Toon posts:

[RTCW]Fps problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb fps problemen met Return to Castle Wolfenstein. Deze had ik al lang maar nu ik het met een zeer goed systeem nog heb denk ik dat er een setting fout staat.

Mijn systeem:

AMD Athlon XP+ 2 ghz
Geforce 4 Ti 2400 128mb
512 ddr_ram
Asus A7V333-X
Detonator drivers 4.0.72
Nieuwste Via 4 in 1

Bios:
AGP Aperture Size 128 mb
Fast Write Enabled
AGP 4x

Ik krijg normaal in het spel gewoon een goede fps (maakt helemaal niets uit wat voor een kwaliteit omgeving ik ervoor gebruik) alleen als ik op grote open velden terecht kom, waar ik heel veel van een map zie, dropped mijn fps minstens 50 fps.

Nu ken ik een kameraad met hetzelfde systeem en hij heeft die drop niet. Het gekke is dat het totaal niets met details of iets te maken heeft. Al disable ik textures, dan nog dropped mijn fps.

Ligt het misschien aan een bios command of iets in die richting? Vsync staat iig uit.

Verwijderd

Kijk ff op de site of er misschien een patch voor is. En disable Fast write ook eens.

Verwijderd

Waarom fast write disabelen? Volgens mij is het beter als dat AAN staat toch?

Verwijderd

Meestal wel, maar soms ook niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle laatste patches, en fast write stond laatst op disabled. Enablen werkte alleen maar in mijn voordeel qwa fps geloof ik.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
En op welke settings draai je Wolf? Alles op high, of low?

Probeer eens dit commando in de console (druk op ~ om de console te openen, zit naast de 1) in te voeren: \com_maxfps 43

Verwijderd

Topicstarter
Maxfps 43 is nou niet echt zo fijn he.

En zoals ik al zei, het maakt niet uit wat voor een cfg ik gebruik, wat voor een resolutie, al laad ik het spel zonder textures dan nog zakt mijn fps.

Max fps staat btw op 76.
rond de 50/40 is nu juist wat ik krijg bij grote open velden. En dat is nog local ook, zonder airstrikes. Met airstrikes zakt het zelfs naar de 30.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 04:42 ]

Verwijderd

Ok die 'kameraad' in beginpost ben ik dus. Kaioushin heeft precies dezelfde instellingen als ik. We hebben dezelfde cfg gebruikt. Enigst verschil is dat hij 100 Mhz mindere processor heeft dan ik en ik 266mhz ddram geheugen heb. De rest van systeem + drivers e.d. allemaal zelfde.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/MartijnW20/Assault.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/MartijnW20/Assault1.jpg

Edit: verkleint naar 800*600

Whats the prob :/

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 18:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het net op een server geprobeerd en het is echt een ramp. Ik haal niet eens meer fps als mijn vorige cpu...

En dat was een pIII 866 mhz met 256 mb_ram

Verwijderd

Ok opgelost.

Enable Level 2 cache did the trick

• naiko
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 18:58
en hoe doe je dat? want ik blijf tegen de 90fps plakken, zelfs met /com_maxfps 300

naiko

PSN: nicovc

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
naiko schreef op 15 December 2002 @ 16:44:
en hoe doe je dat? want ik blijf tegen de 90fps plakken, zelfs met /com_maxfps 300

naiko
Ik neem aan in de BIOS :)

Kaioushin: 43 als com_maxfps had ik voorgesteld om een stabiele FPS te hebben, binnen de eisen die PunkBuster stelt, en met 43 (even als 76) kan je een afrondingsbug uit de Q3 engine gebruiken, waardoor je net iets verder kan springen en bunnyhoppen. Aangezien je systeem er om een of andere reden moeite met je FPS had, stelde ik dus de lage waarde voor ;)

Verwijderd

Rafe ... dat wisten we wel :) Bedankt iig voor je hulp
Naiko .. in de bios

• Quaker
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11-2021
ik heb hetzelfde probleem.
Voordat ik Windows XP er opnieuw heb opgezet haalde ik constant 90 FPS en nu daalt m'n FPS soms naar 20!. Ik heb nieuwste Detenator, Bios staat op default en ik heb Directx 8.1
Pagina: 1