[PHP] Website erg lange laadtijd na 10 sec inactief

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hmz.. ik heb een zeer eigenaardig probleem. Ik heb hier lokaal op me laptop het volgende geinstalleerd: Windows2000 SP3, Apache 2.0.43, PHP 4.30RC en MySQL 3.23.52. Het probleem is heel erg vaag.

Als ik een pagina voor de eerste keer opvraag moet ik iets van 10 seconden wachten ofzo, druk ik vervolgens op F5 dan staat ie er direct. De parsetime die blijft in beide gevallen erg kort 0.0006 seconden ofzo, er gebeurt nog maar bar weinig.

Wacht ik vervolgens ongeveer 20 seconden en druk ik weer op F5 dat heb ik het zelfde probleem weer. Dat statusbalkje van IE blijft dat heel langzaam opgang komen. Ik heb de Javascript includes al weggehaald en gekeken of er toevallig een include of url verkeerd in me script staat, dit is ook niet het geval.

Als ik dus kort achter elkaar op hyperlinks klik dan heb ik nergens last van! Alleen de eerste keer en als ik 20 seconden wacht totdat ik een pagina weer opvraag. Nog vreemder is, gisteren toen ik nog gewoon vanaf me werkstation (me laptop is als ontwikkelplatform ingericht) werkte en dan elke keer via me werktstation de pagina's ging opvragen had ik nergens last van. Alleen als ik dus direct via me laptop maak.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen, het is behoorlijk irritant namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:59

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En als je eens een hele simpele pagina maakt, gewoon puur HTML, is deze dan ook langzaam? En eenvoudige pagina's in PHP?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
ja ik heb dit ook wel eens gehad, weet ook niet waar het precies door komt. ik _vermoed_ dat het aan de database ligt, en niet aan welke pc je gebruikt. probeer apache, php & mysql eens op nieuw te installeren ofzo? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dan zal ik dat maar even proberen, onder Mozilla doet ie het ook, blijft hangen bij: "sending request to <computer>". Ik snap er niets van, gisteren had ik nergens last van, toe ik via mijn werkstation aan het werk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
gebruik je pconnect om te connecten naar mysql?
staan er cache settings fout? debug je script eens met een paar timers erin, en flush() ?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
probeer apache, php & mysql eens op nieuw te installeren ofzo?
Dat zijn dus geen oplossingen. Ik heb het zelf ook, maar had eik de gedachte dat niet de eerste pagina trager is, maar dat de andere erna sneller zijn, dat apache/php/mysql na een pageview al een hoop cachen, waardoor het daarna sneller gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kees schreef op 14 December 2002 @ 16:57:
gebruik je pconnect om te connecten naar mysql?
staan er cache settings fout? debug je script eens met een paar timers erin, en flush() ?
W00t hulp van de man zelf :P

Ja ik gebruik pconnect.

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$wb_host = "localhost";
$wb_name = "weidebrink";
$wb_user = "";
$wb_passwd = "";

$wb_db = mysql_pconnect($wb_host, $wb_user, $wb_passwd) 
    or die(mysql_error()); 
mysql_select_db($wb_name,$wb_db) 
    or die(mysql_error())

Wat bedoel je met een paar timers erin en flush?

edit:
Er schoot me ineens iets te binnen over die pconnect. Een tijdje terug was ik ook overgestapt op connect i.p.v. pconnect vanwege een soort gelijk probleem. Ik heb me connectie nu weer op connect staat het het lijkt verholpen te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsz
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 17:03:
[...]

Wat bedoel je met een paar timers?
Tellen hoeveel mseconden het duurt om per 'regel' phpcode. Dus time opvragen, connecten met database, time opvragen, en bereken hoelang het duurt.
Dan weet je waar het in je script zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah, dus parsetimes niet over het geheel, maar paar cruciale stappen apart nemen. Mja het lijkt nu opgelost te zijn met connect.

Ik ben me ook wat meer in aan het verdiepen van de configuratie van Apache en PHP aangezien ik over niet al te lange tijd ga co-locaten, dus het is handig om dit soort dingen te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-08 20:29
Ik heb een dergelijk probleem hier thuis ook. Beneden een Win2k servertje, met Apache 1.3.1 en PHP 4 en MySQL 4. Sommige pagina's lijken gewoon binnen te druppelen, en dan een druk op F5 en ze staan er helemaal..... Ik heb ook SP3 geinstalled, maar heb het probleem niet kunnen oplossen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je zoals hierboven je connectie methode veranderd? Dus niet pconnect maar connect. Ik heb er nu geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reminder
  • Laatst online: 14-09 21:41

reminder

oi....

Ik had ook een keer het zelfde probleem.
MySQL 4 was toen de oplossing

Each year, the Rainforest is responsible for over 3000 deaths from accidents, attacks or illnesses. There are over 700 things in the rainforest that cause cancer. Join the fight now and help stop the Rainforest before it's too late

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avoid
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:16
Heb je al geprobeerd om met Netscape of Mozilla de pagina op te vragen op je ontwikkelserver?

Time flies like an arrow, fruit flies like a banana.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jah, ook met Mozilla, niet met Netscape dat heb ik niet geinstalleerd en ben ik ook niet van plan. Maar die hadden ook problemen.

Voordat je post: door connect i.p.v. pconnect te gebruiken heb ik mijn probleem verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pconnect zuigt.. ook in linux
't klinkt zo efficient en zo, maar vergeet dat maar ..
Pagina: 1