Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Voeding Modden

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje..
Ik heb gisteren me nieuwe kast binnen gehad..
daar zit standaard een el cheapo voeding in, maar dat kreng maakt best wel een herrie :'(
maar nu wil ik hem stiller maken.
want zit een beetje krap in geld enzo ( feestdagen enzo ) dus een andere voeding zit er ook ff niet in
dus mijn vraag is hoe kan ik stiller maken.

heb al gegoogled / levert niks op ( alleen verkoop site's of ik suck in googlen )
en hier ook al de search gebruikt / levert ook niet echt veel op...

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:59

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je zou het rooster dat voor de fan zit weg kunnen halen en vervangen door een rooster dat de lucht makkelijker doorlaat. en evt. de schroefjes van de fan vervangen door speciale rubber plugjes. of de schroefgaten vergroten en en rubber ringetje daar in en dan daar de standaard schroef weer doorheen. of natuurlijk een stillere fan, maar dat kost wel wat meer geld als de andere oplossingen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Of je zet hem op 7v, als ie nu niet echt warm wordt moet dat best kunnen :)

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 15:18:
Of je zet hem op 7v, als ie nu niet echt warm wordt moet dat best kunnen :)
shit gewoon totaal vergeten |:(

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Orion84 schreef op 14 December 2002 @ 15:17:
of natuurlijk een stillere fan, maar dat kost wel wat meer geld als de andere oplossingen.
Welke zou je aanraden ?

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

Arioch

<geek>

papst

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 15:22:
[...]

Welke zou je aanraden ?
dat zou ik zo gauw niet weten, heb daar niet zo'n verstand van, maar ik weet wel dat er stillere fans te verkrijgen zijn dan de dingen die ze in die el cheapo voedingen doen.

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Ik had zo'n goedkope kast met goedkope 300W voeding. Die maakte ook vrij veel lawaai, ik heb dat roostertje vervangen met eentje met van die ronde metalen staafjes, zodat de lucht met minder weerstand eruit kan en dus minder lawaai maakt.
Daarnaast heb ik er een papst fan op 7V erin gezet, dat scheelt ook heel veel in geluid! Maar die fan's kosten ook weer iets van €10,-. Het is dus een beetje hoeveel geld je eraan wilt besteden!

|Specs|

Verwijderd

Ik hem mijn voeding ook gemot, achterste fan op 5 volt en een 8 cm fan aan de voorkant die dus lucht IN de voeding blaast ook op 5 volt. "Totaal" geen geluid en het koelt net zo goed omdat je nu niet het probleem hebt dat een 8 cm fan op 5 volt veel minder zuigt dan eentje op 12 volt. Wordt verholpen omdat er ook nog een inblaast.
Voor het plaatsen van de fan aan de voorkant vd voeding, eventjes beetje het ijzer weg zagen (handig als je een dremel hebt ofzo, heb ik niet :( ) en dan gewoon met seconde lijm erop plakken :) stiller lukt niet, of ze moeten uit haha ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:40 . Reden: spellingsfaut ]

• JER00N
  • Niet online
ik denk dat je beter dat rooster erachter er af kan dremelen en daar gewoon een normale fanguard op kan doen, die heeft minder luchtweerstand.

Verwijderd

Topicstarter
lol ik schroef hem net ff open..
fan zit vast gesoldeerd maar dat is niet zo probleem...
maar hoe zet je zo iets op 7v of wat moet je ervoor doen..

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Hier zijn al ontzettend veel topics over!!

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 15:15:
[...]want zit een beetje krap in geld enzo ( feestdagen enzo )[...]
Niet veel dus 8)7

Door die ^&(*^ feestdagen kan ik ook niet echt verder met modden ;(

edit:
lol, iets te lang gedaan over het posten van dit berichtje, ging over de post "ligt eraan hoeveel je eraan wilt besteden", toen er een fannetje pokkeherrie ging maken en ik mn kast ff open moest schroeven om te kijken wat er mis was :D

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:46 ]

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:08
ik heb net bij radiozaak het centrum in Utrecht 2 weerstanden gehaald van 5 watt en 55 Ohm, zijn dezelfde als Zalman levert om hun fans op 7 volt te laten draaien, prijs €0,80 per stuk :)

Verwijderd

papst 8412ngl = 15,-

• almightyarjen
  • Laatst online: 01:22

almightyarjen

When does the hurting stop?

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Verwijderd

Topicstarter
Ransbal schreef op 14 December 2002 @ 16:50:
ik heb net bij radiozaak het centrum in Utrecht 2 weerstanden gehaald van 5 watt en 55 Ohm, zijn dezelfde als Zalman levert om hun fans op 7 volt te laten draaien, prijs €0,80 per stuk :)
Die ga ik morgen ook ff halen bij stuut & Bruin..
€01.60 kan ik wel missen :+

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 18:07
Ransbal schreef op 14 december 2002 @ 16:50:
Dat is radio centrum ;)
Koele zaak jah :P

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 14:01
Zet je fan's op 5 volt. (7 volt maakt meer lawaai en schijnt minder goed voor je voeding cq andere componenten te zijn)

Ik heb in mijn voeding de fan, die origineel als intake is bedoeld, omgekeerd naar outtake. Dit heeft de temperatuur in mijn kast met 10 graden omlaag gehaald !!!
Kortom zorg dat de fan's naar buiten blazen.

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22
vreemde voeding heb je dan ... want alle voedingen die ik ooit gezien hebben gebruiken de psu fan als outtake

Repareren doe je zo.

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Sine schreef op 15 December 2002 @ 13:45:
vreemde voeding heb je dan ... want alle voedingen die ik ooit gezien hebben gebruiken de psu fan als outtake
niet als je hem verkeerdom monteerd 8)7 8)7 8)7

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Welke zou je aanraden ?
Ga eens bij www.perfectsystems.nl kijken kun je al die fans mooi vergelijken :)

nee ik werk daar niet :)

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-11 10:39
Search.

[ Voor 6% gewijzigd door Daan op 15-12-2002 14:31 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.