Diskette drive doet vaag .

Pagina: 1
Acties:

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:04
Ik heb sins kort een nieuwe update gedaan (zie spec hier onder aan )

Maar nu wilde ik mijn diskettedrive gebruiken en geeft hij aan dat hij niet kan lezen ...

Met de melding plaats een ander medium in de drive :(

Maar deze diskettes zijn gewoon goed , dus vind ik het raar dat hij ze niet herkent .

Dus dacht laat ik dan maar een 1 format gaan doen ..
maar zelfs mijn OPSTART dissk herkent hij niet meer en hij gaat gelijk door met windows XP opstarten ..

Dus hij slaat hem gewoon over ..

wat hij wel doet is .

1 geeft wel groen licht bij het opstarten .( lampje gaat wel an )
2 Auto auto opstart staan in bios aan . ( dus daar aan ligt het niet .)
Maar verder doet hij niets ...

Dus maar even een nieuwe diskdrive gehaald maar het zelfde probleem :(

Kan iemand mij vertellen wat het is .....

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Misschien een domme vraag, maar staat het lichtje de hele tijd aan of alleen even tijdens het zoeken naar een opstart medium?

edit: je kabel zou brak kunnen zijn trouwens... hebbie nog een andere kabel liggen?

[ Voor 26% gewijzigd door WhizzCat op 14-12-2002 17:08 ]

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• ravw
WhizzCat schreef op 14 december 2002 @ 17:08:
Misschien een domme vraag, maar staat het lichtje de hele tijd aan of alleen even tijdens het zoeken naar een opstart medium?

edit: je kabel zou brak kunnen zijn trouwens... hebbie nog een andere kabel liggen?
Nee gaat snel weer uit het lichtje , dus alleen maar bij het opstarten

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Verwijderd

probeer de kabel nog es om te draaien. En kijk of de onderkant van de drive (printplaatje) geen kortsluiting maakt met iets..

En je drive kan het natuurlijk ook gewoon begeven hebben tijdens het inbouwen... misschein een tikje gehad dat de leeskop het niet meer doet (oid)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 17:11 ]

• ravw
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 17:10:
probeer de kabel nog es om te draaien. En kijk of de onderkant van de drive (printplaatje) geen kortsluiting maakt met iets..

En je drive kan het natuurlijk ook gewoon begeven hebben tijdens het inbouwen... misschein een tikje gehad dat de leeskop het niet meer doet (oid)
Nee die ligt helemaal vrij een deze diskdrive is net nieuw :( dus daar kan het niet aan liggen ...

Maar hoe bedoel je kabel omdraaien .. hij kan er maar op 1 manier in :(

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Even alles op default zetten in bios in het "hoofdmenu", kabel controleren of goed is aangesloten...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Frankie02 schreef op 14 december 2002 @ 17:14:
Even alles op default zetten in bios in het "hoofdmenu", kabel controleren of goed is aangesloten...
Dat lampje doet het goed, dus de kabel is in principe goed aangesloten. Zoals ik al in een edit zei, weet je zeker dat je kabel goed is?

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Maar hoe bedoel je kabel omdraaien .. hij kan er maar op 1 manier in
omdat er aan 1 kant een verhogingkje op de ide aansluiting zit. dat werd vroeger niet gedaan (net als draadje 1 rood maken) en er worden nog steeds kabels verkocht zonder lipje

• ravw
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 17:17:
[...]

omdat er aan 1 kant een verhogingkje op de ide aansluiting zit. dat werd vroeger niet gedaan (net als draadje 1 rood maken) en er worden nog steeds kabels verkocht zonder lipje
Ik zal er eens naar gaan kijken

• ravw
Nee dit is het ook niet
had al kabels met nokjes er op ..

Zelfs van kabel verwisseld en dat heeft niets opgelost.

Maar mijn vraag is is er nog een andere mogelijkheid om dat ding aan te sluiten

[img]file was successfully uploaded to http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1102/mobo.JPG[/img]

hier een foto van mijn mobo.
op welke moet ik die diskdrive aan sluiten :)

want misschien heb ik dat wel niet goed gedaan :)

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Kan eigenlijk niet fout :) In jouw geval in de zwarte connector rechtsboven in het plaatje. Net rechts van de ATX connector en net boven de groene IDE. En als je de kabel fysiek niet om kunt draaien vanwege het lipje wat aan de connector kan zitten, kan het maar op 1 manier (let wel op, zou ook op de FDD andersom kunnen)

Maar zoals ik al eerder gelezen heb, je lampje gaat bij het opstarten heel snel weer uit en dat duidt er over het algemeen toch wel op, dat de drive fysiek goed aangesloten is.

Hoe staat ie ingesteld in de Bios? Misschien als 720kB drive? Zou ook een oorzaak kunnen zijn.

• ravw
Yngwie- schreef op 14 December 2002 @ 18:08:
Kan eigenlijk niet fout :) In jouw geval in de zwarte connector rechtsboven in het plaatje. Net rechts van de ATX connector en net boven de groene IDE. En als je de kabel fysiek niet om kunt draaien vanwege het lipje wat aan de connector kan zitten, kan het maar op 1 manier (let wel op, zou ook op de FDD andersom kunnen)

Maar zoals ik al eerder gelezen heb, je lampje gaat bij het opstarten heel snel weer uit en dat duidt er over het algemeen toch wel op, dat de drive fysiek goed aangesloten is.

Hoe staat ie ingesteld in de Bios? Misschien als 720kB drive? Zou ook een oorzaak kunnen zijn.
zwarte connector

Daar staat hij op dus dta is alvast goed :)

720kB drive

Hij staat daar niet op hij staat op 1,44.
dus dat staat ook goed

Maar wat nu ? :(

Ik heb wel een andere driver ( disk 3 of floppie 3) dat staat in mijn BIOS op DIS

• Yngwie-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-03 17:01

Yngwie-

Murphy was an optimist

Blackhole schreef op 14 december 2002 @ 19:24:
[...]

Ik heb wel een andere driver ( disk 3 of floppie 3) dat staat in mijn BIOS op DIS
Da's volgens mij een exotische instelling voor bepaalde drives in het verre oosten en hoef je hier niet aan te zetten. Lijkt toch dat je drive misschien defect is, ook al zou dat erg toevallig zijn. Toch maar eens een andere FDD proberen lijkt me.

• ravw
Yngwie- schreef op 14 december 2002 @ 22:36:
[...]

Da's volgens mij een exotische instelling voor bepaalde drives in het verre oosten en hoef je hier niet aan te zetten. Lijkt toch dat je drive misschien defect is, ook al zou dat erg toevallig zijn. Toch maar eens een andere FDD proberen lijkt me.
Die diskkettedrive is van middag gekocht en die andere is zo van mijn 0ude PC uit gehaald en hier in gezet :( dus zie ook geen probleem er van ..
dus ik blijf het een raar probleem vinden ..

ook al omdat het mobo nieuw is ga iker van uit dat het wel goed moet zijn ...

Nog andere dingen om te checken .

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Hoeveel connectors zitten er op de floppy kabel ?. Als dat er drie zijn moet je (bijna altijd) de connectoren aan de uiteindes gebruiken.

Do as I say, don't do as I do.

• ravw
Bart-01 schreef op 14 december 2002 @ 23:21:
Hoeveel connectors zitten er op de floppy kabel ?. Als dat er drie zijn moet je (bijna altijd) de connectoren aan de uiteindes gebruiken.
Mag het even wat duiderlijker :) heb geen IT opleiding gehad :) of zo iets .. ben maar een doe het zelfer :)
Heb je het over die GRIJZE DATA kabel ?

Wat moet ik daar mee doen of zien ?

Verwijderd

bij een ide kabel van een floppy drive zie je ergens een paar draadjes gedraaid zitten, terwijl de rest gewoon doorloopt. voor een standaard fdd moet je wel een aansluiting pakken die na die draaing zit.

• ravw
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 12:03:
bij een ide kabel van een floppy drive zie je ergens een paar draadjes gedraaid zitten, terwijl de rest gewoon doorloopt. voor een standaard fdd moet je wel een aansluiting pakken die na die draaing zit.
JA dtas van die gedraaide heb ik gezien ..

Maar waar moet hij het dichtste bij zitten bij de aansluiting van je floppie of MOBO

IK heb 1 kabel lopen van af mobo naar floppie

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Blackhole schreef op 15 December 2002 @ 14:59:
[...]

JA dtas van die gedraaide heb ik gezien ..

Maar waar moet hij het dichtste bij zitten bij de aansluiting van je floppie of MOBO

IK heb 1 kabel lopen van af mobo naar floppie
De floppy moet zo ver mogelijk van het mobo af, dus op de 3e connector, na de draaing (vanaf het mobo gezien). De afstand tussen mobo en floppy moet dus zo groot mogelijk zijn qua kabel :)

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 16:46
hoh. sommige mensen...

zo moet ie zitten:

code:
1
MOBO - (eventueel lege connector) - draaiing - FDD

Als ie dan nog niet werkt, kabel omwisselen
Werkt ie dan nog niet, dan is ZEKER je mobo kapot

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Volgens mij zit er in t bios iets nog niet goed. Iets van swap floppy of bootup floppy seek of iets dergelijks, meestal heeft t 2 of 3 opties voor de flop in de bios.

• ravw
OverSoft schreef op 15 December 2002 @ 15:11:
hoh. sommige mensen...

zo moet ie zitten:

code:
1
MOBO - (eventueel lege connector) - draaiing - FDD

Als ie dan nog niet werkt, kabel omwisselen
Werkt ie dan nog niet, dan is ZEKER je mobo kapot
Zo als jij het hier boven beschrijft zit hij aan gesloten .

Maar ik vind het vreemd dat als ik in Win mijn disk aan spreek reageerd hij hier wel op ...

Maar zeg dta er niets in zit . :(

terwijl dat wel zo is ...

• ravw
Gem1e schreef op 15 December 2002 @ 15:16:
Volgens mij zit er in t bios iets nog niet goed. Iets van swap floppy of bootup floppy seek of iets dergelijks, meestal heeft t 2 of 3 opties voor de flop in de bios.
Seek bood flop heb ik aan staan , dus dat kan het niet wezen ..

Maar als ik dan een Disk in de drive doet , en hem opstart gaat hij gewoon lekker vrolijk windows XP opstarten :(

Dus hij slaat mijn BOOT flop over .

Pagina: 1