Weet iemand of het een probleem is om een HD op de kop in je kast te hangen ? Ik heb namelijk geen andere ruimte / bevestiging beschikbaar. Hij hangt er nu in en het werkt prima ........... maar gaat ie hierdoor sneller kapot of weet ik veel ??
Het zou verder niet uit moeten maken. hdd zit in een vacuum en zal er dus geen last van hebben.
Ooit wel eens een OEM bak opengemaakt? je wilt niet weten hoe die HDDs daar af en toe inzitten.
Ooit wel eens een OEM bak opengemaakt? je wilt niet weten hoe die HDDs daar af en toe inzitten.
Verwijderd
maakt inderdaad niet uit. zolang je hd maar stevig vast zit, dus geen stoten kan krijgen en zijn warmte goed kwijt kan.
sommige fabrikanten zeggen dat het net iets meer slijt dan normaal.
en andere zeggen dat het niets uitmaakt.
hoezo op zijn kop
dan kan je hem toch ook 180 graden in de breedte draaien
hoezo op zijn kop
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Maakt niet uit, kheb ze ondersteboven en verticaal en ze werken allemaal als zonnetjes 
(Aleen diagonaal ga ik niet proberen, maar dat kan prob ook wel
)
(Aleen diagonaal ga ik niet proberen, maar dat kan prob ook wel
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Yepperz maar deze kast heeft een speciale op de kopchucky666 schreef op 14 December 2002 @ 17:04:
sommige fabrikanten zeggen dat het net iets meer slijt dan normaal.
hoezo op zijn kop
Verwijderd
het maakt echt allemaal niets uit. het is alleen wel zo dat de bevestigingspunten van de leesarmen na verloop van tijd een minescuul beetje uitslijten, en daarom moet je een harde schijf die al gebruikt is altijd in dezelfde positie monteren als hij altijd was.
Volgens mij zitten hd's niet in een vacuum. Dan kunnen ze namelijk nog minder goed hun warmte kwijt, alleen door de lucht erin onstaat ook weer warmte door wrijving met de platters.Terw_Dan schreef op 14 december 2002 @ 17:02:
Het zou verder niet uit moeten maken. hdd zit in een vacuum en zal er dus geen last van hebben.
Er zit op veel (alle?) hd's ook een "breather hole" zodat de lucht binnenin kan uitzetten.
HDD werken niet met een vaccuüm hoor! Er zit op de schijf ook altijd een gaatje waar lucht in en uit kan die je ook niet dicht mag maken, staat er meestal ook bij.
Maar de schijven kunnen zonder probleem op de kop werken hoor, de schijfarm heeft daar geen last van!
Maar de schijven kunnen zonder probleem op de kop werken hoor, de schijfarm heeft daar geen last van!
|Specs|
uhh, over dat gaatje zit een stickertjeKorn21 schreef op 14 December 2002 @ 17:36:
HDD werken niet met een vaccuüm hoor! Er zit op de schijf ook altijd een gaatje waar lucht in en uit kan die je ook niet dicht mag maken, staat er meestal ook bij.
als je die er af haalt, grote kans dat die chrasht.
tevens is dan je garantie verlopen.
er mag zeker geen lucht van buiten bij de schrijfkop komen.
want in die lucht zit stof.
en stof is funest voor de hd koppen.
maar om terug te komen op de vraag van StuiTeR
je kan hem best op de kop hangen.
[ Voor 8% gewijzigd door job op 14-12-2002 17:49 ]
THX allemaal !!! dan laat ik hem lekker op de kop in de kast hangen.
Pagina: 1