Toon posts:

G4 probleem, grafische fout - hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van deze post van meneer Courage
G4 Ti4200, rare beeld naar reset.
Zal ik mijn post nog eens geven.

Hi,
Ik vroeg me af of jullie mij kunnen helpen, ik heb 5 maanden terug een
Gainward G4 Ti 4200 64mb gekocht.

Maar nu als ik een spel speel gaat het beeld op een gegeven moment hangen en je ziet allemaal van die 'disorderd' pixels. Als je dan op de reset knop druk dan zie je nog niets.
Pas nadat ik de power knop heb ingedrukt en de pc weer heb opgestart doet het beeld weer normaal.

Ik heb diverse drivers van Via chipset en nVidia al probeerd.
De Directx heb ik ook al goed ingesteld, de ATA133 drivers zijn ook in orde, en ik zou dit hier niet posten als ik niet alles in mijn macht staande al probeerd heb Courage dus laat mensen graag hierop reageren die wel willen antwoorden en zet dit niet opslot.

Hier op deze foto is te zien hoe Windows eruit ziet als ik de reset knop indruk:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/dennisk/GrafischeFout.jpg

Kan iemand mij vertellen hoe dit komt?
Ik heb hem maar 1 keer ge oc't om te zien wat voor verschill het maakt, maar dat was het al.
Zou het toch door dat 1 keer oc'en komen??
HELP plz.

Mijn systeem:
Asus A7v333
512DDR (2700) Samsung
AMD XP 1800+
Maxtor 80 giga ATA133
SBLive!
23" Monitor (Macom)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien zit de fan van je kaart vol met stof waardoor de koeling niet meer voldoende is. Probeer dan ook gelijk ff te testen met de kast open en een 80mm (bijvoorveeld) koeler erop gericht, dan kan je zien of het een hitteprobleem is.

Wat je ook kan doen is de kaart even in een ander systeem testen. Als de problemen daar hetzelfde zijn is het toch hoogstwaarschijnlijk de kaart die brak is.

Verwijderd

Topicstarter
Hmz er zijn niet zoveel mensen in de buurt om dit systeem te testen.

Maar dat het een stoff probleem is lijkt me niet zo, hij staat open en de koeler is schoon.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

het zou kunnen dat het geheugen van je videokaart te warm wordt,
dan krijg je wel vaker allerlei rare kleuren.
maar met de standaard snelheid moet dat niet kunnen.

heb je cpu misschien over geklokt, door middel van een verhogen van je fsb??
zoja, misschien dat daardoor je agp ook wat sneller draait.
zet je pc op standaard snelheid test het dan nog eens.

zelfde probleem, of is je pc niet overgeklokt?
terug naar de winkel.
er zit niets voor niets garantie op die dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 14-12-2002 16:28 ]

Verwijderd

Mijn Ti 4600 is overleden...waarschijnlijk brak geheugen..maar ik had hem wel bruut overgeclocked >:)
Zodra ik hem weer terugkrijg van asus gaat er meteen een zallman heatpipe blokje op 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 16:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 56 graden met me 1800 + ( niet ge oc't) de Ti 4200 heeft zen standaard snelheid.
Dus niets getweaked alles standaard.
En toch weer deze wederkerende fout.
Het stomme is, dat zelfs na de reset de fout blijft.
En dan nog, na power off on gedaan te hebben loopt die were als een trein, voor een tijdje.

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:57
Volgens mij is die ene keer oc het geweest en heb je een paar baantjes in je gpu doorlaten ficke.

• Pollewob
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 16:36:
Mijn Ti 4600 is overleden...waarschijnlijk brak geheugen..maar ik had hem wel bruut overgeclocked >:)
Zodra ik hem weer terugkrijg van asus gaat er meteen een zallman heatpipe blokje op 8)
Je kaart zwaar OC-en en als ie dan stuk gaat bij de fabrikant gaan jammeren om een nieuwe.... :/

Master Tweaker schreef op 14 December 2002 @ 17:16:
Volgens mij is die ene keer oc het geweest en heb je een paar baantjes in je gpu doorlaten ficke.
Zo snel gaat dat niet hoor, en zeker als die ene oc van een tijd geleden is (en de kaart niet echt ver oc-ed is geweest) zou dit eigenlijk geen probleem moeten zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Pollewob op 14-12-2002 17:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmz.....ik heb wel garantie daar niet van, maar ik vroeg me af of dit wel eens iemand ander gebeurd is en of daar een oplossing voor is, ik denk dat ik het toch maar opstuur en dat me GPU en optater gehad heeft :(

• job
  • Laatst online: 19:26

job

problemen bij de gpu merk je aan vastlopers
rare kleuren, tekens en verprutst beeld worden veroorzaakt door het geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Damster 'tekens en verprutst beeld worden veroorzaakt door het geheugen'

Welk geheugen, intern of dat van het G4 ?
Want dat probeer ik nu uitevinden, zelfs had ik het idee van de GPU - geheugen.

• Pollewob
  • Niet online
Damster bedoelt het geheugen van de videokaart :)

• Dr_Love
  • Laatst online: 01-05 09:23

Dr_Love

Best drugs are made by love

had ik laatst bij ons in de td ook, 2 keer achterelkaar met die gainwardjes.
bij ons kwam het door een kapotte idekabel die sluiting veroorzaakte op de videokaart. (kabeltje zat tegen kaart) na een er weer een NIEUWE ingedaan te hebben en een nieuwe ide kabel ofcourse werkt alles tot nu toe goed.

dus terug naar de winkel en een nieuwe kaart halen hé. Zekers omdat het een gainward is die mag je standaard océ tot een hoogte wat van hun uit mag.

http://specs.tweak.to/3331 SPECS :) A miracle

Verwijderd

ik heb exact hetzelfde probleem ligt aan de kaart.

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-08 09:20

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Lijkt op gaar geheugen chippie. Gebeurd dit ook als je hem gewoon laat aanstaan, dus zonder zwaar te belasten ??. Heb het gehad met een Geforce 2 MX, lijkt goed te werken en dan ineens *^$$#(. Een geheugen chippie rot, -> trashcan.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

te ver ge OC'd...
heb je hem even vastgehouden met beide handen aan alle pinnetjes? dan heeft ie een paar grote blikseminslagen gekregen, kan fataal zijn.

Zoniet, terug leveren die zooi!

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 20:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
JustNuts hoe bedoel je aan de kaart, via oc'en ?

Outsync Als ik mijn spullen aanraak dan pak ik 1st de kast vast om me statisch te ontladen. En ja eh is voorgekomen dat ik hem aan de pinnen vast hield.

Maar als dat zo ies, dan kan ik net zo goed nu naar de winkel dus gaan en een nieuwe vragen (garantie) mja wat een elende :( ik vind het een prachtige kaart.
En nu dit :(

en ja als ik me PC gewon an laat dan is er niets aan de hand :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 21:33 ]

Verwijderd

binnen bringen en van uwen oren maken
p.s. act n00b

Verwijderd

Topicstarter
Outsync
IQ = 50?

Normaal antwoorden.

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 21:45
Je ram geheugen is naar de knoppen. Ik had dat ook maar dat kwam bij mij omdat ik het ram geheugen had kortgelsoten met het modden. :-( Het was een kaartje van 150 € (toen een gf2 gtspro64)

Verwijderd

Heb dit al een aantal keren eerder gezien, lijkt erop dat je monitor het probleem is. Heb je al eens een andere monitor geprobeerd of een andere vga kabel.
Ook al een keer meegemaakt dat de monitor aansluiting op de vga kaart losse print eilanden had, of de monitor. Als je aan de stekker wrikt wordt het dan anders. Is het een constant probleem of komt het af en toe voor??

Verwijderd

Topicstarter
dr_dreey
Dat het door de monitor komt lijkt me niet zo, als ik aan de kabels wrik dan is het beeld nog steeds goed.
Het is echt tijdens het spelen van spellen, soms gebeurd het binnen 10min soms pas na 2 uur. Ik heb zelf het idee dat de GPU of me RAM van de kaart stuk is, of zelfs me 512 MB geheugen.

Maar omdat het soms gebeurd errug vaag, en windows 2k kan ik gerust 3 dagen aan laten geen moeite, maar zodra een spel gestart word...bang heb ik er zelfs garantie voor dat dat beeld opeens zo vaag gaat doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 12:41 ]

Verwijderd

dan is het wat ocnewb zegt, je ram naar de kloten, als je meer dan 1 reepje hebt kun je ze eens proberen te wisselen 1 voor 1 anders je ram timings of vga timings flinkt onderklokken en kijken of het dan langer goed gaat

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nu voor 90% zeker dat me 512 ram naar de ratsmode is gegaan.
Heb net een andere video kaart erin gehad.
Ging ff goed, en toen BATS vastloper en hoge toon uit me boxen.
Ik zal verder nog testen maar ben zowat zeker waar de fout ligt.

Weet iemand nog een goede tool om de 512 ram van me eens goed door te testen ?

• Pollewob
  • Niet online
http://www.memtest86.com

Daar staat een erg goed geheugentest programma. De test duurt wel lang, maar dat moet niet zo veel uitmaken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb een maat zen PC gepakt die eigelijk het zelfde heeft als ik.
Behalve dan het moederboard, hij heeft een A7v333-X.

Ik heb zijn processor met de mijnes uitgewissel.
Ik heb de G4's uitgewisseld, het geheugen. Alles.
En nog steeds die fout.

Nu is mijn vraag, of me Windows zorgt voor die fout.
Of me Monitor? zorgt voor die fout, of helemaal me moederboard is kaput.
Heb met me Asus A7v333 bios verise van 1005>1015 gedaan (net dan)-geen effect.
Heb wel eens probeerd het Bios te updaten maar toen zij die dat er iets niet klopte :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 19:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost
Mobo stuk
Vid kaart stuk
DDR stuk
HD ging de rook op.

Nog nooit zoiets mee gemaakt.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:04

Termy

valt er nog wat te fragge?

hmz dat is wel redelijk vaag, enig idee hoe dat gekomen is? rare piekstroom uit de voeding misschien?

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Pagina: 1