Oplevering ADSL vraag

Pagina: 1
Acties:

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-07 10:50

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Vandaag het ADSL pakket van MXStream ontvangen. Ik heb een Basic Abo. bij XS4All afgesloten.

Een brief bij het KPN-pakket vermeld dat 4 dagen na het ontvangen van het pakket het account wordt geactiveerd, maar kan ik voor die tijd al kijken of de lijn zelf werkt? Dus door alles aan te sluiten zou ik wel linesync moeten hebben?

Verder vroeg ik me af of m'n analoge modem op de ADSL-aansluiting van de splitter zou werken? Ik denk eigenlijk van niet maar dat scheelt al wat aansluitwerkzaamheden :)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Waarom probeer je het niet. :P

Ik heb bij een vriendin van me laatst ook de boel aangesloten en daar stond hetzelfde in de brief, maar het werkte al perfect. (op de dag dat het binnenkwam) :)

En je gedachte is goed, je analoge modem werkt niet op de adsl aansluiting op de splitter.

[ Voor 6% gewijzigd door Attilla op 14-12-2002 18:12 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

toen ik me pakket binnen kreeg van xs4all heb ik gelijk dezelfde dag alles aangelegt :P
en toen ik klaar was (na 1 1/2 uur ) kon ik gelijk het internet op :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

ikzelf heb hem nu van planet en na installeren pakte hij hem perfect...

Verwijderd

je gaat pas na 4 dagen betalen, maar je lijn is al geschikt dus je kan al direct internetten..

Ik vond dit ook een beetje vaag, snapte ook niet helemaal hoe het zat..
Alles was klaar, ik d8.. what the hell... ff proberen en ja hoor, alles werkte :)

Verwijderd

Idd, had ik ook je kan gewoon surfen

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:07

AMDFreak

Intel is zo..

Aansluiten dus :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Krijg maandag pas de netwerkkaart :(

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Wat ik trouwens vreemd vond: ik sluit het modem alleen aan op de telefoonlijn (niet gesplit) schakel modem in en uiteindelijk gaat linesync groen branden. Ik neem ergens de telefoon op, maar linesync blijft groen.

• Attilla
RailLuc schreef op 14 December 2002 @ 18:57:
Wat ik trouwens vreemd vond: ik sluit het modem alleen aan op de telefoonlijn (niet gesplit) schakel modem in en uiteindelijk gaat linesync groen branden. Ik neem ergens de telefoon op, maar linesync blijft groen.
Ja dit klopt, echter als je nu gebeld wordt dan heb je een zeer grote kans dat je internetverbinding verbreekt.
Ook is de kans heel groot dat je ruis op je telefoonlijn krijgt als je het zonder splitter aansluit, dus het beste is gewoon om het volgens de handleiding aan te sluiten.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Misschien nog iets wat een van jullie weet. Op de splitter zitten 3 aansluitingen. De line en pots hebben een ander soort stekkeringang als de modemaansluiting. Nu passen de stekkertjes die in line en pots gaan ook in modem, maar steken wel een beetje uit, maar ze klikken wel vast. Ik neem aan dat ik dan gewoon die stekkertjes kan gebruiken (dat zijn de zwarte kabeltjes) voor alle aansluitingen? Welk type stekkertjes is dat? RJ11? Ik moet er namelijk hebben want er zitten geen losse stekkertjes bij en ze verwachten zeker dat iedereen de pc bij de hoofdaansluiting heeft zitten :(

• Attilla
Als het stekkertje gewoon vast klikt lijkt mij er weinig mis mee.
Je kan het even na meten, maar bij mij is het exact hetzelfde stekkertje.

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 15:15
ik heb ook al pakket ontvangen.. maar geen login en paswoord. Kan ik nu dus niet online?

Verwijderd

Standaard is RJ11-Line in, RJ45 Modem, RJ11-Phone/ISDN. Waarbij je als kabel naar de modem een RJ11 of RJ45 kan krijgen. Mijn modem gaat via RJ11 kabel, terwijl het toch een RJ45 aansluiting is. Maakt dus helemaal niet.

Ik heb ook een RJ11-RJ45 kabel en die werkt ook prima.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 19:15 ]

• Attilla
kurt15 schreef op 14 December 2002 @ 19:11:
ik heb ook al pakket ontvangen.. maar geen login en paswoord. Kan ik nu dus niet online?
Welke provider heb je ?
Bij Xs4all kies je namelijk zelf je gebruikersnaam & wachtwoord, dus dan zou je daarmee gelijk kunnen inloggen. (en volgens mij ook bij een aantal andere providers)

Als je een andere provider heb, dan zal ik toch even bellen.
Het is namelijk best normaal dat je eerder dan je pakket je inlog gegevens ontvangt.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
login en password vul je zelf in als je je bij xs4all registreert. Dus helemaal in het begin van de procedure.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:14:
Standaard is RJ11-Line in, RJ45 Modem, RJ11-Phone/ISDN. Waarbij je als kabel naar de modem een RJ11 of RJ45 kan krijgen. Mijn modem gaat via RJ11 kabel, terwijl het toch een RJ45 aansluiting is. Maakt dus helemaal niet.

Ik heb ook een RJ11-RJ45 kabel en die werkt ook prima.
Ik kan dus gewoon een RJ11-kabel aan de modem hangen en die zo in de splitter duwen? Dat is mooi. De krimptang zal ook wel voor de stekkertjes zijn he?

• kurt15
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 15:15
ik heb hccnet. Maar dan heb je dus lidnummer van hcc en hcc-code nodig om een login en paswoord aan te maken, en die hebben ze nog niet gestuurd, want ze hebben een klote aanmelding systeem. Ik heb me 2,5 weken geleden aangemeld voor hcc. En eergister belde ik dus omdat ik mijn lidnr en hcc-code niet had ontvangen en toen zeiden ze dat ik niet in het systeem voorkwam. Toen moest ik mij dus opnieuw aanmelden en meteen daarna mailtje terugsturen, dat had ik dus gedaan. Toen zeiden dat de aanvraag weer niet was doorgekomen :( en zeiden ze dat ik mij nog een keer moest aanmelden, dat heb ik dus gedaan en een mailtje gestuurd en nu wacht ik ongeduldig af op een antwoord. Ik heb al aan anderen gevraagd of ik hun login en paswoord ff kon lenen maar dat wilden ze niet :(. Nu zit ik dus opgescheept voorlopig met een kutmodem ( terwijl ik in zandvoort al jaren op adsl heb gewacht ).

• Attilla
Kurt15, je kan wel een account lenen van iemand, maar dat gaat niet werken.
Als het goed is is het account gekoppeld aan jou telefoonnummer, of liever gezegd je interne ip-adres op het kpn netwerk. Dus een ander account dan die van jezelf zal niet gaan werken.

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Iemand verder nog ervaring met het aansluiten van alle XS4All meuk? Ging alles goed of ook problemen voordat alles werkte?

Verwijderd

Ik heb zelf ook het basispakket van xs4all, na een beejte knippen in de telefoondraden, de splitter er tussen gezet, alle stekkers aangesloten en de stekkers op de goede plaats in de splitter gedrukt. modem aansluiten pc instellen en gaan! alles deed het perfect al de eerste dag, de dag dat ik het doe het zlef pakket kreeg. xs4all werkt tot nu toe zonder problemen!! ben er zeer tevreden over

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Dat is mooi, nu hopen dat het hier ook zo vlekkeloos gaat. Wordt vervolgd!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Hmm.. pakket is geleverd, nog geen bericht van xs4all en met password en loginnaam kom ik niet op het service centre. weet iemand hoe en wat?

Ben overigens niet de enige met dit probleem.

O ja, de RJ11 stekkers, moeten daar alleen de gekleurde kabels aangekrimpt worden of wel alle 4? En dan maakt het zeker ook nog uit of je ze crossed of straigt aansluit:

code:
1
2
3
4
o                                 o
o-  -  -  -  -  -  -  -  -  -  o
o+ + + + + + + + + + o
o                                o

[ Voor 64% gewijzigd door Luke! op 14-12-2002 20:20 ]

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
Kickje: Weet iemand hoe het met de passwords zit? Het zelfaangemaakte password werkt (nog) niet bij het service centre van XS4All. Hoort dat zo?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:57
RailLuc schreef op 16 December 2002 @ 09:29:
Kickje: Weet iemand hoe het met de passwords zit? Het zelfaangemaakte password werkt (nog) niet bij het service centre van XS4All. Hoort dat zo?
Nee, dat zou al moeten werken.

omniscale.nl

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Topicstarter
XS4All meldt bij de status nog niet dat de kraam is opgeleverd.

• dwa
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

dwa

*zucht* als je zoveel vragen stelt over het aansluiten van een splitter en/of modem, waarom lees je dan niet eerst de handleiding door die bij het geheel geleverd wordt?
Alles staat er namelijk erg duidelijk in beschreven
Pagina: 1