Girotel && non windows browsers

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sebas
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-12-2025
Een aantal weken geleden hadden we hier de discussie waarom girotel niet meer op non-windows systemen werkt, Het ging hier om het bevestigen met de TAN van betaalopdrachten wat afhankelijk was van een windows-only component. (Ik geloof dat dat een workaround was voor de gebrekkige beveiliging van InternetExplorer en SSL).

Ik had toen een mail gestuurd en tot op heden nog geen reactie erop ontvangen, lekkere stijl daar. Het kan ze blijkbaar geen zak schelen of de klanten gebruik kunnen maken van hun girotel of niet. Ik wou hierbij graag de discussie weer openen.

Wat kunnen we eraan doen?
Wie heeft er al reactie gekregen? (Er waren iirc een aantal mensen die gemaild hadden met een klacht.)

Ik heb zojuist het volgende mailtje verstuurd:
Ik had een aantal weken geleden een email gestuurd waarin ik vroeg hoe de situatie met betrekking tot browser compatibiliteit in Linux, vooral voor mozilla staat. Hierop heb ik helaas nog geen antwoord gekregen. Dit is in mijn ogen niet bepaald de klantenservice die ik verwacht. Ik overweeg daarom ook over te stappen naar een andere bank. Desalniettemin zou ik graag alsnog antwoord op mijn vraag willen krijgen. Zijn er plannen om de girotel website weer toegankelijk te maken voor niet windows gebruikers? Hartelijk dank voor uw antwoord. Ik hoop dat ik dit keer wel een reactie krijg. Zo niet heb ik het idee dat het de postbank weinig kan schelen of de klanten gebruik kunnen maken van de diensten waar ze nota bene voor betalen. Reden genoeg om over te stappen naar de concurrentie.
Ben benieuwd of en zo ja wanneer ik een keer reactie van ze krijg. Anders stap ik over en hoop dat het bij andere banken beter is.

Dus ook nog mijn vraag:

Bij welke bank werkt internet bankieren onder linux vlekkeloos?

(Ik heb een tijdje geleden rabo-gebankiert onder het account van me vriendin, maar daar zaten blijkbaar ook wat javascript foutjes in die het geheel onbruikbaar maakten, is dat inmiddels verholpen? Hoe staat het met ABN enz.?)

Everyone complains of his memory, no one of his judgement.

• Fatal-Error
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben een paar weken geleden op zoek gegaan naar een andere bank. Nu zit ik nog bij de postbank, maar ik hoop niet meer voor lang.
De abn-amrobank en de rabobank vielen voor mij al af, omdat die ergens op hun site hebben staan dat alleen windows wordt ondersteund (of dat dat zo zal zijn vanaf 1 januari).
Toen kwam ik bij de snsbank terecht. Op hun site staat dat internet explorer en netscape worden ondersteunt, zonder dat ze iets zeggen over het os. Klinkt dus goed. Ze hebben ook een demo van internetbankieren staan, die bij mij (in konqueror) goed werkte.
Als het goed is kan ik over een paar dagen meer zeggen of het allemaal echt goed werkt, want dan hebben ze het ondertekende contract terug :)

Welcome to the desert of the real.

Verwijderd

De andere, inmiddels gesloten, topic is te vinden op [rml][ girotel online] geld overmaken werkt niet[/rml] .

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Rabobank. Prima. Met betrekking tot moto-moi hieronder: Rabo dus ook :)

[ Voor 64% gewijzigd door wzzrd op 14-12-2002 17:12 ]

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Fatal-Error schreef op 14 december 2002 @ 16:16:
De abn-amrobank en de rabobank vielen voor mij al af, omdat die ergens op hun site hebben staan dat alleen windows wordt ondersteund (of dat dat zo zal zijn vanaf 1 januari).
Ik zit zelf bij de ABN-Amro, en dat gaat prima met Mozilla + psm hoor :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• albiez
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Jep abn werkt perfect met mozilla

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-04 18:25
Sebas: ik heb redelijk wat mailtjes terug gehad van de postbank, todat ze uiteindelijk zeiden dat ze altijd hun best deden om alles voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken (wat natuurlijk niet zo is als je gebruik maakt van ms-java om zware ssl-fouten in IE te omzeilen ipv gewoon java), ze zeiden iig dat ze dit bij de volgende versie van girotel zouden meenemen, maar gezien de onzin die ze verder vertelde (zoals bovenstaande) heb ik daar weinig vertrouwen in.

Persoonlijk denk ik over te gaan naar de rabobank, nog niet echt een idee wat de abn of sns nu aanbieden (en hoe goed het werkt), ik ga iig nog een keer de klantenservice bellen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Mijn persoonlijke postbank ervaring ( :P )
Vroeger onder windows...ik had ISDN...de postbank geen ISDN ondersteuning. (oplossing RVS-COM aka modem emulatie) Uiteindelijk is er wel een versie gekomen die "gewoon" van de windows drivers gebruik maakte ipv. het zelf aansturen van de modem... Toen werkte ISDN pas normaal.
Toen had ik Linux.....met veel geknoei wine met girotel aan de praat gekregen....(schijnt tegenwoordig niet meer mogelijk te zijn met die nieuwere versies)
Toen maar via internet (met netscape4 !) en dat werkte. Met mozilla heb ik nog weinig problemen meegemaakt....maar wel van veel mensen gehoord dat er problemen mee waren...
Bij Girotel Online kan je overzichtjes in .csv formaat downloaden. opzich zeer kewl...kan je dus makkelijk in een spreadsheet of database gooien. Maar het probleem daarmee is dan je ze handmatig moet downloaden....en enkel van de afgelopen 2 weken ofzo....Ik via de mail gevraagt of ik ze niet elke 2 weken toegemail kon krijgen of gewoon de .csv's van de afgelopen paar jaar in 1 keer kon downen....'t antwoord was nee.
Misschien zou er gewoon een client-server progje moeten komen...dat via een open protocol werkt...zodat iedereen een desnoods zelf inelkaar gesleuteld progje kan maken naar eigen wens. (uiteraard opensource) Als zoiets in java gedaan wordt kan het zelfs op meerdere os'en gedraait worden...
En dat je als je van bank switcht geen ander prog hoeft te gaan gebruiken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 17:27 ]

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:48
ABN-Amro, werkt vlekkeloos.

Geen enkel probleem, met Mozilla (Win2K en Linux, verschillende versies geprobeerd, alles boven 1.0 werkt sowieso).

Met Konqueror werkt het niet te best zo te zien, maar goed, als alle Mozilla-gebaseerde browsers het doen dan hoor je mij nergens over klagen.

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Sinds de rabobank de site vernieuwd heeft werkt het bij mij vlekkeloos onder Mozilla. Hiervoor gebruikte ik Opera voor het telebankeren en moest zo af en toe een keer extra op f5 drukken maar meer problemen waren er niet. Ik ben er erg tevreden mee :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• sebas
Nou, ben ik ff blij dat ik blijkbaar bij de enige bank zit die het niet voor elkaar krijgen om hun site platform-onafhankelijk te laten werken.

Ik heb er inderdaad ook weinig vertrouwen in dat de postbank het gaat fixen, zou dat nog voor de 4.0 kernel gebeuren? ;) Geen zin om erop te wachten in elk geval.

Ik ben erg benieuwd of ze dit keer mijn mail gaan beantwoorden, zo niet is de zaak 100% duidelijk voor mij, anders 98% maar.

* sebas is een beetje pissed op dit soort dingen. >:)

• Wilke
Schrijf ze dat dan gewoon!

Als je geen reactie krijgt binnen 2 week, stuur dan een bericht 'Uit navraag is mij gebleken dat bij verschillende grote banken - zoals de RABO-bank en ABN Amro - de site volledig werkt in Mozilla (ook onder Linux). Als het de Postbank blijkbaar niet interesseert of hun site voldoet aan de internet-standaarden die het mogelijk maken dat sites werken in alle browsers die zich aan deze standaarden houden, dan zie ik mij genoodzaakt om voor een bank te kiezen die zich meer aantrekt van de wensen van hun klanten."

Geef ze er dan nog een datum bij (zeg anderhalve maand), en mochten ze dan nog niks fixen (irritant, want dan moet je iedereen je nieuwe banknummer geven, maar ja...), zorg er dan voor dat je bij opzegging duidelijk aangeeft (en refereert naar je verschillende berichten of deze nogmaals meestuurt) waarom je naar een andere bank gaat.

Als meer mensen dat gaan doen, gaan ze vanzelf wel een keer luisteren. Hopelijk.

Of niet, maar dan zit jij toch al bij een andere bank ;)

• zomertje
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Wilke schreef op 15 December 2002 @ 01:58:
Schrijf ze dat dan gewoon!

Als je geen reactie krijgt binnen 2 week, stuur dan een bericht 'Uit navraag is mij gebleken dat bij verschillende grote banken - zoals de RABO-bank en ABN Amro - de site volledig werkt in Mozilla (ook onder Linux). Als het de Postbank blijkbaar niet interesseert of hun site voldoet aan de internet-standaarden die het mogelijk maken dat sites werken in alle browsers die zich aan deze standaarden houden, dan zie ik mij genoodzaakt om voor een bank te kiezen die zich meer aantrekt van de wensen van hun klanten."

Geef ze er dan nog een datum bij (zeg anderhalve maand), en mochten ze dan nog niks fixen (irritant, want dan moet je iedereen je nieuwe banknummer geven, maar ja...), zorg er dan voor dat je bij opzegging duidelijk aangeeft (en refereert naar je verschillende berichten of deze nogmaals meestuurt) waarom je naar een andere bank gaat.

Als meer mensen dat gaan doen, gaan ze vanzelf wel een keer luisteren. Hopelijk.

Of niet, maar dan zit jij toch al bij een andere bank ;)

Jammer genoeg gebruikt maar iets van 3% van nederland een andere browser dan IE> De hoeveelheid mensen met een ander besturingssysteem is ook maar een paar procent (hoeveel weet ik eerlijk gezegd even niet) dus een bank kan arrogant zijn en zeggen dat ze aan die 97% wel voldoen en de rest als minderheid bestempelen en daar geen energie in steken omdat het meer kost dan het opbrengt.

(ik mag straks naar windows booten om mijn belasting te gaan doen..... grmbl, das ook een van de enige redenen dat dat OS nog op mijn pc staat...)

[ Voor 3% gewijzigd door zomertje op 15-12-2002 10:35 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

Ik kreeg het girotel gedoe ook niet werkend onder Mozilla/Galeon/Phoenix of Konqueror.. Maar met Netscape 4.7 doet hij het wel! Heel vreemd :/ Maar ja.. ik kan dus gewoon girotellen en die ouwe netscape neem ik dan maar voor lief..

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024

active2

Google is your friend

Netscape 4.7 wat zit daar dan in wat niet in Mozilla zit ?

Ik was net bezig met overstappen naar girotel via internet. Met Mozilla als browser.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• TimmeStein
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:58

TimmeStein

Slopen is ook een kunst

Girotel op een Mac --> NO WAY, vergeet dat dus maar. Met verschillende versies van verschillende browsers (ook IE) werkt dat dus voor geen meter :( :(
Maar mun Random reader van de Rabobank gaat als een zonnetje :)

Het maakt niet niet uit of het rechts of het links is, maar TimmeStein weet precies wat de Jinx is !

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:52

Richard

Kuru Kuru Kururin

Opera (Win32) werkt bij mij perfect met Postbank Girotel, zowel 6.x als 7.x. Misschien even geduld voor Opera 7.x Linux.Ik denk dat ik ook niet meer lang bij de postbank zal blijven. Ik heb nu al een vaste baan, maar je hebt een jaar na je studententijd nog steeds een studentenrekening (goedkopere CC, en gratis Girotel) alleen als dat wegvalt, ben ik ook foetsie.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik ben dus overgestapt naar de SNS bank.
- Postbank werkte niet met de browsers waar ik het prettig vond om mee te werken (Chimera en OmniWeb)
- dat papier systeem van de postbank met die passwords is een ramp

SNS online werkt perfect.

De Postbank is gemaakt door de Lost Boys die ook de site van de NS enzo heeft gemaakt (ring any bells????) Lost Boys weet niks over compatibiliteit en zal dat ook nooit weten.

btw: kennen jullie die reclame nog van de postbank dat de postbank voor heel Nederland was? 15 miljoen mensen op dat kleine stukje aarde, laat ieder in z'n waarde etc...

Verwijderd

wzzrd schreef op 14 december 2002 @ 16:27:
Rabobank. Prima. Met betrekking tot moto-moi hieronder: Rabo dus ook :)
duidelijk. maar dan even een andere vraag: hoe is de service van de Rabobank op zich? :? ik verwacht ook niet lang meer gebruik te maken van de diensten van de Postbank, en denk er hard over na over te stappen naar de Rabobank.

ik stuur ze in ieder geval nog even een mail hierover, eens kijken of ze er uberhaupt serieus op in gaan (na het vorige topic door te hebben gelezen verwacht ik overigens van niet... )

• blouweKip
jammer genoeg gebruikt maar iets van 3% van nederland een andere browser dan IE> De hoeveelheid mensen met een ander besturingssysteem is ook maar een paar procent (hoeveel weet ik eerlijk gezegd even niet) dus een bank kan arrogant zijn en zeggen dat ze aan die 97% wel voldoen en de rest als minderheid bestempelen en daar geen energie in steken omdat het meer kost dan het opbrengt.
Tja, das een self-fullfilling prophecy, als je mensen door het gebruik van niet-standaard zut dwingt tot gebruik van IE dan gebruikt op een gegeven moment de meerheid wel IE, zeker zolang IE meegleverd blijft worden met windows, als IE/office losgekoppeld wordt van windows (bedrijfsmatig) dan gaat IE een flinke som geld kosten (omdat de devlopment hopeloos inefficient is), het kost daarnaast bijna meer energie om een site niet-compatible te maken dan wel...dus dan lijkt het me eerder opzet van de Postbank en dus nogal dom van hun om te suggereren dat ze er alles aan doen om de site voor zoveel mogelijk mensen toegankelijk te maken (wat dus onzin is)

En die lost boys hebben al laten blijken dat ze redelijk lost zijn als het aankomt op het bouwen van websites die enigzins compatible zijn met de standaarden..

En al dit gedoe omdat MS grote fouten (whats new) heeft gemaakt bij het ontwerp van IE

Helaas is bij de meeste overheden "marktwerking" een term die veel gebruikt wordt maar niet begrepen wordt

Verwijderd

Ik ken het als ze niet reageren op mailtjes.. niet bij Bitte Ein Beat en ook bij KPN Hi niet

Verwijderd

zomer schreef op 15 december 2002 @ 10:35:

[...]

Jammer genoeg gebruikt maar iets van 3% van nederland een andere browser dan IE>
"maar" 3% is inmiddels wel meer dan een half miljoen Nederlanders. Niet echt snugger en zeker niet klantvriendelijk van een bank om dat te negeren.

• Rukapul
  • Laatst online: 14:31
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 17:26:
Bij Girotel Online kan je overzichtjes in .csv formaat downloaden. opzich zeer kewl...kan je dus makkelijk in een spreadsheet of database gooien. Maar het probleem daarmee is dan je ze handmatig moet downloaden....en enkel van de afgelopen 2 weken ofzo....Ik via de mail gevraagt of ik ze niet elke 2 weken toegemail kon krijgen of gewoon de .csv's van de afgelopen paar jaar in 1 keer kon downen....'t antwoord was nee.
Je kan van 2 maand terug de gegevens downloaden, maar feitelijk kun je alleen in een maand de gegevens van de vorige maand downloaden (in november dus van na 1 oktober bv). Als je het dus een keer vergeet en op vakantie gaat dan mis je een maand :( (Ik download het elke maand maar mis dus 1 maand.)
Misschien zou er gewoon een client-server progje moeten komen...dat via een open protocol werkt...zodat iedereen een desnoods zelf inelkaar gesleuteld progje kan maken naar eigen wens. (uiteraard opensource) Als zoiets in java gedaan wordt kan het zelfs op meerdere os'en gedraait worden...
En dat je als je van bank switcht geen ander prog hoeft te gaan gebruiken...
Degene die even wat in elkaar script om elke maand het overzichtje bij de postbank te downloaden is wel een held _/-\o_

Verwijderd

over die 3% niet-IE gebruikers:
- mensen die niet IE gebruiken browsen over het algemeen meer.
- Niet-IE browsers worden vaak geïdentificeerd als IE browsers door settings zodat ze niet worden geredirect op bepaalde pagina's

btw: ik kan niet wachten tot dat de overheid over gaat op open-source software... Zullen website bedrijven toch netter moeten gaan werken :D

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Naar welk adres moet ik een klacht naar de Postbank sturen?

Overigens: ik heb ook een account bij de Rabobank. Deze werkt perfect, zowel onder Opera als onder Mozilla. Niets dan lof bij mij daarvoor! ABN geeft bij mij problemen onder Opera, maar werkt onder Mozilla.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Verwijderd

AVL schreef op 15 december 2002 @ 16:51:
Naar welk adres moet ik een klacht naar de Postbank sturen?
Afbeeldingslocatie: http://212.123.227.140/static/nvd/gfx/navigatie/ncontact_home.gif

^^^ :P
Overigens: ik heb ook een account bij de Rabobank. Deze werkt perfect, zowel onder Opera als onder Mozilla. Niets dan lof bij mij daarvoor! ABN geeft bij mij problemen onder Opera, maar werkt onder Mozilla.
hoe is de service van de Rabobank op zich (dus naast het online bankieren) ? :? ik verwacht ook niet lang meer gebruik te maken van de diensten van de Postbank, en denk er hard over na over te stappen naar de Rabobank.
^^^ :?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 10:57 ]

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-04 19:07

JointFillah

Techno Addict

Ik krijg met Mozilla op GiroTelOnline ook vaak de bewuste error....echter kom ik na een aantal keer (soms al na 1x) SHIFT+RELOAD (wat betekent dat je opnieuw moet inloggen en alle betalingsopdrachten opnieuw moet invoeren) er WEL doorheen....

Ik snap er geen hol van hoe dat kan, maar voorlopig blijf ik nog wel ff zo aankloten, want om nou helemaal over te stappen naar een andere bank is ook weer zowat.....zeker omdat ik over de diensten (behalve Girotel) van de Postbank tot nu toe best wel tevreden ben....

Girotel is natuurlijk altijd al een gekloot geweest....toen de online versie van Girotel er nog niet was, was het ook altijd huilen met die supertrage verbindingen en mislukte transacties (kwam je dan een maand later pas achter)....

Lijkt me dat het tijd wordt voor een stel goeie webproggers die instaat zijn m in Notepad oid (en dus niet die fancy Adobe progsels) gewoon een goed draaiende multibrowser/platform site te maken die OOK nog eens 'veilig' is!

~* Peace, Love & XTC *~

• AVL

AVL

OHMSS

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 12:21:
[...]
duidelijk. maar dan even een andere vraag: hoe is de service van de Rabobank op zich? :? ik verwacht ook niet lang meer gebruik te maken van de diensten van de Postbank, en denk er hard over na over te stappen naar de Rabobank.
Ik heb er nooit problemen mee gehad, en word er altijd goed en snel geholpen (dit in tegenstelling tot de Postbank :(). Ook mijn verzekeringen heb ik bij de Rabo geregeld (Rabo = Interpolis), en ook daar ben ik heel tevreden mee. Wat wil je precies weten over hun service?

Verwijderd

ik heb er nooit problemen mee gehad, en word er altijd goed en snel geholpen ...
...
... en ook daar ben ik heel tevreden mee.
ah.. dank u. :*) ... dat wilde ik horen :)

• DarkReuvers
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik zit hier nu net ff te internet bankieren bij abn via netscape 7.1 en no problemos. Ik zou zeggen. go --> ABN ;)

• Wilke
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 14:20:
"maar" 3% is inmiddels wel meer dan een half miljoen Nederlanders. Niet echt snugger en zeker niet klantvriendelijk van een bank om dat te negeren.

Precies, ik wou net hetzelfde gaan zeggen :)

Ik denk dat 3% nogal een hoge schatting is, maar dat maakt niet uit: het gaat om standaard-compliance. Als dat ze gewoon niet boeit, nou dan rotten ze maar op. Als echt 1% van hun klanten hier over klaagt dan gaan ze zich er zeker wel wat van aantrekken hoor :)

Al is het maar omdat het super-irri is om 10.000 klachten (en dat is nog lang geen procent!) te krijgen over hetzelfde gezeik. Moeten ze allemaal afhandelen, dat kost ze dus ook geld. Plus als mensen gaan weglopen verdienen ze er ook niet op...

Als je er niet eens over gaat zeiken, ja dan gaat het zeker niet veranderen natuurlijk!

• sebas
Ik heb tot nu toe nog niet eens een intvangstbevestiging ontvangen.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

* ACM kon gisteren prima met mozilla 1.2.1 op windows gebruik maken van girotel online.

Vergeet niet dat het een goed geintegreerde JVM nodig heeft. Hier is dat J2SE 1.4.1_01

• sebas
Ik heb een reply, hier de mail met mijn reactie:
L.S.,

Hartelijk bedankt voor uw reactie. Ik zal dan op zoek naar een andere bank gaan, waar internetbankieren wel mogelijk is. Voor zover ik het heb kunnen achterhalen is de postbank de enige die dit niet mogelijk weet te maken. Triest, maar jammer. Dit zal mogelijkerwijs nog meer klanten gaan kosten.

Groeten,

Sebastian Kugler

klantenservice@postbank.nl wrote:
> Geachte heer Kugler,
>
> Helaas hebben wij geen eerdere e-mailbericht van u kunnen traceren.
>
> Girotel Online is gebouwd voor Windows NT/95/98/XP in combinatie met Internet Explorer 4, 5 of 6.
>
> Op de Mac is Girotel Online getest voor Netscape 4.5, 4.6 en 4.7 onder MacOS 8.6 en 9.0. Gebruik van Netscape in combinatie met een pc (Windows) wordt niet ondersteund.
>
> Postbank ondersteunt geen andere systemen. Het kan zijn dat Girotel Online wel werkt onder andere systemen, wij kunnen echter niets garanderen.
>
> Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
>
> Met vriendelijke groet,
> Postbank N.V.
>
> A.L.Westerhoff
> Hoofd E-commerce en E-mail
Het schijnt ze niet zo heel erg te boeien blijkbaar.

Verwijderd

Mijn ervaringen onder ABN: mozilla werkt perfect, galeon wil om de een of andere reden geen fatsoenlijke SSL verbinding openzetten... Ikniesnappie? :?. nouja, als mozilla werkt vind ik dat goed genoeg. :).

Verwijderd

ABN Amro internet bankieren & Girotel werken voor mij prima. Ik gebruik Phoenix 0.5 (Mozilla variant) onder Windows. Of Phoenix onder Linux/UNIX nog steeds probleemloos werkt met Girotel & ABN Amro kan ik helaas niet controleren.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2002 16:53 ]

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:37

MrScratch

I am rubber, you are glue

Fortis bank werkt overigens ook niet. Ik heb het niet geprobeerd, maar als je ziet wat je op een windows-pc moet doen om het werkend te krijgen, dan gaat het onder linux ook niet werken.

Je moet eerst een programma installeren (hoezo _internet_ bankieren), dat in combinatie met IE iets doet. Vervolgens moet er een cardreader op een compoort aangesloten dat z'n stroom van de ps/2 poort haalt.

Dit gaat onder Linux nevernooitniet werken natuurlijk.

Maar ikzelf heb rabobank en dat is inderdaad prima. Werkte eerst ook niet onder Mozilla, maar een paar knappe koppen hebben die pagina's zitten ontleden en vonden binnen notime het probleem. Met wat lobbywerk hebben ze de verantwoordelijke afdeling zover gekregen de aangedragen oplossingen te gebruiken. Nu werkt alles al tijden prima.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

> Girotel Online is gebouwd voor Windows NT/95/98/XP in combinatie met Internet Explorer 4, 5 of 6.
en als je windows ME, 2000, longhorn of 3.x hebt ben je dus mooi de pineut.
Zou iemand 'm ff met NT 3.51 willen testen, werkt vast niet >:) (als je nt4 bedoelt, zeg dat dan ook!)
> Op de Mac is Girotel Online getest voor Netscape 4.5, 4.6 en 4.7 onder MacOS 8.6 en 9.0. Gebruik van Netscape in combinatie met een pc (Windows) wordt niet ondersteund.
Dus MacOS X wordt niet ondersteund? (das pas lekker... :9 :P )
de 4 serie heeft geweldige javascript fouten....ben benieuwd of daar allemaal work-arounds voor zijn....
IE wordt dus enkel onder windows ondersteund?
NS wordt dus enkel onder macos ondersteund?

• loial
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09-2024
Ik heb dit probleem ook al een tijdje. Het rare is alleen dat Girotel online vorig jaar met Mozilla 0.9x WEL werkte onder Linux. Beetje raar dat het nu dus niet meer werkt. Zou Mozilla 'anders' omgaan met dezelfde code of werkt Mozilla pre 1.0 nu ook niet meer?

• Wilke
Nee, ik gok zo dat de Postbank de code heeft veranderd :?

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

sebas schreef op 16 december 2002 @ 16:10:
Ik heb een reply, hier de mail met mijn reactie:

[...]

Het schijnt ze niet zo heel erg te boeien blijkbaar.
Volgens mij heb jij ook al de standaard-mail gekregen.

Postbank |:(

Leve Rabo :7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04 22:46

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb net even Phoenix geprobeerd onder windows, en die doet het dus prima.
Ik zal zo even kijken of ie het ook onder MK9 wil doen.
Nope, niks dus. Dit kreeg ik bij het invullen van m'n TAN :
Afbeeldingslocatie: http://wageningen.net/~jvhaarst/snapshot2.png
Meteen maar even een klachtmailtje verstuurd.
Als iedereen dat nou doet, dan hebben we nog kans op verbetering...

[ Voor 47% gewijzigd door jvhaarst op 16-12-2002 22:44 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

ah.. een reactie :)
Geachte heer,

Wanneer u het Girotelprogramma opstart krijgt u een venster te zien met de vraag of u het bestand pbgnx.cab wilt installeren. Hierop moet u bevestigend antwoorden. Hierdoor krijgt u geen foutmeldingen meer over het java applet

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

A.L.Westerhoff
Hoofd E-commerce en E-mail
nu krijg ik de indruk dat deze meneer het heeft over het 'Girotel programma', en niet over Girotel Online. daarnaast lijkt hij ook niet helemaal begrepen te hebben dat ik gebruik maak van linux (... had ik er toch echt duidelijk bijgezet..)

:?

ik zal het ze nog een keer proberen uit te leggen.. :/

Verwijderd

Jongens hier een tevreden Rabobank gebruiker. Niets dan lof geen problemen onder mozilla 1.01 en phoenix 0.5 (linux).

Ik boycot altijd bedrijven die niet "open" zijn (ik koop geen canon maar HP, UT2003 omdat ze om andere systemen dneken etc). Weet niet of het helpt, maar voor mijn gemoedstoestand helpt het wel :)

Verwijderd

Al tijden zitten knoeien met Netscape 7 en Phoenix 0.5, alles gaat goed, tot je je TAN code invult en submit ("Fout bij het initialiseren van de Java Applet").

Heb net uit arren moede VMWare geinstalleerd en daarin een sessie met Windows 2000.

Zo ga ik natuurlijk wel weer helemaal voorbij aan mijn doel om alles GPL "te doen" thuis. :(

• blouweKip
Het ergste is gewoon dat al dit gezeik komt door een zware fout in IE (die weer door MS onachtzaamheid mbt veiligheid is veroorzaakt)

Dat lost boys is wel een crap bedrijfje dat ze niet eens een fatsoenlijk oplossing kunnen verzinnen voor dit soort (IE-only) problemen

Maar de postbank is nog erger, arrogantie en incompetente managers, beetje standaard mailtjes terug sturen waaruit duidelijk blijkt dat ze je mail niet gelezen hebben en je verder niet serieus nemen.

* blouweKip kotst echt op zulke bedrijven

[ Voor 3% gewijzigd door blouweKip op 17-12-2002 03:04 ]

Verwijderd

blouweKip schreef op 17 december 2002 @ 03:04:

* blouweKip kotst echt op zulke bedrijven
/me joint de kots-op-de-postbank-club

• sebas
Verwijderd schreef op 16 december 2002 @ 19:22:
[...]

en als je windows ME, 2000, longhorn of 3.x hebt ben je dus mooi de pineut.
Zou iemand 'm ff met NT 3.51 willen testen, werkt vast niet >:) (als je nt4 bedoelt, zeg dat dan ook!)

[...]

Dus MacOS X wordt niet ondersteund? (das pas lekker... :9 :P )
de 4 serie heeft geweldige javascript fouten....ben benieuwd of daar allemaal work-arounds voor zijn....
IE wordt dus enkel onder windows ondersteund?
NS wordt dus enkel onder macos ondersteund?
Het is inderdaad echt om te huilen. Gebruik je andere software omdat het veiliger is (onder meer) sluiten ze dat uit door de code alleen in baggerbrowsers te laten werken. (NS 4.x is hier geen uitzondering.)

"This site requires a real crappy browser, please install windows."

Ik sluit me volledig bij compu- en bouwekip aan. (compukip hehehe ;))

* sebas zal strax zn stinkende braak opsturen.

• AVL

AVL

OHMSS

OK, ik snap er helemaal geen *** van. Ik schreef aan de Postbank:
Geachte Heer / Mevrouw,

Sinds enige tijd is het voor mij niet meer mogelijk om geld over te maken met uw Girotel Online service. Ik werk met de browser Mozilla op het besturingssysteem Linux. Uit reacties van andere Linux-gebruikers begrijp ik dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Het is geen probleem om in te loggen op Girotel en de rekeningoverzichten te bekijken, maar zodra er geprobeerd wordt om iets over te maken, ontvang ik een foutmelding van Java.

Als u meer details wilt over deze foutmelding of de configuratie van mijn systeem, dan ben ik van harte bereid om die u te laten toekomen. Ik hoop dat het mogelijk is om dit probleem zo snel mogelijk op te lossen, zodat ik mijn Girotel Online account weer kan gebruiken.

Indien u geenszins van plan bent om dit probleem op te lossen, hoor ik dat ook graag van u, zodat ik een andere bank kan zoeken.

Bij voorbaat dank.
Uit angst dat het anders te ingewikkeld voor ze zou worden, heb ik vermeld dat ik Linux gebruik (ik gebruik FreeBSD), voor hen moet dat hetzelfde zijn.

Ziehier het ongelooflijke antwoord dat ik vandaag kreeg:
Geachte heer Van Leeuwen,

De Javascript-error (:r) kan ontstaan door een verkeerde instelling in uw browser. Als oplossing voor dit probleem kunt u het volgende proberen:

Voor Internet Explorer:
- U opent Internet Explorer
- U kiest bovenin de werkbalk 'Extra' (Tools) of 'Beeld' (View)
- U kiest uit het menu 'Internet Opties' (Internet Options)

(...) uitgebreide instructie voor een standaardprobleem in Internet Explorer volgt (...)

Maakt u gebruik van een Apple MacIntosh computer dan zijn de systeemvereisten voor Girotel Online als volgt:
- Netscape 4.5, 4.6, 4.7 en 4.8 onder MacOs 8.6 en 9.

Ondervindt u problemen met een javascript error onder het MacOs, wilt u dan Netscape versie 4.8 gebruiken? Mocht u niet over deze versie beschikken, dan kunt u deze via http://uunetnl.mac.tucows.com/webmac.html downloaden.

Voor Netscape:
- U opent Netscape
- U kiest bovenin de werkbalk 'Bewerken' (Edit)

(...) Hetzelfde geintje voor Netscape 4 (...)

Mocht u daarna nog problemen ondervinden dan adviseren wij u contact op te nemen met een van de medewerkers van de Helpdesk Girotel. Zij zijn graag bereid uw problemen op te lossen. De Helpdesk Girotel is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer (058) 295 80 08.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

A.L.Westerhoff
Heeft! U! Een! Woord! Gelezen! Van! Wat! Ik! Schreef?!

Natuurlijk zal ik hier antwoord op geven, en mijn bankrekening bij de Postbank opzeggen. Vervelend.

Verwijderd

Als ik zie dat alle antwoorden op deze mailtjes van dezelfde persoon komen, die dan ook nog eens "Hoofd E-commerce en E-mail" is, dan vraag ik me uberhaupt af welke prioriteit E-commerce bij de postbank heeft. Ik kan me zo voorstellen dat het hoofd wel wat belangrijkere zaken te doen heeft, dan e-mails van klanten te beantwoorden (daar is ander personeel voor).

Misschien dat het niet verkeerd is een inventarisatie te houden onder de Linux/postbank gebruikers en daar een soort van gebruikersgroep voor op te richten o.i.d. Op die manier zal de postbank wel moeten aanpassen.

Zoals gezegd werkt de Rabo perfect onder Mozilla :)

Verwijderd

wat doe ik anders dan jullie? :?
ik heb geen standaard mail ontvangen, maar netjes als antwoord dat ze me via email helaas niet verder kunnen helpen, met daarbij uiteraard het verzoek of ik telefonisch contact op zou willen nemen met de helpdesk.
Geachte heer,

Het spijt ons dat u problemen ondervindt met Girotel. Helaas kunnen wij u via e-mail geen oplossing bieden.

Wij verzoeken u daarom contact op te nemen met de medewerkers van onze Helpdesk Girotel. Zij zijn graag bereid om uw problemen op te lossen. De Helpdesk Girotel is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur op telefoonnummer (058) 295 80 08.

Met vriendelijke groet,
Postbank N.V.

A.L.Westerhoff
voor de geinteresseerden: hier de complete geschiedenis.. :Y)

ik ga overigens toch even bellen. eens kijken hoeveel beter ze me telefonisch kunnen helpen. :)

• sebas
De postbank gaat met hetzelfde probleem wel op verschillende manieren om zeg. Klantvriendelijkheid is duidelijk anders.

Ik lees net op http://info.omroep.nl/vara?nav=qkunFsHzGHGoH het volgende:

Zijn helpdesks de oplossing?

Kassa gaat het functioneren van helpdesks onder de loep nemen? Lijkt u het interessant om ons daarbij te helpen? Welke vraag heeft u wel eens gesteld aan een helpdesk als uw problemen had met uw computer? En kreeg u een goed antwoord? Mail uw ervaringen naar kassa@vara.nl.

[...]
Lijkt me sterk dat dit niet ook van toepassing is op het gebeuren met de postbank.

Is dat misschien een idee?

• sebas
Verwijderd schreef op 17 December 2002 @ 22:18:
[...]

ik ga overigens toch even bellen. eens kijken hoeveel beter ze me telefonisch kunnen helpen. :)
Ben erg benieuwd wat ze voorstellen ...

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 13:57

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op 17 december 2002 @ 21:56:
Als ik zie dat alle antwoorden op deze mailtjes van dezelfde persoon komen, die dan ook nog eens "Hoofd E-commerce en E-mail" is, dan vraag ik me uberhaupt af welke prioriteit E-commerce bij de postbank heeft. Ik kan me zo voorstellen dat het hoofd wel wat belangrijkere zaken te doen heeft, dan e-mails van klanten te beantwoorden (daar is ander personeel voor).
Denk je echt dat die mails door hem geschreven zijn dan? Die antwoorden zijn allemaal knip&plak mails, samengesteld door medewerkers. Onder alle mails komt standaard de afsluiting met zijn naam te staan.

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:17
Hallo mensen,

Na een lange e-mail wisseling werd ik vanochtend ook gebeld, waarvan ik jullie in kennis wil stellen:

Verslag van een telefonisch onderhoud met de Postbank

Na een lange e-mail wisseling met de postbank werd ik vanochtend gebeld door een medewerker die me vertelde dat hij het door mij, ons, ingenomen standpunt begrijpt, maar dat de Postbank niet van plan is om andere browsers dan IE te ondersteunen. Als voorbeeld noemde ik: Opera, Mozilla, Netscape, Galeon.
Hij melde mij, en dat was voor mij nieuw, dat Mac gebruikers sinds kort wel met Netscape 7 kunnen girotellen.

De discussie over standaarden ben ik maar niet aangegaan. Hij stelde dat ruim 90% van de gebruikers browsed met IE en dat daarmee een standaard is gezet! :?

De Postbank is niet van plan om te investeren in girotel-online, mede ook omdat over enkele maanden een nieuw systeem de lucht ingaat (mijn-postbank.nl), waarin verzekeringen, bankzaken en beleggingen zijn geïntegreerd. Op mijn vraag of dat systeem wel aan de standaarden voldoet, kon hij geen antwoord geven. Gezien de ervaringen tot nu toe, betwijfel ik of andere browsers gebruik zullen kunnen maken van dit systeem. De Postbank komt op mij erg hardleers en oogklepperig over.

Mijn laatste mail, waarin ik heb verwezen naar de site waarop een analyse van het probleem is vermeld, had hij nog niet ontvangen.
http://gto.streefland.net/
Maar gezien het bovenstaande verwacht ik niet dat dit veel uit zal halen.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04 13:12
Ik werk met Argenta. Werkt perfect dmv beveiligde SSL verbinding in een normale browser.
Wat je nodig hebt is: Browser, SSL-ondersteuning, Java.
Beter dan al die banken waar je third-party devices of programma's voor nodig hebt en ook nog eens gestandaardiseerd.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• JeffG
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-01-2025
Echt super irritant als een bedrijf zijn diensten niet voor alle mensen beschikbaar wil maken. Ik zelf zit bij abnamro en het internet bankieren werkt inmiddels in opera, mozilla, konqueror en IE. Zonder enige problemen :)

Verwijderd

Err, Girotel werkt wel onder Linux icm Opera 7.11 of Konqueror en Sun Java J2SDK. De laatste moet je zelf compilen.

Werkt bij mij onder Gentoo Linux. Ik krijg het idee dat mensen hier gewoon niet zelf naar een oplossing hebben gezocht omdat ze gewoon willen kankeren over de Postbank.

Overigens is het een begrijpelijke (ik zeg NIET dat ik er mee eens ben!) standpunt van de Postbank. Het besluit wordt gemaakt op het niveau van management, en die kijken gewoon naar het meest efficiente oplossing (maw. wat het minst geld kost en relatief gezien het meest opbrengst oplevert). En dan is de keus om de de webpagina voor IE te schrijven begrijpelijk. En bovendien wordt er duidelijk aangegeven dat Girotel Online met IE werkt, en dat alle andere browsers NIET worden ondersteund.

Verwijderd

Vergat dit te posten - hier is een link naar de Gentoo forums die ik heb gepost om Girotel werkend te krijgen onder Linux :

http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=52195

Verwijderd

vergeet die laatste 2 zinnen in je brief :|

• cashewnut
  • Laatst online: 09-11-2025
Grrr... ik heb een paar dagen geleden ook Girotel via internet aangevraagd, en nu lees ik dit :( :( :(. Gelijk een e-mail gestuurd. Ik weet het, waarschijnlijk wordt er een teruggestuurd waarin ze zeggen dat ze alleen IE blijven ondersteunen, maar als er genoeg mensen reageren... who knows?

edit: niet vaak genoeg refresht... Girotel werkt wel met Konqi? Ok dan...

[ Voor 12% gewijzigd door cashewnut op 31-07-2003 23:48 ]

Verwijderd

offtopic:
[quote]GerbenW schreef op 18 december 2002 @ 05:00:
[...]
Denk je echt dat die mails door hem geschreven zijn dan? Die antwoorden zijn allemaal knip&plak mails, samengesteld door medewerkers. Onder alle mails komt standaard de afsluiting met zijn naam te staan.[/quote]
Euhm, dan wordt er nog altijd gemeld dat het onder zijn naam de deur uitgegaan is. Zou lekker zijn als werknemers onder de naam van de leidinggevende corresponderen, zonder dat de andere kant weet dat dit gebeurt. Zou men mij niet moeten flikken in ieder geval. Lekker de mogelijkheid lopen om je naam bezoedeld te krijgen

• blouweKip
Het besluit wordt gemaakt op het niveau van management, en die kijken gewoon naar het meest efficiente oplossing (maw. wat het minst geld kost en relatief gezien het meest opbrengst oplevert). En dan is de keus om de de webpagina voor IE te schrijven begrijpelijk. En bovendien wordt er duidelijk aangegeven dat Girotel Online met IE werkt, en dat alle andere browsers NIET worden ondersteund.
Ik denk dat het gewoon komt omdat het de ontwerpers ervan aan kennis ontbrak, die waren waarschijnlijk dermate gewend aan activex crap dat ze geneens een fatsoenlijke oplossing konden bedenken ('t waren toch ook die pruters van lost boys, maakte ook die van NS destijds windows only :( )
De site platform onafhankelijk laten maken zou niet zon probleem moeten zijn, sterker nog ze zouden het gebruik van mozilla toe moeten juichen, nu dwingen ze mensen een browser te gebruiken die juist problemen met ssl had
Meer geld zou het dus niet hebben gekost, maar de gemiddelde "it"-manager weet niets van software dus die kent hoogstens IE dus die maakt het niet zo uit.

Het zegt wel veel over de klantvriendelijkheid en cultuur in zon bedrijf om toch zon 10% van je klantenpotentieel af te sluiten door ondeskundigheid.

Ach, binnenkort dan toch maar eens gaan shoppen naar een betere bank :P

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik heb speciaal voor GTO crossover office aangeschaft. Nu kan ik via IE girotellen, dit gaat allemaal best aardig. Ik kan me helemaal bij het betoog van blouwekip aansluiten, weinig aan toe te voegen. Ik ga als ik klaar ben met de studie ook opzoek naar een andere bank (dit jaar nog als het goed is). Het is toch ook achterlijk dat je bij gto alleen kunt werken van 8.00uur tot 23.00uur. Welkom postbank we leven in een 24uurs economie. Geeft wel aan wat voor een oud systeem ze gebruiken bij de postbank.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

• Red Sonja
  • Laatst online: 03-05 19:27

Red Sonja

Linux: power to de wortel

K wil binnenkort een rekening openen bij de Rabo, kan je bij hun wel online bankieren met recente browsers onder *nix ? Nelske zegt van wel (half jaar terug) maar, als ik de site bezoek krijg ik al de melding dat ik maar IE moet downen omdat de site mogelijk verkeerd weergegeven wordt, dus heb er niet echt vertrouwen in .... :|

And the beast shall be made legion. Its numbers shall be increased a thousand thousand fold. The din of a million keyboards like unto a great storm shall cover the earth, and the followers of Mammon shall tremble. from The Book of Mozilla, 3:31

• dadj
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

ik ga binnenkort een abn/amro rekening openen in the USA. heeft iemand dat ook hier? kan je dan ook online alles regelen?

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

• cashewnut
Net de GIN-code opgehaald en ff getest op Konqueror (KDE 3.1.3): overschrijven van Giro naar Plus werkt in elk geval (opdracht is iig ontvangen).

Verwijderd

Inderdaad, ik weet uit ervaring van een huisgenoot dat Girotel eindelijk werkt, en wel op Safari op OS X. Misschien heeft Safari zich wel zodanig aangepast dat ie Girotel ondersteunt en niet andersom :P

• B2
  • Laatst online: 12:25

B2

wa' seggie?

Ook op de Mac kan ik eigenlijk alleen Mozilla goed gebruiken voor Rabobank.
Safari geeft nogal wat problemen.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

RedSonja schreef op 01 augustus 2003 @ 02:53:
K wil binnenkort een rekening openen bij de Rabo, kan je bij hun wel online bankieren met recente browsers onder *nix ? Nelske zegt van wel (half jaar terug) maar, als ik de site bezoek krijg ik al de melding dat ik maar IE moet downen omdat de site mogelijk verkeerd weergegeven wordt, dus heb er niet echt vertrouwen in .... :|
Ja, dat gaat nog altijd goed. Mozilla werkt prima, Opera ook.

Mozilla:
* geen popups blokkeren ("unrequested windows" noemen ze dat geloof ik in Mozilla...).
* cache uit (every time you visit the page)
* cookies accepteren
* javascripts aan
* keep-alive uitzetten (bij http networking) als er HTTP headers midden door de pagina lopen.

Opera:
* identify as Mozilla 1.0
* geen popups blokkeren
* javascript aan
* cookies accepteren
* cache uitzetten wellicht ook nodig (bij Mozilla krijg je anders nog wel eens de melding "om technische redenen is het helaas....).

[ Voor 3% gewijzigd door rvm op 02-08-2003 17:45 ]

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-05 03:47
sebas schreef op 17 December 2002 @ 18:10:
[...]
* sebas zal strax zn stinkende braak opsturen.
Is het misschien een idee om allemaal braakbrieven naar de kotsbank te sturen? :9 :r

Misschien dat alle postmedewerkers dan opstappen :7 })

^ Wat hij zegt.

• Acropia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-04-2019

Acropia

Dunno

zomertje schreef op 15 December 2002 @ 10:35:

[...]

Jammer genoeg gebruikt maar iets van 3% van nederland een andere browser dan IE> De hoeveelheid mensen met een ander besturingssysteem is ook maar een paar procent (hoeveel weet ik eerlijk gezegd even niet) dus een bank kan arrogant zijn en zeggen dat ze aan die 97% wel voldoen en de rest als minderheid bestempelen en daar geen energie in steken omdat het meer kost dan het opbrengt.
Als ze die hele websites nou gewoon in correct HTML e.d. coden dan gaan alle fatsoenlijke browsers er goed mee om...

It's what it is...

Verwijderd

dadj schreef op 01 August 2003 @ 03:05:
ik ga binnenkort een abn/amro rekening openen in the USA. heeft iemand dat ook hier? kan je dan ook online alles regelen?
ABN/Amro werkt perfect, je hebt geen Java of wat dan ook nodig. Wel HTTP/SSL, maar dat heeft elke zichzelf respecterende browser al jaren. Ik gebruik 't onder Mozilla en Galeon, werkt naar behoren. :).

_O_ @ ABN/Amro.

• Wilke
Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 09:44:
ABN/Amro werkt perfect, je hebt geen Java of wat dan ook nodig. Wel HTTP/SSL, maar dat heeft elke zichzelf respecterende browser al jaren. Ik gebruik 't onder Mozilla en Galeon, werkt naar behoren. :).
Roger that!

Ik heb het laatst puur voor de aardigheid zelfs eens met Konqueror geprobeerd. En zelfs dat werkt voor de volle 100%! Zelfs geen layout bugs, tenminste niets dat ik heb opgemerkt.

• Q
  • Laatst online: 09:40

Q

Au Contraire Mon Capitan!

De rabobank werkt trouwens ook prima met mozilla etc. Maar telkens als je op die site terecht komt krijg je zo'n fijn popupje dat je mededeeld dat je geen ie gebruikt en pech hebt als het niet werkt.

Tot nu toe dus geen problemen, maar zodra die site niet meer onder mozilla werkt verhuis ik dus direct naar een andere bank... Dat is gewoon de beste move.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

TimmeStein schreef op 15 December 2002 @ 11:42:
Girotel op een Mac --> NO WAY, vergeet dat dus maar. Met verschillende versies van verschillende browsers (ook IE) werkt dat dus voor geen meter :( :(
Maar mun Random reader van de Rabobank gaat als een zonnetje :)
Werkt hier prima, ie 5.2 met mac os X 10.2.6 , precies 0 rare fratsen voor uit hoeven te halen.
(behalve een mac kopen dan :P )

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als je Girotel wilt kunnen gebruiken, zul je werkende Java-support moeten hebben, op windows volstaat het om voor mozilla(firebird) bijvoorbeeld domweg de JDK/JRE1.4.x van Sun te installeren en dan werkt de Girotel site net zo goed in Mozilla als in IE.

Ik heb nog steeds geen moeite genomen een Linux desktop te maken en het dus ook niet getest op andere systemen dan mijn windows-desktop, maar als je werkende Java-support in je browser hebt lijkt me er nauwelijks een reden waarom de Girotel-site het niet doet, dan zou het haast eerder door je browser moeten komen dan door Girotel zelf...

Over suffe voorstellen als je kots of braak op sturen... Doe niet zo triest en ga zelf eens proberen een veilig systeem op te stellen dat _wel_ met allerlei browsers werkt en ook nog eens de veiligheid van en aan je gebruikers garandeerd...

• cashewnut
ACM schreef op 03 August 2003 @ 18:00:
Als je Girotel wilt kunnen gebruiken, zul je werkende Java-support moeten hebben, op windows volstaat het om voor mozilla(firebird) bijvoorbeeld domweg de JDK/JRE1.4.x van Sun te installeren en dan werkt de Girotel site net zo goed in Mozilla als in IE.

Ik heb nog steeds geen moeite genomen een Linux desktop te maken en het dus ook niet getest op andere systemen dan mijn windows-desktop, maar als je werkende Java-support in je browser hebt lijkt me er nauwelijks een reden waarom de Girotel-site het niet doet, dan zou het haast eerder door je browser moeten komen dan door Girotel zelf...
Ik heb wel een Linux desktop (KDE 3.1.3) en het lijkt gewoon te werken. Iig is het overschrijven van giro naar plus met Konqueror gelukt. Ik heb J2SDK 1.4.2 geinstalleerd. Op Mozilla heb ik het niet geprobeerd (Konqi is mijn main browser) maar als het op Windows werkt zou het op Linux ook moeten werken.

Hopelijk blijft het met nieuwe versies van Girotel (of mijn-postbank.nl) in de toekomst ook werken, maar daar is natuurlijk geen garantie voor... :(

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Als het overschrijven werkt, werkt alles wel denk ik. Dat was het enige dat bij mij _niet_ werkte als ik de JDK niet geinstalleert had :)

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden getest met dezelfde java & mozilla versie op Linux (2.4.19) en Windows (2ksp3) En onder Linux deed hij 't niet, onder windows wel..... :?

btw. Iedereen die zo blij is met de ABN,Rabo,etc.....misschien wel leuk om een aardig mailtje te sturen, maar aangezien ik postbank klant ben..........

• kroeske
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-03 11:35
ik lees net op webwereld dat de postbank eea heeft veranderd. dus ik ben het gaan testen in konqueror (3.1) en guess what! het werkt! hulde aan de mensen die de postbank dusdanig onderdruk hebben weten te zetten dat ze uiteindelijk overstag zijn gegaan.

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Idd, zie dit artikel:
Postbank gaat overstag voor Linux-gebruikers
Woensdag, 6 augustus 2003 - De Postbank heeft Girotel Online aangepast. Gebruikers van Red Hat en Knoppix kunnen nu ook gebruikmaken van de dienst.

Door Maarten Reijnders 5 reacties

Daarmee komt de bank tegemoet aan de Linux-gebruikers die via internet actie voerden tegen het beleid van de Postbank. Via de sites Girotel Online voor iedereen en Girotel4All werd gepleit voor het gebruik van open standaarden. Planet Multimedia en SmallZine besteedden afgelopen week aandacht aan deze acties.

Aanvankelijk leek de Postbank zich weinig van het protest aan te trekken. In juni verklaarde een woordvoerster van de Postbank nog tegenover WebWereld dat de bank geen ondersteuning bood voor 'heel exotische browsers waar weinig mensen gebruik van maken'.

Deze houding kwam de Postbank op forse kritiek te staan van Linux-gebruikers. "Het is toch te gek voor woorden dat ik mijn bankzaken alleen maar kan regelen met producten die tegen Microsoft aanschurken? Ook vanuit maatschappelijk oogpunt is dat ongewenst. Hiermee houdt de Postbank in stilte de hegemonie van het Microsoft-monopolie in stand", aldus Koos Pol van 'Girotel voor iedereen' destijds.

Nu gaat de Postbank dan toch overstag. Woordvoerder Klaas Dirk Bruintjes: "Er is een wijziging doorgevoerd, waardoor Girotel Online nu bij de volgende combinaties werkt: Red Hat 9.0 en Mozilla 1.3; Knoppix 3.2 en Mozilla 1.3; en Knoppix 3.2 en Konquerer 3.1."

Paul van der Vlis van Girotel4All is tevreden met de aanpassingen. "Ik heb verschillende succes-verhalen gehoord, en nog nergens dat het niet werkt. Dat de Postbank alleen twee Linux-distributies test met twee browsers kan ik me goed voorstellen. Natuurlijk kunnen ze niet alles testen. Dat zou ook niet hoeven als ze zich aan de standaarden houden."
Bron: http://webwereld.nl/nieuws/15847.phtml

Verwijderd

Onder Debian Sid met mozilla 1.4 doet hij het nu goed!
Onder Solaris doet hij het niet, maar dat is een weinig gebruikt OS, dus dat kan ik goed begrijpen dat ze dat niet ondersteunen....
_/-\o_

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 14:15 ]

Verwijderd

Rabobank Telebankierien met Konqueror werkt perfect.

• rvm
  • Niet online

rvm

Verwijderd schreef op 06 augustus 2003 @ 22:20:
Rabobank Telebankierien met Konqueror werkt perfect.
Is er ook een manier om die werkend te krijgen zonder de browseridentificatie voor bankieren.rabobank.nl op een MSIE variant te zetten? Ik gebruik Konqueror 3.1.3.

Verwijderd

Het werkt bij mij prima, met de standaard identificatie van konqueror.
Ik krijg alleen een popupje op www.rabobank.nl dat de browser "misschien" niet werkt, wat dus niet het geval is!

• ParagonEnschede
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Hm, GTO op RH9 i.c.m. Mozilla 1.4 werkt ook. Eindelijk zijn die knoeiers van de Postbank eens goed bezig! _/-\o_ Pluimpje voor de Postbank! (Da's de eerste keer dat ik over ze zeg :))

De Groningse beer

• regmaster
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
ParagonEnschede schreef op 07 August 2003 @ 11:12:
Hm, GTO op RH9 i.c.m. Mozilla 1.4 werkt ook. Eindelijk zijn die knoeiers van de Postbank eens goed bezig! _/-\o_ Pluimpje voor de Postbank! (Da's de eerste keer dat ik over ze zeg :))
Nou nou, gaat wel heel erg ver om die mensen als knoeiers te bestempelen.
Ze kijken gewoon logisch naar wat er in de markt gebruikt word, en raad eens wat er voor meer dan 98 % gebruikt word? Yep, windows inclusief IE.
Het valt me nog 100% mee dat ze de moeite nemen om voor die 0,5 tot 1% Linux gebruikers hun software aan te passen.
Ik had het niet gedaan. Die paar rekeninghouders minder kan de Postbank wel lijden.
Dat ze het dus wel gedaan hebben is dus prijzenswaardig. Chapeau dus voor de Postbank.

Verwijderd

regmaster schreef op 07 August 2003 @ 11:33:
[...]

... Ik had het niet gedaan...
Jij had direct HTML 4.0.1/XHTML 1.1 code geschreven? :)

• Disciplus-Simplex
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-01-2023

Disciplus-Simplex

altijd wakker....

regmaster schreef op 07 August 2003 @ 11:33:
[...]
Nou nou, gaat wel heel erg ver om die mensen als knoeiers te bestempelen.
Ze kijken gewoon logisch naar wat er in de markt gebruikt word, en raad eens wat er voor meer dan 98 % gebruikt word? Yep, windows inclusief IE.
Het valt me nog 100% mee dat ze de moeite nemen om voor die 0,5 tot 1% Linux gebruikers hun software aan te passen.
Ik had het niet gedaan. Die paar rekeninghouders minder kan de Postbank wel lijden.
Dat ze het dus wel gedaan hebben is dus prijzenswaardig. Chapeau dus voor de Postbank.
Hoezo gaat dat erg ver? Je weet net zo goed als iedereen waarom IE zo populair is. Gelukkig is er altijd een harde kern die vindt dat sommige zaken beter/anders moeten, omdat sommige/alle bedrijven nu eenmaal niet met een monopolie kunnen omgaan. Dat laatste merk je misschien zelf nog nauwelijks maar dat is te danken aan die groep mensen/bedrijven, die tegenwicht bieden. Dat zorgt namelijk voor een o zo belangrijke onzichtbare balans.
Iedere stap van bedrijven om het Linux/Mac platform te omarmen maakt de keus voor een gebruiker makkelijker om te kiezen voor wat anders en zal in de toekomst ook voor vele bedrijven gunstiger (lees goedkoper) uitpakken. Denk bijvoorbeeld aan dokument standaarden, browser standaarden (waar MS zich dan ook aan zal houden vanwege de kleinere userbase) enzovoort.
Wat betreft de Postbank, je betaalt ook iedere maand voor dat produkt en dan mag je toch wel verwachten dat het werkt op alle platformen en browsers. Tot vorige week, kon je dus met recht zeggen dat de PB knoeiers had ingehuurd voor die site.
Nu ik er nogmaals over nadenk is het ook werkelijk een lachertje dat de site 's avonds om 23:00 sluit en 's ochtends om 6:00 weer open gaat. Niet te vergeten dat papiertje met TAN-codes natuurlijk.

Conclusie:
Iedere wereldreis begint met een eerste stap.

[ Voor 4% gewijzigd door Disciplus-Simplex op 07-08-2003 12:16 ]

Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......

Verwijderd

Disciplus-Simplex schreef op 07 augustus 2003 @ 12:11:

Nu ik er nogmaals over nadenk is het ook werkelijk een lachertje dat de site 's avonds om 23:00 sluit en 's ochtends om 6:00 weer open gaat.
Een website met openingstijden.....tja.....gelukkig is de postbank de enige waar ik dat van ken.

• mocean
  • Laatst online: 30-03 18:32
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 12:34:
[...]

Een website met openingstijden.....tja.....gelukkig is de postbank de enige waar ik dat van ken.
Iemand enig idee waar dat trouwens goed voor is?
Zouden er tijdens die tijden mensen ergens 'live' transacties goedkeuren of zo?

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

mocean schreef op 07 augustus 2003 @ 12:50:
[...]

Iemand enig idee waar dat trouwens goed voor is?
Zouden er tijdens die tijden mensen ergens 'live' transacties goedkeuren of zo?
Ligt aan het systeem dat ze gebruiken, dat kan niet tegelijk opdrachten ontvangen en verwerken of back-uppen, dus moet dat ding 's nachts down.
Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 12:34:
[...]

probeer op zondag www.sgp.nl dan eens :P
Pagina: 1