Sony STR-DB930

Pagina: 1
Acties:
  • 2.470 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-05 15:03
FF vraagie aan de STR-DB930 owners....

Ben je tevreden? Wat zijn de voor en nadelen?

Kun je een rec-out selecteren? (BV. radio -> tape, zodat je kan opnemen, of radiokan luisteren via je geluidskaart als je PC op de TAPE IN zit, snappie?)

Is de AB een beetje goed?

Waar ken je hem goeikoop kopen?

Is het de moeite waard om voor de 940 te gaan?
Dit postte iemand in het HiFi opschep topic:
"De STR-DB940 heeft 110watt per kanaal i.p.v. de 100 watt per kanaal voor de 930 versie. verder heeft 'ie ondersteuning voor OSD om het apparaat in te stellen (veel DD receivers switchen ook video signalen van verschillende bronnen)"

Is dit OSD op je TV, en wat wordt er bedoeld met het laatste tussen haakjes?

BVD

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Kheb BTW beide Assortiment Catalogusjes van Sony waar ze instaan, maar kon geen echte verschillen ontdekken, en op de websites wordt je ook niks wijzer, want dan is het of te beknopt, of over US model....

OK OK, keek over het 100 -> 110 W verschilletje heen.. :)

"A study in the Washington Post says that women have better verbal skills than men. I just want to say to the authors of that study: Duh."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12167

Let wel , is leuk spul maar Sony hanteert voor die Watt indicatie geen RMS maar DIN das dus meestal bij 1 khz gemeten waar de vermogensafgifte het soepelst gaat , dan kun je beter een gelijkgeprijsde Marantz of DENON Kopen die geven bijv , 50 of 75 watt per kanaal af , maar dan Rms das dus 20-20khz

dat is dus veel krachtiger dan die Sony en je kunt op Sony's om bovenstaande redenen ook geen goede zware speakers aansluiten zonder dat de versterker gaat vervormen bij hoge volumes , de andere 'echt'goede merken kunnen dat wel en zijn vaak even duur of het scheelt hondertje of 3 , heb ik er wel voor over , klinkt ook beter ;)

en nog iets de sonys geven die watts af aan 4ohm dus dan zit ie op 110 aan zijn max ....
das niet zo mooi , de andere waaronder denon en Marantz dus .... geven de bijv 75 watts af aan 8 ohm , als ze dan naar 4 ohm moeten word dat vermogen zowat verdubbeld , weer over de totale bandbreedte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Bedankt voor de reply.
Zo krachtig hoeft het ook niet te zijn anders blaas ik de muren uit me kamer.
En je zegt vervormen bij hoog volume, hoe hoog is hoog? Over de helft? Hoger dan dat ga ik nooit.

En het gaat me ook om de digitale I/O's die erop zitten.
Wil er bijv. eentje voor de MD hebben, en heb in deze prijsklasse nog geen merk gezien die zoveel digitale I/O's heeft.

En ja, ik koop een receiver op features, niet op geluid, kan me niet zoveel schelen, ik ben wel audiofiel met de oren van een dove kwartel zeg maar... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-05 17:29

psy

Toch wel even reageren, de 940 heeft BEDUIDEND meer vermogen dan de 930. Pas in een tijdschrijft gelezen dat de 940 zowat het krachtigste was van allemaal met dik 110 W per kanaal. Geen andere versterker kon dat evenaren. Verdere specs heb ik even niet bij de hand maar kan ik evt vanavond posten.

PS ik zit zelf ook te twijfelen tussen de 930 en de 940 :)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
psy> ik ook dus. Nu kan ik nog wel voor 1200,- de 930 krijgen, of zal ik voor iets meer poen de 940 kopen, lastig dus.
Bij Stassen is de 940 1400,-
Bij mediamarkt is de 940 1477,-
Bij Correct is de 940 1499,-

Weet jij misschien een NOG goedkopere zaak?
Het nadeel voor mij is dat Stassen in Venlo zit, en nu kom ik daar niet zo vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14201

Ik heb zelf 930. Ongeveer 2 maand gekocht voor een prijsje van 1199 piek. Bij Smits in Arnhem mijn favo zaakje voor dat soort spul. Heb je gegarandeerd laagste prijs. Gewoon een beetje lullen met zon verkoper en je praat er bij de 930 dan zon 400 piek vanaf.
Over hat apparaat ben ik zeer tevreden. Ik zou zeker voor de 930 gaan. Zeker omdat ie er dus uitgaat en je dat dus 500 piek kan schelen. En zeg nou zelf die 10 Watt boeit toch ook weer niet.
Als je nog meer moet weten.
Post nog effe berichtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:13

JT

VETAK y0

Kijk ook naar de yamaha RX-V795, deze heeft 85 wat RMS over 5 kanalen bij 0.001 %thd en 20-20000 hz. Deze receiver is zwaar relaxed.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat met die watt's geeft noch marantz, noch denon en helemaal noch yamaha (795 is nauwelijks krachtiger dan 930) netjes op.. ze kunnen neerzetten wat ze willen in principe...

Ik vind de 930 dus duidelijk voor het geld echt een goed ding.. Klinkt ok. Bedient goed. Is degelijk en ziet er strak uit.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:57

Nicap

Tsssk....

Ik heb de 940 nu ongeveer 3 weken. Ik moet zeggen dat ik er dik tevreden mee ben. Vooral het geluid van de DD is super. Alleen jammer dat de AB infrarood is ipv FM, je moet steeds goed richten als je wat met die 2-weg wil doen. Maar toch een leuke optie, de tracks komen er mooi op te staan.
Minpuntje vind ik wel dat er geen digitale ingang voor de CD-speler op zit.
Ik heb trouwens de Pascal 705 speakers erbij, ook daar ben ik zeer te spreken over.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12324

Ik heb m'n 930 nou een maandje of 4 en ik ben er dik tevreden over, vandaag heb ik Das Boot binnengekregen en dat roeleert echt met Dolby Surround! Echt zwaar kicken, om nog maar te zwijgen over de scene waarin die tankauto opgeblazen wordt in Lethan Weapon4!!! :)

edit:

Over dat vermogen, ik heb een huiskamer van 5x7 (dat is al heel wat voor de gemiddelde Nederlander toch?) en ik heb absoluut geen last van een gebrek aan vermogen, als ik nu m'n receiver wat harder zet dan krijg ik inderdaad wel vervelende bijgeluiden, namelijk klagende buren! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Bedankt voor alle replies.

Yamaha keek ik eerst ook naar, maar ik wil zoveel mogelijk digi inputs en 1 output voor me MD spelert.

Een digi CD-in zou leuk zijn, maar hoeft niet perse.

Wat ik nog graag wil weten of er een rec-out selector op zit.
Dus als je bijv. radio wil opnemen op de tape-recorder, of dat je simpelweg elke output kunt selecteren om op te nemen (behalve tape dan.. :))

Deze funtie zit geloof ik niet op elke receiver/versterker. Op mijn huidige Sony GX70ES zit ie bijv. wel in de vorm van een draaiknop, maar op de Yamaha 494 van mijn ouders bijv weer niet, daar is het nogal raar selecteren vin ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Komartguy, JvS en Crasher hebben natuurlijk wel gelijk als je zegt dat je dat extra vermogen niet echt nodig hebt. Daarom een vraag (aan Nicap vooral), waarin zitten de verschillen tussen de 930 en 940? Is dat alleen het extra vermogen, of ook die bi-afstandsbediening. Wat kun je daar trouwens mee?

Trouwens dat van die rec-out zou ik ook wel heel graag weten...
En over die digitale in/uitgangen: je kunt toch evt ook je cdspeler)digi-out_ rechtstreeks aansluiten op je minidisc (digi-in) zo heb ik het nu ook, en op zich werkt dat prima.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Psy> Inderdaad zo ga ik het ook doen.
Maar toch een minpuntje van die sony.

Je kan de 940 met een OSD instellen dacht ik.
Over een andere/nieuwe AB weet ik niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Wat de verschillen zijn met de 930 weet ik zo niet. Ik had hiervoor een heel ander type(Dolby-surround). Met die afstandsbediening kun je iets meer dan de normale afstandsbediening. Je kunt hem helemaal programmeren als je wil. En het is een echte universele AB. Je kunt je AB van bijv. de Video(merk onbelangrijk) opzoeken in een erg grote database in de AB zelf. Dit geld voor bijna alle apparaten. En zit er een functie niet standaard op dan kan je die aanleren.

Dat doorlussen van de CD-speler via de MD kan inderdaad wel, maar dan moet je die wel hebben natuurlijk. Ik brand alleen cd's dus heb geen MD meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het verschil tussen de 930 en de 940 is volgens mij inderdaad die 10w extra (ik heb niet gezien of hij ook een andere s/r-verhouding, minder vervorming etc heeft), en hij heeft een OSD, je kunt hem dus via je TV instellen, maar dat vind ik een onbelangrijke gimmick; je stelt hem een keer in en als het goed is is het daarna niet meer nodig...
Ik zal es ff in m'n handleiding gaan spitten of dat met dat opnemen kan, dat hoor je nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
  • Laatst online: 22-04-2013
ff een antwoord:

Op de STR-DB930 zit een rec-out die het signaal doorgeeft wat op dat moment wordt weergegeven.

Ik wil jullie niet irriteren, maar ik heb eens een projectje gedaan bij Sony en kon deze voor fl 800 aanschaffen....geen slechte koop, maar ik zou er ook wel 1200,- voor neerleggen....

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het eerste deel van je antwoord, dat 2e deel had je van mij wel weg mogen laten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
Maar kun je dan niet monitoren wat het apparaaat van de rec-out zelf hoort?
Dus zoals ik als voorbeeld gaf:
Sluit me PC op tape connector aan. Dus beide IN & OUT.
Dan speel op de PC een spel, en dan kan ik tegelijkertijd me CD speler een toffe CD laten spelen, die ik dan via de PC weer hoor op me stereo...
Snapski?
Dan hoef ik namelijk niet van die iri onderbrekingen in het spel te hebben als ie naar een ander nummer skipt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Laatst online: 21:13

JT

VETAK y0

op de yamaha zitten 4 of 5 digitale inputs

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Helmet wat jij wil volg ik niet helemaal (non-snapski mode); ik dacht meer aan het volgende:

Een DVD film via de versterker (op DD mode)
Een radio-uitzending (538 op zaterdagnacht vaak) opnemen op minidisc (hoeft dus alleen doorgekoppeld te worden)

En dat dan tegelijk.

Mijn huidige receiver kan dat niet, omdat je dan recout nodig hebt (Kenwood). Voor zover ik weet hebben alleen losse versterkers deze optie.

PS wat hebben jullie voor DVD/ evt MD erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
Psy, wat jij zegt kan dus niet op deze versterker (receiver)....helaas helaas. Dan moet je zo een uit de ES lijn nemen, maarja dat kost meer pieken....

Verder is het zo dat die rec-out alleen links-rechts weergeeft. Als je DTS/D5.1 input via een digi ingang (bv DVD) krijgt, komt er op dit kanaal niets door. Kun je omzeilen door je line-out voor Dolby5.1 aan te sluiten op een line-in (een ingang die je over hebt)

MZL Spyro

Ha! Ha! Ha! That feisty little dragon Spyro thinks he and his pal can stop me? ME? GNASTY GNORC? NEVER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spyro_the_Dragon
O Ja en die AB, die vind ik niet al te best.... Veel te zwaar met die drie penlites, je moet altijd richten, en hij haalt geen tien meter! (woonkamer van 8*8). Wel mooie dubbele richting functie, maarja....

En dat vermogen, dat zit ook wel goed. Heb er zelf twee studiocraft (= B-bose)stereospeakers, een sony frontspeaker en twee sony achterspeakers aan hangen. en als (ik zeg als) er vrouwen in huis zijn, vinden ze altijd dat ie te hard staat....(we hebben geen buren, dat komt goed uit...)

Volgens mij moet je perfecte geluidskwaliteit gewoon geen Sony kopen, maar koop je Sony voor een GOEDE geluidskwaliteit een PERFECTE gadgets......de Matrix in DTS en dat kamervullend .....WOW... 5 boxen en gaan....

Die impedantie, die kun je trouwens instellen. Dus of 4 of 8 ohm voor de versterker.

MZL Spyro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
OK vet man.
De AB ken me niet schelen, al moest ik er een backpack voor dragen...:P
Goede geluidskwaliteit is al lang goed.

Bij me huidige GX70ES receiver van Sony maakt ie met 4 speakers aangesloten en ingeschakeld een bromtoon tijdens radio luisteren.. :(
Erg iri bij meeswingen op SlamFM :)

BTW kheb nu geen MD speler, net paar daagjes geleden verkocht aan een medestudent.
Helaas heeft de PTT dat ding beschadigt tijdens de transport, de kl**tzakken.

Op de planning staat nu een MDS-JB930.
Voor 799,- bij mediamarkt.
Die nieuwe hoeft ik niet perse, is alleen maar lelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 12:37

AIKANE

Grrrrr

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 09:24 schreef DarkHelmet het volgende:
Op de planning staat nu een MDS-JB930.
Voor 799,- bij mediamarkt.
Die nieuwe hoeft ik niet perse, is alleen maar lelijker.[/quote]Is media markt echt zo goedkoop?

What the heart requires may never be understood by the mind!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jazeker, ik heb zelf een half jaar gelden de MDS-JB730 gekocht (ook uit de QS reeks) voor 800 piek, nu zag ik hem vorige week voor 444 gulden bij de nwe Mediamrkt Adam liggen, nou sorry hoor maar da's geen geld.

Heb als DVD trouwens de 725.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 20:10
Ik zag op de .com site van Sony de STR-DB945
staan weet iemand waar ik deze online kan kopen of waar een andere bijvoorbeeld de STR-DB940 te koop is maar wel online. geen zin om allemaal winkels af te zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkHelmet
www.stassen.nl
en al die modellen van Sony online zijn Amerikaans, die wil je niet. Design is lelijk. En ze verschillen gewoon wat van de Euro versie volgens mij. Je moet trouwens maar hopen dat ie uit zichzelf 110/230 volt aankan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

PSY:
Ik heb de S735D als DVD-speler en de XB930 CD-speler. Het hele setje bevalt me prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik heb die hele 930 niet :)

ik heb een ta va8ES prologic versterker met een lossen Dolby digital decoder (spd-ep90es)
Ik heb 'r de MDS-ja920s md bij en de CDP xa2ES cd speler..

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou, dat zijn de betere modelletjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 november 2000 12:17 schreef AIKANE het volgende:
Is media markt echt zo goedkoop?[/quote]Ja, ik heb ook de SU-A909 van technics (aparte voor- en eindversterker) bij ze gekocht, voor 1299, terwijl ie overal voor 1599 stond...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:54

Jag

Watts dit, watts dat. Waar komt die verschrikkelijk watt-cultuur toch vandaan:? Een 100 Watt versterker klinkt helemaal niet krachtiger dan een 50 Watt versterker. Bovendien is het bestempelen van een versterker als xx watt zoeizo al onzinnig. Ook heeft het vermogen dat een versterker kan leveren, niets te maken met de impedantie van speakers die er aan kan hangen. Vergeet dat hele gedoe met vermogens, het is echt totaal niet belangrijk! Al gebruik je een 20 Watt versterker op 200 Watt speakers (die bestempeling is nog veel onzinniger, maar goed), of andersom, het kan allemaal (zo lang je binnen redelijke grenzen blijft). Ik heb momenteel twee Bony speakertjes van een minisetje hangen aan een proffesionele Crest versterker die 750Watt levert per kanaal (1% THD, 1 KHz, both channels driven), kan ook. Die speakers kunnen wel kapot, maar dat kan ook met een 10 Watt versterker bijvoorbeeld door vervorming, DC spanning, of probeer maar eens een 1Hz toon, moet je kijken hoeveel Watt je speakers dan nog zijn :P.
Maw, maak je druk over boeiende dingen als welke DSP programma's, inputs, en niet te vergeten, klank (verschil is subtiel tussen versterkers, maar aanwezig), en lees de hopelijk-te-komen-FAQ.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14030

Als de ab niet uit maakt en je gebruikt de multi room output ook niet , koop dan de 830/840 scheelt toch een paar honderd piek.
Pagina: 1