Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
edit: je kabel zou brak kunnen zijn trouwens... hebbie nog een andere kabel liggen?
[ Voor 26% gewijzigd door WhizzCat op 14-12-2002 17:08 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Nee gaat snel weer uit het lichtje , dus alleen maar bij het opstartenWhizzCat schreef op 14 december 2002 @ 17:08:
Misschien een domme vraag, maar staat het lichtje de hele tijd aan of alleen even tijdens het zoeken naar een opstart medium?
edit: je kabel zou brak kunnen zijn trouwens... hebbie nog een andere kabel liggen?
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Verwijderd
En je drive kan het natuurlijk ook gewoon begeven hebben tijdens het inbouwen... misschein een tikje gehad dat de leeskop het niet meer doet (oid)
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 17:11 ]
Nee die ligt helemaal vrij een deze diskdrive is net nieuwVerwijderd schreef op 14 December 2002 @ 17:10:
probeer de kabel nog es om te draaien. En kijk of de onderkant van de drive (printplaatje) geen kortsluiting maakt met iets..
En je drive kan het natuurlijk ook gewoon begeven hebben tijdens het inbouwen... misschein een tikje gehad dat de leeskop het niet meer doet (oid)
Maar hoe bedoel je kabel omdraaien .. hij kan er maar op 1 manier in
Dat lampje doet het goed, dus de kabel is in principe goed aangesloten. Zoals ik al in een edit zei, weet je zeker dat je kabel goed is?Frankie02 schreef op 14 december 2002 @ 17:14:
Even alles op default zetten in bios in het "hoofdmenu", kabel controleren of goed is aangesloten...
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Verwijderd
omdat er aan 1 kant een verhogingkje op de ide aansluiting zit. dat werd vroeger niet gedaan (net als draadje 1 rood maken) en er worden nog steeds kabels verkocht zonder lipjeMaar hoe bedoel je kabel omdraaien .. hij kan er maar op 1 manier in
Ik zal er eens naar gaan kijkenVerwijderd schreef op 14 december 2002 @ 17:17:
[...]
omdat er aan 1 kant een verhogingkje op de ide aansluiting zit. dat werd vroeger niet gedaan (net als draadje 1 rood maken) en er worden nog steeds kabels verkocht zonder lipje
had al kabels met nokjes er op ..
Zelfs van kabel verwisseld en dat heeft niets opgelost.
Maar mijn vraag is is er nog een andere mogelijkheid om dat ding aan te sluiten
[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mobo.JPG[/img]
hier een foto van mijn mobo.
op welke moet ik die diskdrive aan sluiten
want misschien heb ik dat wel niet goed gedaan
Maar zoals ik al eerder gelezen heb, je lampje gaat bij het opstarten heel snel weer uit en dat duidt er over het algemeen toch wel op, dat de drive fysiek goed aangesloten is.
Hoe staat ie ingesteld in de Bios? Misschien als 720kB drive? Zou ook een oorzaak kunnen zijn.
zwarte connectorYngwie- schreef op 14 December 2002 @ 18:08:
Kan eigenlijk niet foutIn jouw geval in de zwarte connector rechtsboven in het plaatje. Net rechts van de ATX connector en net boven de groene IDE. En als je de kabel fysiek niet om kunt draaien vanwege het lipje wat aan de connector kan zitten, kan het maar op 1 manier (let wel op, zou ook op de FDD andersom kunnen)
Maar zoals ik al eerder gelezen heb, je lampje gaat bij het opstarten heel snel weer uit en dat duidt er over het algemeen toch wel op, dat de drive fysiek goed aangesloten is.
Hoe staat ie ingesteld in de Bios? Misschien als 720kB drive? Zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Daar staat hij op dus dta is alvast goed
720kB drive
Hij staat daar niet op hij staat op 1,44.
dus dat staat ook goed
Maar wat nu ?
Ik heb wel een andere driver ( disk 3 of floppie 3) dat staat in mijn BIOS op DIS
Da's volgens mij een exotische instelling voor bepaalde drives in het verre oosten en hoef je hier niet aan te zetten. Lijkt toch dat je drive misschien defect is, ook al zou dat erg toevallig zijn. Toch maar eens een andere FDD proberen lijkt me.Blackhole schreef op 14 december 2002 @ 19:24:
[...]
Ik heb wel een andere driver ( disk 3 of floppie 3) dat staat in mijn BIOS op DIS
Die diskkettedrive is van middag gekocht en die andere is zo van mijn 0ude PC uit gehaald en hier in gezetYngwie- schreef op 14 december 2002 @ 22:36:
[...]
Da's volgens mij een exotische instelling voor bepaalde drives in het verre oosten en hoef je hier niet aan te zetten. Lijkt toch dat je drive misschien defect is, ook al zou dat erg toevallig zijn. Toch maar eens een andere FDD proberen lijkt me.
dus ik blijf het een raar probleem vinden ..
ook al omdat het mobo nieuw is ga iker van uit dat het wel goed moet zijn ...
Nog andere dingen om te checken .
Do as I say, don't do as I do.
Mag het even wat duiderlijkerBart-01 schreef op 14 december 2002 @ 23:21:
Hoeveel connectors zitten er op de floppy kabel ?. Als dat er drie zijn moet je (bijna altijd) de connectoren aan de uiteindes gebruiken.
Heb je het over die GRIJZE DATA kabel ?
Wat moet ik daar mee doen of zien ?
Verwijderd
JA dtas van die gedraaide heb ik gezien ..Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 12:03:
bij een ide kabel van een floppy drive zie je ergens een paar draadjes gedraaid zitten, terwijl de rest gewoon doorloopt. voor een standaard fdd moet je wel een aansluiting pakken die na die draaing zit.
Maar waar moet hij het dichtste bij zitten bij de aansluiting van je floppie of MOBO
IK heb 1 kabel lopen van af mobo naar floppie
De floppy moet zo ver mogelijk van het mobo af, dus op de 3e connector, na de draaing (vanaf het mobo gezien). De afstand tussen mobo en floppy moet dus zo groot mogelijk zijn qua kabelBlackhole schreef op 15 December 2002 @ 14:59:
[...]
JA dtas van die gedraaide heb ik gezien ..
Maar waar moet hij het dichtste bij zitten bij de aansluiting van je floppie of MOBO
IK heb 1 kabel lopen van af mobo naar floppie
zo moet ie zitten:
1
| MOBO - (eventueel lege connector) - draaiing - FDD |
Als ie dan nog niet werkt, kabel omwisselen
Werkt ie dan nog niet, dan is ZEKER je mobo kapot
Zo als jij het hier boven beschrijft zit hij aan gesloten .OverSoft schreef op 15 December 2002 @ 15:11:
hoh. sommige mensen...
zo moet ie zitten:
code:
1 MOBO - (eventueel lege connector) - draaiing - FDD
Als ie dan nog niet werkt, kabel omwisselen
Werkt ie dan nog niet, dan is ZEKER je mobo kapot
Maar ik vind het vreemd dat als ik in Win mijn disk aan spreek reageerd hij hier wel op ...
Maar zeg dta er niets in zit .
terwijl dat wel zo is ...
Seek bood flop heb ik aan staan , dus dat kan het niet wezen ..Gem1e schreef op 15 December 2002 @ 15:16:
Volgens mij zit er in t bios iets nog niet goed. Iets van swap floppy of bootup floppy seek of iets dergelijks, meestal heeft t 2 of 3 opties voor de flop in de bios.
Maar als ik dan een Disk in de drive doet , en hem opstart gaat hij gewoon lekker vrolijk windows XP opstarten
Dus hij slaat mijn BOOT flop over .