Iemand ervaring met Sweex spul?

Pagina: 1
Acties:
  • 282 views sinds 30-01-2008

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-02 20:36
Hoi,

Ik was toevallig vandaag bij de Regenboog in Heerlen en vroeg of ze kabel/adsl routers hadden...ze hadden er dus o.a. Sweex materiaal.

Nu heb ik dus nog nooit gehoord van dat merk en vroeg ik me af of iemand anders het kent en wat zijn/haar ervaringen ermee zijn. De site(s) zien er in elk geval goed uit, al wil dat niet altijd wat zeggen :)

http://www.sweex.com/index.asp
http://www.ropla.com/content.asp?dlid=80

P.S. Ik kom de laatste tijd niet meer zoveel op dit forum, dus het kan zijn dat ik iets gemist heb, maar waarom vind ik toch nooit iets met die search van de nieuwe forumsoftware?

[ Voor 18% gewijzigd door timothee op 14-12-2002 16:31 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Sweex was Safeway. Heb wat zooi gehad van Safeway en eigenlijk nooit gezeur ermee.
hoewel die netwerkkaartjes wat langzaam waren ivm een Sitecom kaartje (maarja, ze waren ook maar de helft van de prijs vergeleken met een Sitecom).

• timothee
Ok...nu snap ik waarom dat ie maar 2/3e van de prijs van die Draytek Vigor 2200E is. Ik ga wel voor de laatste nu ik hoor dat het eigenlijk Safeway troep is.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
het is niet het beste merk, maar door de prijs/kwaliteit verhouding misschien toch wel intressant

• timothee
Op zich heb je daar wel gelijk in....het scheelt natuurlijk 40 euro met die Draytek en dat is zeker omgerekend nog in onze oude Hollandse munt best veel geld. Toch ga ik in dit geval liever voor het "topmerk" Draytek.

• peer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:16

peer

oeps

ik heb hier een 8 poorts switch van sweex.
werkt perfect, zeker voor de 34 euro die ik ervoor betaald heb.

het is geen probleem, het is een uitdaging

• Blorgg
  • Niet online
Wij gebruiken hier in ons 'wan' 2 5-poort sweex switches. Het waren zo'n beetje de goedkoopste die we konden vinden. Ze doen hun werk in principe prima. Maar bij een vriend van me deden ze raar als je er een intel NIC aan hing, of dit aan de NIC of aan de switch ligt weet ik niet. Met een realtek kaartje gaf het in ieder geval geen problemen en werkte alles goed.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:32

Killjoy

Klingon lawn products

Sweex/Safeway 10/100 Mb hub geeft geen problemen. Sweex/Safeway 10/100 NIC's geven geen problemen. Sweex 56k6 V92 hardwaremodem is erg lekker, als je een Motorola softmodem gewend bent :r Sweex scrollmuis ben ik minder enthousiast over. Scrollwiel gaat veel te zwaar en het komt allemaal wel wat plastiekerig over. Niet echt een aanrader.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:24
Vergelijk sweex maar met medion (aldi!! :) ), gewoon lekker goedkoop allemaal maar de kwaliteit is er ook naar. Het klopt dat het hier voormalig safeway betreft, wie deze naamsverandering heeft bedacht spoort ook niet helemaal... 'SWEEX!!' zou ik eerder bij een nieuw type 'mega power ranger' verwachten ofzo... ;)

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-02 15:31
ik heb een usb memory stick van sweex van 128 mb
niks over tezeggen dan goed spul :)

6.35wP Solar | 20,64kWH Zendure (2 x Hyper2000 + Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

• Rickbv
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-02 21:57
Hier ook een 10/100MB switch van Sweex draaien, werkt ook perfect :) Idd voor die 33euro een super ding. Maargoed, dat het safeway was wist ik niet... :/

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb ook en Sweex 10/100mbit switch voor 28 euro ex verzend kosten en heb er helemaal geen probs mee :) en met safeway heb ik ook noooit probs gehad.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
ik had ook een switchje nodig voor op school, 5 poortje, lekker goedkoop en hij doet wat hij moet doen dus ik heb geen klagen, maar echt hoge presaties hoef je er niet van te verwachten.

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:41
ik heb laatst op hcc een firewire kaartje van dat merk gekocht.
ziet goed uit :)

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:20

Leejow(saait)

Blater

werkt prima, alleen de drivers zijn niet echt "standaard" dus ze worden niet zomaar herkend.. Dat is wel irritant maar verder werkt het prima!

Verwijderd

ik heb laats op de Hcc een Sweex toetsenbordje gekocht in silver/zwart alleen maar lof _/-\o_ :+

• Smarron
  • Laatst online: 21-02 22:22

Smarron

The bend

Ik heb een 10/100mbit siwtch van Safeway. Ding doet het erg goed. Had een 5.1 geluidskaartje van Safeway maar deze wilde gewoon niet in mijn systeem werken. Continu vastlopers. Heb hem aan iemand anders gegeven, waar hij het meteen deed |:(

Al met al, goedkoop spul en meestal wel ok!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-02 20:31

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Geluidskaarten, toetsenborden en muizen van ze zijn goed. Die hele goedkope toetsenborden doen soms een beetje "rammelig" aan maar alles werkt gewoon goed. En het kost ook bijna niks !!!!. Compleet multimedia toetsenbord met tig extra knoppen (worden goed herkend onder XP) kost nog geen 12 euro...
Prijs / kwaliteit is erg goed !!!

Atari 4 ff'r 😊

• Ebbie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17:01
dominator schreef op 15 December 2002 @ 13:06:
Vergelijk sweex maar met medion (aldi!! :) ), gewoon lekker goedkoop allemaal maar de kwaliteit is er ook naar. Het klopt dat het hier voormalig safeway betreft, wie deze naamsverandering heeft bedacht spoort ook niet helemaal... 'SWEEX!!' zou ik eerder bij een nieuw type 'mega power ranger' verwachten ofzo... ;)
Ze hebben de naam veranderd omdat ze internationaal wilden uitbreiden en in GB is er een supermarkt die zo heet.

Verwijderd

ik heb een muis van safeway gekregen (nog niet gebruikt, dus echt nieuw), waarvan binnen een paar dagen het wieltje het al niet goed meer deed. als ik nu aan het wieltje draai stuitert het beeld nou heel snel op en neer (het wil tegelijk beide kanten op scrollen dus)
verder doet dit merk mij denken aan trust en supertech enzo, ik zou het zelf dus nooit kopen...

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 23:09
dominator schreef op 15 December 2002 @ 13:06:
Vergelijk sweex maar met medion (aldi!! :) ), gewoon lekker goedkoop allemaal maar de kwaliteit is er ook naar.
Jij kent dus blijkbaar de kwaliteitsnormen van de Aldi niet :7

Maar goed, als jij vindt dat Sweex vergelijkbaar is met Medion, dan ben ik het met je eens en heb je het dus over een topprodukt ;) Medion maakt nl. zeer goede PC's en is één van de betere duitse merken (veel van de Medion chipsets komen bijv. van MSI).

Persoonlijk ben ik ZEER tevreden over zowel m'n Sweex switch als m'n Sweex Broadband Router _/-\o_

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn sweex switch, hij doet het perfect.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als ik me niet vergis is Medion van Samsung pzies wat Aristona van Philips is...zeker geen slecht spul, maar een tikkie goedkoper.

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ligt eraan wat, ik heb een Sweex 300W voeding en die is uitermate kut, maar de sweex 8-poorts 100 MBit switch die ik heb werkt perfect :).

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

MissingDog schreef op 20 February 2003 @ 13:23:
Als ik me niet vergis is Medion van Samsung pzies wat Aristona van Philips is...zeker geen slecht spul, maar een tikkie goedkoper.
Je vergist je...
Medion is niet anders als een dozenschuiver.
Koopt groot in en verkoopt groot. Maakt niks zelf.

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Ik heb een WLAN acces point en een WLAN PCMCIA kaartje gekocht van sweex en het val me niet tegen. AP is prima en uitgebreid te configureren en het bereik is prima.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:47
Ik heb een 8-Poorts switch en 5 NIC's van ze en ze werken echt perfect. Als ik iets aan het overkopieëren ben van de ene naar de andere pc dan kan ik vaak het 100mbit netwerk met bijna 100% belasten !! En ook heb ik nog een Draadloze oplaadbare optische muis :P en die werkt ook echt perfect (ook met netwerk spellen). En thuis staan ook nog eens 3 Sweex kasten die ook stabiel zijn, alleen jammer dat je klepjes eruit moet breken wat ik niet echt toppie vind ivm mijn eigen AOpen H600M kast.

Verwijderd

Ik heb hier verschillende 10/100 SWEEX switches aan elkaar gekoppeld en het heeft tot nut toe nog nooit problemen gegeven. Ik heb wel eens gekeken naar de dataoverdracht. 2 computers, allebei een brakke 10/100 REaltEK NIC (dus geen A-merk als 3COM of Intel) zitten aan elkaar via 3 switches, dus hangen niet eens aan dezelfde switch:

Computer ----- switch 1 ----- switch 2 -------- switch 3 ----- computer

Ik haalde een dataoverdracht van 80 Mbit, toch heel redelijk als je ook nog eens 10% overhead hebt.

Daar komt overigens nog bij dat ze in de kelder hangen, waar het eigenlijk niet zo'n prettige omgeving is voor electronica: te koud 's winters (< 0 C), te vochtig.
En alles doet het na 2 jaar nog steeds, sterker nog, ik heb er nooit meer naar gekeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2003 13:31 ]

Verwijderd

sweex is voor de prijs / kwaliteit een prima merk

zelf een aantal spullen, o.a. een usb hub. Werkt naar behoren voor weinig geld.

• Scout77
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-01-2025
en om dat te melden trek je een beerput open die al ruim 2 jaar dicht zit open?

[ Voor 5% gewijzigd door Scout77 op 13-06-2005 12:16 ]

Lekker belangrijk

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

* RSpliet kent een sweex router, en die zijn helaas minder. Regelmatig om de meest vage reden moet dat apparaat worden gereset. Dus ja, ik zou het zelf nooit kopen, maar ik heb dan ook geld teveel :7

[ Voor 9% gewijzigd door RSpliet op 13-06-2005 12:18 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Niks tegen Sweex routers he
Routerhacking :Y)

Verwijderd

Je moet gewoon goed kijken wat het precies inhoudt. Ik koop eigenlijk nooit Sweex spullen omdat ik het toch niet zo vertrouw, maar toen ik zag dat er op de Gigabit netwerkkaartjes gewoon een Realtek chip bleek te zitten heb ik ze toch maar gekocht vanwege de veel lagere prijs en heb er totaal geen problemen mee. Verhaal wordt natuurlijk anders als er onderdelen worden gebruikt van 1 of ander onbekend vaag merk, dan had ik het nooit gekocht. Daarom kijk ik altijd even naar de specs van Sweex apparatuur en bepaal dan of ik het koop of niet.

Verwijderd

Scout77 schreef op maandag 13 juni 2005 @ 12:16:
en om dat te melden trek je een beerput open die al ruim 2 jaar dicht zit open?
hmm volgens mij is mn feeder een beetje in de war 8)7

2002 hahaha

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oud topic dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.