Toon posts:

Diverse 6Fire 24/96 LT probs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een paar weken een 6Fire kaartje. Vooral aangeschaft vanwege 5.1 sound.

Nou begin ik steeds meer terug te verlangen naar mijn oude SB Live, en das volgens mij best fout >:)

Ik zit met een aantal problemen die ik niet weg krijg. Ik heb de search al geprobeerd, maar kom geen opgeloste zaken tegen. Ik draai XP Pro SP1 met de laatste drivers van Terratec, de kaart zit via glasvezel aangesloten op de versterker van de DTT3500. Speakerinstellingen staan zowel in Windows als in de 6Fire Config op 5.1

- Ik kan geen wavjes afspelen
- Geluid krijg ik alleen uit de frontspeakers (dit was dacht ik een bekend probleem)
- Volumeregeling van Windows en de Master volumeregelaar van 6Fire Config werken niet, alleen de wave play regelaar werkt. Echter deze botst op 1 of andere manier met bv. de Winamp regelaar.

Wie heeft er oplossingen of wie heeft er ook zulke problemen met de 6Fire

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels een stukje verder, maar het wordt er wel spookachtiger door.
Als in met winamp of wmp een mp3 open en afspeel, dan kan ik weer alle wavjes en midi's horen. Dus ik zou dus winamp continu op pauze moeten hebben om andere geluiden te horen. (????)

Verder is me opgevallen dat het wavje wat bij de 6Fire Config zit, wel normaal afspeelt. Deze is itt de windows-wavjes 44100Hz.

Ik kloot verder.....

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Experimenteer eens met de Master Clock instelling, d.w.z. als die nu op External staat op Internal zetten en vice versa... Dit lijkt een beetje op een probleem met samplerates...

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
heb je ook de nieuwste control panel geinstalleerd?

het kan ook zijn dat er toch nog bestanden van je oude driver zijn blijven hangen

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
Laatste control panel is geinstalleerd en alle bestanden uit de driver zijn de laatste nieuwe.

Games gaan wel ok. Het probleem is dus niet echt meer levensgroot, maar dat van het openzetten van een mp3 om windows wavjes te horen is wel strange.

Ook het afspelen van een DVD met PowerDVD XP gaat niet helemaal goed. Ik krijg geen Dolby Digital. Maar dat moet ik nog effe verder controleren

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik begrijp niet dat mensen stereo geluid uit 5 boxen willen horen |:(
dat is toch gewoon bacher, stereo hoort door 2 speakers!!

of wil je dat niet?

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 18:47:
Ik ben inmiddels een stukje verder, maar het wordt er wel spookachtiger door.
Als in met winamp of wmp een mp3 open en afspeel, dan kan ik weer alle wavjes en midi's horen. Dus ik zou dus winamp continu op pauze moeten hebben om andere geluiden te horen. (????)

Verder is me opgevallen dat het wavje wat bij de 6Fire Config zit, wel normaal afspeelt. Deze is itt de windows-wavjes 44100Hz.

Ik kloot verder.....
Zet je master clock maar eens op 44100 hz, want anders heb je kant dat ie naar 96000 hz gaat en dat kunnen veel sp/dif apparaten niet aan.
Pagina: 1