We hebben 2 pc's met winxp, daartussen zit een netwerkje waar we de adsl verbinding met ICS hebben gedeeld. Nu is het wel mogelijk om tussen die 2 pc's met MSN videogesprekken te voeren alleen kan ik dit niet met andere mensen. Wat is hier aan de hand? M.a.w. we kunnen dus alles met MSN doen met deze 2 computers over internet, maar ik kan geen videogesprek voeren met andere MSN gebruikers. Hoe zit dit?
ICS en MSN
Je vorige topic was op slot gezet.
Dit is namelijk al heel wat vaker langs geweest, zie de search. Daarbij is in het andere topic ook al uitleg aan je gegeven en is het niet de bedoeling dat je een topic opnieuw opent zonder contact med de betreffende moderator gehad te hebben.
>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<
Je vorige topic was op slot gezet.
Dit is namelijk al heel wat vaker langs geweest, zie de search. Daarbij is in het andere topic ook al uitleg aan je gegeven en is het niet de bedoeling dat je een topic opnieuw opent zonder contact med de betreffende moderator gehad te hebben.
>>>**Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!**<<<
Ja maar de vorige topic, gaf de moderator een tip, maar dat heeft totaal geen betrekking op het probleem. Is trouwens ook een beetje lastig om dat onder een topic te zetten die op slot staat vind je niet
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 18:26 ]
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 18:24:
Ja maar de vorige topic, gaf de moderator een tip, maar dat heeft totaal geen betrekking op het probleem.
Hoezo niet? Ik zie niet in waarom het niet te maken heeft met poortjes
ooh, vind van wel.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 18:24:
Ja maar de vorige topic, gaf de moderator een tip, maar dat heeft totaal geen betrekking op het probleem.
dat zijn juist de 2 opties die je kan proberen.
msn 5 proberen
en de poorten forwarden.
ohja, je hebt wel de firewall van xp uitstaan toch??
[ Voor 9% gewijzigd door job op 14-12-2002 18:27 ]
Ja firewall staat uit en msn 5 is geinstalleerd, maar wat ik zo vreemd vind is dat ik met de andere computer die op het ICS netwerk zit wel gewoon een videogesprek kan voeren.damster schreef op 14 december 2002 @ 18:26:
[...]
ooh, vind van wel.
dat zijn juist de 2 opties die je kan proberen.
msn 5 proberen
en de poorten forwarden.
ohja, je hebt wel de firewall van xp uitstaan toch??
BTW de poorten forwarden doe je dan op de server neem ik aan?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 18:30 ]
Dit zijn allemaal quotes uit je ouder topic.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 18:24:
Ja maar de vorige topic, gaf de moderator een tip, maar dat heeft totaal geen betrekking op het probleem. Is trouwens ook een beetje lastig om dat onder een topic te zetten die op slot staat vind je niet
[Airwolf] schreef op 14 December 2002 @ 16:20:
Dit klopt.
Dit komt omdat MSN niet kan omgaan met NAT. (waarop ics van windows is gebaseerd)
Zie ook de search, aangezien dit al heel vaak is langsgeweest.
[Airwolf] schreef op 14 December 2002 @ 16:26:
code:
1 2damster schreef op 14 december 2002 @ 16:23: was dat niet opgelost met msn versie 5?
Het zou opgelost moeten zijn.....
Echter ik heb er niks van gemerkt, het werkt namelijk nogsteeds niet.
een PC met ICS doet technisch precies hetzelfde als een router.
MSN achter een router heeft de neiging het 'lokale' IP-adres mee te zenden aan de andere persoon op het internet.
hierdoor kan die persoon jouw MSN niet meer terug vinden en werkt de filetransfer en de cam-optie niet meer.
onoplosbaar totdat microsoft de code van MSN aanpast.
[ Voor 20% gewijzigd door Attilla op 14-12-2002 18:31 ]
Jep.Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 18:33:
Jep met andere woorden, gewoon wachten op de nieuwe msn?
Cutebritney@tweakers.net
Daar ben ik te bereiken als je het niet eens bent met een slotje. Een nieuw topic openen is niet de bedoeling.
Daar ben ik te bereiken als je het niet eens bent met een slotje. Een nieuw topic openen is niet de bedoeling.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()