Toon posts:

macromedia contribute

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand al ervaring met de nieuwe software van macromedia; contribute?

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb em gedownload.... Ik ga volgende week eens kijken of het wat is. Wat je er over leest is veelbelovend (maar ja.. theorie en praktijk....)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Zeker wel handig als vervanging van een CMS. Alleen moet je wel klanten vinden die dit pakket dan aan willen schaffen. :)

Verwijderd

*bump* exact dezelfde vraag....

Verwijderd

Volgens mij bied het weinig nieuws. Je hebt geen database etc. nodig om te kunnen updaten, maar dit is volgens mij juist super ONhandig. Informatie gaat dus alleen maar verloren met Contribute. Volgens mij gaat het ook een grote flop worden, zeker in de tijd waarin elk bedrijf hun eigen CMS aanbieden, en er zoveel opensource op de markt is. Waren ze voor 2/3 jaar terug hiermee gekomen dat was het zeker aangeslagen. Een gemiste kans

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2003 17:08 ]

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

Heb er naar gekeken toen het uitkwam. Leuk voor de bedrijven die nog totaal geen werkwijze ( "workflow" om er maar ff een hippe term tegenaan te gooien ) hebben voor het publishen van hun website. Lijkt me ook erg sterk als je al een team van redacteuren, een groepje ontwikkelaars en een projectmanager hebt zitten ( zoals wordt geschetst in een voorbeeld ). Het geheel leunt zeer sterk op Macromedia Dreamweaver MX, en tis bijna een vereiste dat iedereen met dit pakket ook ontwikkeld. Versiecontrole, authorisatie en beheer word allemaal overgenomen door dit pakket. Heb je dus al een bestaande werkwijze, of paketten aangeschaft voor een of al deze dingen dan zal je dus moeten uitzoeken of dit wel of niet samengaat. Het geheel lijkt misschien handig, en een goedkoop alternatief, maar het biedt weinig perspectief zodra je wat profesioneler en niet alleen op Macromedia technologie gaat werken.

"You're only as good, as what you did last week."

Verwijderd

Heb het vorige week op mijn werk uitgeprobeerd, op zich werkt het heel mooi, alleen zitten er volgens mij nog wel heel wat bugs in (zie ook de forums op macromedia.com)
Een probleem waaar ik tegen aanliep was dat contribute dacht dat de admin (in dreamweaver) nog steeds bezig was met een html pagina, terwijl dit niet het geval was.

Het lijkt mij zeker een goed alternatief voor het kleinbedrijf om bijvoorbeeld een aanbiedingspagina bij te houden, voor grote sites is een op maat gemaakt cms een betere keus.

Verwijderd

Ik kan contribute geen serieus pakket noemen. Het is meer een wysiwyg editor met een ingebouwde ftp mogelijkheid. Als extraatje hebben ze versiebeheer ingebouwd. Voor de beginnende website een grappig product, voor de grotere website zou ik serieus overwegen om een andere tool uit te zoeken.

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik vind het meer een soort van Blog tool :)

Verwijderd

Ik heb m ook snel met iemand doorgekeken, maar het is volgens mij niet iets voor een klant. Het ziet er leuk uit en het werkt wel goed, als je weet wat je doet.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Volgens mij is de bedoeling van contribute dat je een website maakt in dreamweaver op basis van een template. Kun je users teksten laten aanpassen zonde dat je beschikking hebt over een duur cms. Ik heb hier ook twee websites in beheer op een licentie dreamweaver. Twee collega's zijn veantwoordelijk voor de content van die websites. Met contribute bespaar je dus de ontwikkeling van een cms en duurdere php/mysql hosting. Voor $99 zeker een oplossing voor lowend websites. Het vergt alleen toch wat html kennis van de user.
Pagina: 1