[Mandrake]Multi Network Firewall

Pagina: 1
Acties:

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Zijn er al meer tweakers die de nieuwe Mandrake distro 'Multi Network Firewall' al hebben getest ?
http://www.tweakers.net/nieuws/24719
De gratis versie is volledig maar er is nog geen enkele documentatie te vinden errug lastig :(
Ik heb nu het probleem dat ik niet kan inloggen via de web interface.
Login met 'admin' en het juiste paswoord maar krijg altijd een paswoord error.
Ik weet zeker dat het paswoord klopt heb ook al 4x een nieuwe installatie gedaan maar wat ik ook doe de web interface werkt niet.

Opzich ziet deze distro er goed uit alle network stuff zit er in en lijkt mij een zeer geschikte distro om een firewall met alle toeters en bellen te draaien.
Zoals squid / apache+php / iptables / freeswan vpn / proftp /samba / squidguard / dansguardian / ipptraf en een mooie web interface maar die wil het bij mij dus niet doen :( :( :(

• el_salvador
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-12-2023

el_salvador

njah das duidelijk

web interface? webmin toevallig? moet je niet met root inloggen dan?

• Thijs B
  • Niet online
Nee ben er inmiddels achter, de web interface werkt via een https connectie maar dit werkt op de een of andere manier niet met ie. IN de logs verschijnt een error over een packet sniffer. Met netscape werkt het wel. Ziet er leuk uit deze firewall zo te zien erg proffesioneel opgezet.

• random
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 23:00

random

Lost his marbles

Vraagje: Op wat voor systeem heb je het nu draaien?? En draait het een beetje stabiel / snel?

(aangezien jouw vraag toch al beantwoord is, stel ik het hier maar)

[edit] En is het foolproof? Kan je een beetje makkelijk je fw-rules aanmaken enzo?

[ Voor 21% gewijzigd door random op 14-12-2002 19:14 ]

I'm not in denial, I'm just selective about the reality I choose to accept - Calvin and Hobbes

• Thijs B
  • Niet online
Ik draai het op een p2 333mhz met 128mb en een trage hd geen performance problemen.
foolproof, tja enige kennis is natuurlijk wel nodig. Maar het is opzich helemaal te bedienen via de web interface.
Ik ben nu wat aan het spelen met de proxy instellingen de forward rules heb ik nog niet getest maar zo te zien kan je die eenvoudig via de interface instellen.

• iMars
  • Laatst online: 21:31

iMars

Full time prutser

FF een kort vraagje tussendoor,...
Is het één ISO die je moet downloaden?
Of moet je "CLIC-PHASE1-DL.iso" & "CLIC-PHASE1-9.0.iso" ook downloaden?

Ik wil dit graag weten omdat mijn internet connectie niet zo snel is (Casema :()

Koop hier mijn P1 reader :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

1 iso, mnf-i586.iso ofzo.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• iMars

iMars

Full time prutser

MandrakeSecurity-MNF.i586.iso ;)

Gelukkig, hoef ik de rest niet binnen te halen met Caslowa :Z :Z :Z

edit:
Ik ga het binnenkort op een P75 met 32mb ram proberen. :X
Als dat niet lukt, zal ik een P2 350 van de stapel moeten pakken :+

Maar m'n P75 draaid nu FreeSco, en daar is de webinterface behoorlijk traag van, dus zal het hier ook wel zo zijn...

We zien wel.

[ Voor 57% gewijzigd door iMars op 14-12-2002 20:29 ]

• Thijs B
  • Niet online
hmm denk dat die p75 nog wel gaat maar 32mb is misschien wat errug weinig ?!?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

Ben hem aan het downloaden, voor de 3x keer, hij nokt steeds rond 150mb... heel maf.

Ik wil hem gaan installeren op een Pentium 166 @ 200, met 64mb. Hopenlijk gaat het goed werken :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• mpol
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 18:45

mpol

root@localhost

Thijs B schreef op 14 December 2002 @ 15:36:
Ik heb nu het probleem dat ik niet kan inloggen via de web interface.
Login met 'admin' en het juiste paswoord maar krijg altijd een paswoord error.
Welke error is dat precies? Als je een cookie error krijgt dan is dat een bekend probleem. Als je Mozilla gebruikt ipv Explorer zou dat goed moeten gaan.

Dit zijn de docs van MNF zoals de in Mandrake 8.2 zat. Er zou wel wat veranderd kunnen zijn...
http://people.mandrakesoft.com/~amaury/mnf/8.2.php

https://timelord.nl

• Thijs B
  • Niet online
Ja klopt daar was ik inmiddels ook achter gebruik nu ook mozilla. Iemand al documentatie gevonden ? Heb nog niets gevonden zelfs geen pdf file :(

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heb me de hele dag suf gezocht naar een manual hiervoor, niks kunnen vinden :'(

Installatie an sich is wel geslaagd, kan ook keurig op webpanel komen, maar vervolgens loop ik tegen wat dingetjes aan die nog niet helemaal lukken.
Zo lijkt het alsof ik alles wel netjes heb ingesteld, maar ik krijg simpelweg geen verbinding naar buiten.

Volgens mij levert Mandrake het manual alleen in PDF formaat op de commerciele editie van 1990 €

Beetje erg jammer :(

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
DSmarty schreef op 15 december 2002 @ 21:07:
Heb me de hele dag suf gezocht naar een manual hiervoor, niks kunnen vinden :'(

Installatie an sich is wel geslaagd, kan ook keurig op webpanel komen, maar vervolgens loop ik tegen wat dingetjes aan die nog niet helemaal lukken.
Zo lijkt het alsof ik alles wel netjes heb ingesteld, maar ik krijg simpelweg geen verbinding naar buiten.

Volgens mij levert Mandrake het manual alleen in PDF formaat op de commerciele editie van 1990 €

Beetje erg jammer :(
1990€ voor eens tukje papier, voor iets wat je gratis kunt downloaden...

slimmem manier van marketing, moet ms eens proberen...

btw, je krijgt er ook 30 dagen support voor (woei, daar doen we het voor :P)

• DSmarty
  • Niet online
Het kan natuurlijk voor bedrijven wel interessant zijn, voor 1990 € heb je een maand officiele ondersteuning en een halfjaar automatische updates.

Maar het is wel erg slecht dat men het manual niet gewoon online zet...

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 16:24
DSmarty schreef op 15 December 2002 @ 21:20:
Het kan natuurlijk voor bedrijven wel interessant zijn, voor 1990 € heb je een maand officiele ondersteuning en een halfjaar automatische updates.

een bedrijf print dan ff uit, met een laserprintertje 1000 pagina's uitdrukken kost je geen hol...

Verwijderd

DSmarty schreef op 15 december 2002 @ 21:20:

Geniaal vind ik het, anders zouden zelfs bedrijven de download versie overwegen en verdiennen ze nog nix, vind ut net goed dat bedrijven als mandrake en redhat geld verdienne zodat de gratis producten er ook op vooruit gaan. Laat die bedrijven maar betalen !!

• DSmarty
  • Niet online
Bedrijven willen juist die officiele ondersteuning, daarvoor wil men best betalen, 1990 euro is niet eens veel voor zo'n corporate firewall oplossing.

Echter: Ook mandrake is voor de ontwikkeling en het aanbrengen van bugs etc. afhankelijk van gebruikers.

Het gebruik wordt echter wel erg ontmoedigd door het ontbreken van een manual.

Vind het dus absoluut niet geniaal van ze.

• iMars

iMars

Full time prutser

Hej, wat voor probleem war er nou pcies met IE?

Ik heb het namelijk geïnstalleerd op m'n P75 en draaid behoorlijk goed.
Ik heb helemaal geen problemen om met m'n WinXP en IE in te loggen op m'n bakkie.

• Thijs B
  • Niet online
Ik ben er achter gekomen das IE soms problemen kan geven, dit komt dan door de firewall op de windows pc of bijvoorbeeld door Popupcaptor of andere ie plugins zoals vage spy/adware die ergens tussen zit.

Weet het niet precies maar denk ongeveer dat dit de reden is: je internet op de windows pc het internet verkeer gaat via ie > langs popupcaptor en/of windows firewall op de pc > naar het netwerk.

Op de een of andere manier 'denkt' mandrake dan een network sniffer te zien en da mag nie :). In de logs kom je dan ook iets tegen van error packetsniffer detected ofzo iets.

Wel een teken dat het kwa security wel goed zit met deze distro :) :) mag ook wel voor die prijs.

Maar als explorer het wel doet hoef je daar natuurlijk geen rekening mee te houden.

Iemand al het vpn gedeelte in MNF mandrake getest ?? MNF <-- vpn --> Vigor ofzo ???
VPN opbouwen met een windows pc snap ik helemaal geen ruk van dat moet weer met certificaten enzo..

[ Voor 8% gewijzigd door Thijs B op 17-12-2002 21:00 . Reden: Typo ]

Pagina: 1