Toon posts:

Medion PC HDD Crashed..en nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb dus nog geen jaar geleden een PC bij de Aldi gekocht, dat was de 2.0ghz uitvoering, met front usb en firewire, nou anyways... ik zet hem vanmorgen aan... en ja hoor; je hoort heel duidelijk de kop vast zitten.

Nu is mijn vraag, heeft iemand dit wel eens eerder gehad en hoe kan ik dit oplossen voor een vervangende HDD.

Ik heb Medion Benelux al gebeld, gaven me een nummer maar daar is geen gehoor :r

Bedankt alvast!

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Kijk wat voor merk schijf het is, ga naar de site van de fabrikant, vul daar een RMA formulier in, dan kun je em opsturen en waarschijnlijk heb je dan binnen een maand al weer een nieuwe in huis.
De RMA service van HDD fabrikanten is echt prima hoor, ik heb tot nu toe gelukkig alleen met IBM te maken gehad, maar ik had binnen 2 weken een nieuwe schijf!

|Specs|

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Korn21 schreef op 14 December 2002 @ 15:26:
Kijk wat voor merk schijf het is, ga naar de site van de fabrikant, vul daar een RMA formulier in, dan kun je em opsturen en waarschijnlijk heb je dan binnen een maand al weer een nieuwe in huis.
De RMA service van HDD fabrikanten is echt prima hoor, ik heb tot nu toe gelukkig alleen met IBM te maken gehad, maar ik had binnen 2 weken een nieuwe schijf!
Nee joh... Dat is het probleem van Medion. Gewoon van Medion-garantie gebruik maken :P Maandag dat nummer nog es proberen zou ik zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door m-m op 14-12-2002 15:27 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Ik heb een Lifetec (nu medio) PC van de aldi (de 667). Daarvan was mijn geheugen defect. in de handleiding staat er bij mij een nummer dat ik toen gebeld heb. Na uitleg kon ik een afspraak maken zodat mijn PC ongehaald kon worden. na een 4 dagen had ik mijn PC terug met nieuw geheugen en een BIOS update. goede service dus.
Het nummer achterin de handleiding van mij is : Tronex Repair BV. 0900-5433832

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Korn21
m-m schreef op 14 December 2002 @ 15:27:
[...]

Nee joh... Dat is het probleem van Medion. Gewoon van Medion-garantie gebruik maken :P Maandag dat nummer nog es proberen zou ik zeggen.
Yep dat snap ik, maar hij zei dat Medion geen gehoor gaf, dus als het via de leverancier niet lukt kan het altijd nog via de fabrikant. Ik bedoelde er meer mee dat je op verschillende manieren wel aan een nieuwe schijf kunt komen. :)

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Maar nu zit ik met nog een klein dingetje... ik heb de videokaart vervangen...dus de "Void warranty" zegel gebroken, loop ik hiermee problemen op!?

en btw, ga dat nummer ff proberen, THnx :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:34 ]

• Korn21
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 15:31:
Maar nu zit ik met nog een klein dingetje... ik heb de videokaart vervangen...dus de "Void warranty" zegel gebroken, loop ik hiermee problemen op!?
Lijkt me van niet, je kunt toch gewoon eerlijk zeggen dat je de kast hebt opengemaakt voor vervanging van de beeldkaart.
Je hebt toch niets aan de schijf vervangen, daarnaast kunnen ze op de schijf zelf zien of daar de warranty sticker nog op zit.
Als die er nog op zit is er geen probleem want dan heb je je schijf niet opengeschroefd of andere gekke dingen ermee gedaan :)
Ik denk niet dat ze daarover gaan zitten zeuren, lijkt me ook een beetje onzin dat je je kast uit garantie-oogpunt niet mag openmaken!

|Specs|

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Korn21 schreef op 14 december 2002 @ 15:26:
vergeet ook niet dat het een Oem disk is. daar krijg je eestal geen RMA voor via de fabrikant, maar dat moet via de OEM geregeld worden.
dus toch contact opnemen met Medion

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Terw_Dan schreef op 14 december 2002 @ 16:30:
[...]

vergeet ook niet dat het een Oem disk is. daar krijg je eestal geen RMA voor via de fabrikant, maar dat moet via de OEM geregeld worden.
dus toch contact opnemen met Medion
Mwaoh, valt mee hoor. Heb hier ooit een HP ST34321A gehad die verdacht veel op een seagate leek. Serienummer van dat ding ingevuld op de seagate website: yes, nog 4 weken seagate garantie :D (ding was 2 jaar en 11 maandjes oud ofzo)

• JJr
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

JJr

The Future Awaits

Ik heb ook een kapotte hdd gehad in m'n medion pc.
Gewoon even een de helpdesk van Lifetec bellen (0900 5433832) en uitleggen wat het probleem is. Heb ik ook gedaan en werd me verteld dat me pc opgehaald zou worden.
Heb toen gevraagd of ik ook alleen de hdd op kon sturen, omdat ik er zelf nog een 2e hdd bij had gezet en systeem liever hier hield. Dat was geen enkel probleem, dus hdd op gestuurd en binnen een week had ik een nieuwe.

Prima service dus op aldi pc. :)
Pagina: 1