OC problems

Pagina: 1
Acties:

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 17:01
Is er een of andere manier waarop je de invloed van de PCI kaarten op oc-en kan verminderen? Bijvoorbeeld met de PCI latency of iets dergelijks?

Ik heb hier namelijk het probleem dat mijn proc wel op 112 fsb wil (celly2) maar de kaarten moeten dan 37.5 mhz trekken (en dat doen ze dus niet :( )

Ik heb de volgende kaarten erin zitten: Geforce2 GTS, NIC (RTL), SBLive!

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

nee :)
op sommige mobo's van tegenwoordig kan je het wel vast zetten op pci=33 en agp=66.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-11-2025
DaManiac schreef op 14 december 2002 @ 17:08:
Is er een of andere manier waarop je de invloed van de PCI kaarten op oc-en kan verminderen? Bijvoorbeeld met de PCI latency of iets dergelijks?

Ik heb hier namelijk het probleem dat mijn proc wel op 112 fsb wil (celly2) maar de kaarten moeten dan 37.5 mhz trekken (en dat doen ze dus niet :( )

ik weet niet wat er nog meer voor pci kaarten inzitten maar een pci bus moet toch makkelijk 37.5 aankunnen. zeker als je beetje bekend merk spul heb. Ik heb ook een geforce maar dan een type 1 nog steeds geforce256 en een 3Com nic, adaptec scsi kaart, creative sb live en ik kan mijn pci bus zelfs op 41 MHz zetten
zonder enige problemen. Ik denk niet dat het aan je kaartjes ligt maar voornamelijk aan je mobo.
probeer eens alle pci kaarten eruit te halen en je video laten zitten...

Ik heb een CUSL2 mobo met een gemodde Celeron 1200 Tualatin en die draait op een FSB van 125, mem loopt ook op 125 en PCI loopt op 41. Aangezien we vergelijkbare pci merken hebben zal het denk ik aan je mobo liggen...of aan je nic die van een wazig merk is (ik ken het niet).

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:13

Croga

The Unreasonable Man

De Realtec NIC zou wel eens het probleem kunnen vormen.... Zoals Mike al beschrijft moeten de andere apparaten (ik heb bijna hetzelfde als Mike er in liggen.... SBLive, 3Com, Gf2GTS) makkelijk die snelheid aan kunnen... Ik draaide zelf de Cel1200 altijd op 1500 (FSB van 125) zonder problemen....

Ofwel: Ruk die NIC er eens uit, en kijk hoe ver je dan komt?

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Dat ligt vooral aan je mobo. Ik weet niet of het bij jou kan, maar bij mjin mobo (Elite P6VXAT) kan ik dmv jumpers mijn FSB forceren naar 133Mhz. Mijn huidige P3 loopt al standaard op 133Mhz dus dat heeft geen zin, maar celly's hebben een (altijd toch :? ) een FSB van 100Mhz. Dus als je jou celly forceerd naar 133 Mhz loopt ie op 1330 Mhz. Dan loopt ook de PCI en AGP bus op normale frequenties. Alleen het geheugen wordt ook geforceerd op 133Mhz en dat vinden PC100 chippies niet zo leuk. Als je een VIA chipset hebt (zoals ik) kun je in je BIOS je geheugen 33Mhz langzamer laten lopen zodat dat probleem is opgelost. Ook kun je sneller geheugen kopen (PC133) maar dan kun je je oude geheugen niet meer gebruiken.

En nu stop ik want ik heb moeie vingers :P

tvw

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

DaManiac schreef op 14 December 2002 @ 17:08:

Ik denk dat het eerder aan je geheugen licht. Je pci dingetjes moeten 37 Mghz makkelijk kunnen halen, of het moet extreem oude zooi zijn.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen met een bepaald programma je BIOS te modden, waardoor je extra dividers voor PCI/AGp krijgt. Maar dit is zeer riskant, en is alleen aan te raden als je een hele berg ervaring op dit gebied hebt.
Devil schreef op 15 december 2002 @ 15:48:
[...]

Ik denk dat het eerder aan je geheugen licht. Je pci dingetjes moeten 37 Mghz makkelijk kunnen halen, of het moet extreem oude zooi zijn.
Onzin, 37 MHz is een overclock van 12%, en dat is redelijk veel voor PCI-kaarten. Ik heb gevallen gezien waarin ze de 35 niet eens haalden. Vooral geluidskaarten en NIC's hebben er moeite mee. Maar ook HD's kunnen niet zo goed tegen hoge snelheden, bedenk dat die ook op de PCI-snelheid lopen.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 16:01 ]

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 17:01
Ik heb het maar gewoon geprobeert en nu loopt ie stabiel op 1120 mhz
(PCI latency naar 64 gezet)

Dit werkt dus wel....

Maar goed, volgende stap is stabiel 1333mhz
hij doet het wel al op 2V maar ik moet nog ff inbranden omdattie niet stabiel is

thnx for the replies

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 15:59:
Je zou kunnen proberen met een bepaald programma je BIOS te modden, waardoor je extra dividers voor PCI/AGp krijgt. Maar dit is zeer riskant, en is alleen aan te raden als je een hele berg ervaring op dit gebied hebt.

[...]

Onzin, 37 MHz is een overclock van 12%, en dat is redelijk veel voor PCI-kaarten. Ik heb gevallen gezien waarin ze de 35 niet eens haalden. Vooral geluidskaarten en NIC's hebben er moeite mee. Maar ook HD's kunnen niet zo goed tegen hoge snelheden, bedenk dat die ook op de PCI-snelheid lopen.
Correctie: Het is niet de HDD die op de PCI snelheid loopt maar de IDE controller...

Er zijn mensen die soms blaten dat het schadelijk zou zijn voor je HDD maar je krijg er alleen maar data-corruptie van doordat de IDE controller niet meer in sync kan blijven lopen. Het kan dus helemaal geen kwaad voor je HDD.

Van de realtek NIC's weet ik dat ze soms moeilijk doen maar bij mij was het niet de NIC maar me SB Live! 5.1 die de schijt kreeg. Maar als je die er ff uit rukt en je kijkt hoe ver je komt.

Maar voor een Celly is het idd aantrekkelijk om em op 133 te zetten. Ik heb nog geen enkele Celly gezien die niet op 133 wil lopen met de standaard koeling.

• De_Bastaard
  • Laatst online: 08:37
Verwijderd schreef op 19 december 2002 @ 14:20:
[...]

Correctie: Het is niet de HDD die op de PCI snelheid loopt maar de IDE controller...

Er zijn mensen die soms blaten dat het schadelijk zou zijn voor je HDD maar je krijg er alleen maar data-corruptie van doordat de IDE controller niet meer in sync kan blijven lopen. Het kan dus helemaal geen kwaad voor je HDD.

Van de realtek NIC's weet ik dat ze soms moeilijk doen maar bij mij was het niet de NIC maar me SB Live! 5.1 die de schijt kreeg. Maar als je die er ff uit rukt en je kijkt hoe ver je komt.

Maar voor een Celly is het idd aantrekkelijk om em op 133 te zetten. Ik heb nog geen enkele Celly gezien die niet op 133 wil lopen met de standaard koeling.
Hoe kan het dan dat sommige merken HD's hogere FSB's aan kunnen? zal niet aan de controller liggen hoor..
Pagina: 1