2002 @ 18:56:
officieel kan de XP 2000+ dus niet op 166 mhz draaien. je kan hem natuurlijk overclocken maar dan wordt ie heet.
en als ie TE heet wordt wil hij idd niet meer aan.
gaat niet eens om temp altijd, hoor :)

ook een te laag voltage speelt is vaak de oorzaak.
of de core kan gewoon niet hoger.

maar de kans dat je 166 fsb kan usen met normale multi is bijna enkel in te denken met een leuke phase changer erop >:)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

sorry :/

maar stond er niet bij, hoor :P

Alone at last
Just nostalgia and I

• BasieP
Okyah schreef op 14 december 2002 @ 18:58:
maar de kans dat je 166 fsb kan usen met normale multi is bijna enkel in te denken met een leuke phase changer erop >:)
tja ik heb het een maand gedaan, en nu is me cpu fucked up (lees topic van mij)
best wel kut.

maar hoe zit dat nou dan met dat voltage, want iedereen zegt wat anders.
'vroeger' heb ik is gehoord dat als je het voltage hoger zette dat je stroom naar beneden ging, en dat je cpu koeler werd

laatst vertelde iemand dat je het voltage zo laag mogenlijk moest zetten, omdat hij dan het koudst is.

en ik zag in verschillende topics hierzo dat mensen er trots op waren dat ie hoog stond. :S

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

BasieP schreef op 14 December 2002 @ 19:01:
[...]

tja ik heb het een maand gedaan, en nu is me cpu fucked up (lees topic van mij)
best wel kut.

maar hoe zit dat nou dan met dat voltage, want iedereen zegt wat anders.
'vroeger' heb ik is gehoord dat als je het voltage hoger zette dat je stroom naar beneden ging, en dat je cpu koeler werd

laatst vertelde iemand dat je het voltage zo laag mogenlijk moest zetten, omdat hij dan het koudst is.

en ik zag in verschillende topics hierzo dat mensen er trots op waren dat ie hoog stond. :S
je kan idd soms (soms, omdat ie in de andere gevallen instabiel wordt :)) je voltage lager zetten, waardoor je temp omlaag gaat :) (oc-en kan dan niet, he :))
heb ik een tijdje met mn TB1400 gedaan en dat scheelde idd een graad of 4 met een 0.125 volt ofzo eraf

Maar als je je voltage omhoog gooit kan je je proc in de regel hoger clocken en wordtie warmer

Dus met een lekker hoge vcore kan je hoger clocken :)

Ik weet niet van wie je die verkeerde info hebt, maarja 8)7

maar had je je proc zo hoog met een prom ofzo erop?
Want de bus omhoog (met 33mHz)en de multi niet omlaag met een amd, zou resulteren in een oc van je multi maal 33 mHz!!
(en dat kan redelijk veel worden (voor luchtkoeling en zonder vcore omhoog) en lijkt me zonder een prometeia of een andere phase change apparaat erg moeilijk)

[ Voor 21% gewijzigd door Okyah op 14-12-2002 19:06 ]

Alone at last
Just nostalgia and I

• Soen
Okyah schreef op 14 December 2002 @ 18:58:
[...]

Maar als je ff GOED leest hem ik men multiplier op 10 STAAN standaard is 12!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

AMD lover schreef op 14 december 2002 @ 19:04:
[...]

Maar als je ff GOED leest hem ik men multiplier op 10 STAAN standaard is 12!
ik heb t goed gelezen..
maar je proc is toch nog gelocked? :)
en volgens mij wordt je B-proc niet door een nforce2 unlocked..
Dus je kan wel instellen dat 10 je multi is, maar dan wordt 12 gewoon gebruikt :)
Als ik met mn tb 1400 de multi op 12 zet, dan zegtie wel ja, maar doettie nee, hoor ;)

(maar je hoeft neit zo kwaad te reageren, we proberen enkel te helpen :/)

Alone at last
Just nostalgia and I

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
je klok is op je cpu het zelfde dus die zou moeten werken als ie unlocked is. ik snap wel wat je wil , je wil de snelheid waarmee je geheugen en cpu elkaar aanspreken verhogen. ps heb je wel pc2700(of hoger ) geheugen

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn TBred 1800+ kan ik rustig op 12.5 x 133 zetten, maar als ik hem op 166 zet x 10 dan start hij ook niet op. Ik weet het niet zeker van die Chaintech die je hebt maar het ligt bij mij niet aan de processor maar aan het moederbord, bij jou denk ik ook.

• BasieP
Bware81 schreef op 14 december 2002 @ 19:11:
je klok is op je cpu het zelfde dus die zou moeten werken als ie unlocked is. ik snap wel wat je wil , je wil de snelheid waarmee je geheugen en cpu elkaar aanspreken verhogen. ps heb je wel pc2700(of hoger ) geheugen
Samsung 2700 DDR
*kuch* blaat draad lees etc. etc.

en volgens mij heeft hij het over zijn proc en niet over ze geheugen

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
op een msi kt3 is het geen probleem je moet wel je dividers voor je pci/agp/geheugen goed zetten anders doet hij niks

bedankt BasieP dat je me meteen op een lees foutje wees. maar overigens werkt het systeem niet dus hoeft het niet alleen aan zijn proc. te liggen

[ Voor 39% gewijzigd door Bware81 op 14-12-2002 19:21 ]

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

• Soen
Gianni Rombios schreef op 14 december 2002 @ 19:16:
Mijn TBred 1800+ kan ik rustig op 12.5 x 133 zetten, maar als ik hem op 166 zet x 10 dan start hij ook niet op. Ik weet het niet zeker van die Chaintech die je hebt maar het ligt bij mij niet aan de processor maar aan het moederbord, bij jou denk ik ook.
Ligt het aan m'n moederbord, is het nieuwste van het nieuwste!!!! Lijkt me stug dat het aan mijn moederbord ligt.

Maar ff over een gelockde processor, die kan je toch de multiplier niet eens veranderen!! Of wel,
Ik kan hem dus wel veranderen in het BIOS naar 10x maar dan start ie niet meer op, dit licht echt aan dat ie GELOCKT is dan laat ik hem namelijk voor €10,- unlocken! Anders is het geld verspilling!!! :)

Verwijderd

AMD lover schreef op 14 december 2002 @ 19:56:
[...]

Ligt het aan m'n moederbord, is het nieuwste van het nieuwste!!!! Lijkt me stug dat het aan mijn moederbord ligt.

Maar ff over een gelockde processor, die kan je toch de multiplier niet eens veranderen!! Of wel,
Ik kan hem dus wel veranderen in het BIOS naar 10x maar dan start ie niet meer op, dit licht echt aan dat ie GELOCKT is dan laat ik hem namelijk voor €10,- unlocken! Anders is het geld verspilling!!! :)
Voor de goede orde:

Start hij wel gewoon op als je je MP op 10 hebt staan, en de FSB op 133 ?

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

AMD lover schreef op 14 december 2002 @ 19:56:
[...]

ook al stel je de multi in op 10 doet hij dat niet...
ieg op mn a7m266 kan je de multi veranderen zoveel je wilt, maar hij blijft toch gewoon op de standaard multi :)
Maar je weet niet van te voren hoe goed je proc te oc-en is, he...
ik heb een AGOIA 2000+ maar ECHT stabiel issie maar tot 1750 mHz :/

Alone at last
Just nostalgia and I

• Soen
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 20:41:
[...]

Voor de goede orde:

Start hij wel gewoon op als je je MP op 10 hebt staan, en de FSB op 133 ?
Nee dan start ie NIET op

Verwijderd

AMD lover schreef op 14 december 2002 @ 21:02:
[...]

Nee dan start ie NIET op
Dan is je proc NIET unlocked..Helaas.

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Of gelukkig: snel unlocken en je hebt een nieuwe kans op succes.
Pagina: 1