Toon posts:

Hoe zet ik een router op..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg nu binnen 2 weken internet via de kabel... mijn pa's PC moet er dus ook mee kunne internetten.. nu ben ik dit van plan via een router te doen... dus 2 netwerkkaarten in me pc (zodat hetlijkt bij @home of ik maar met 1 pc inlog)... maar nu vraag ik me af hoe regel ik dit

welke software etc etc.

Verwijderd

Zou je me even je CP-nummer of je echte naam willen geven?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:31
Hehehehe :).

Btw moet dit niet in Netwerken?

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:19 schreef Phreak het volgende:
Hehehehe :).[/quote]Hehehehe

als ik binnen 2 weken iemand tegenkom met jou config dan verzin ik een smoes en ben ik meteen weer weg, dus, noppes router.

Verwijderd

Er zijn een aantal mogelijkheden.
de ene is via 2 netwerk kaarten en daarbij is mijn ervaring dat het niet altijd goed werkt.
Je kan het ook via een programma als Winroute of winproxy en Wingate doen.
de eerste 2 hebben als voordeel dat er ook direct een mail server inzit en Winroute heeft ook een DHCP Server.
Mischien dat het bij jou ook wel werkt met 2 kaarten en dan routeren maar dat zou je moeten proberen en je zou het via Virtual Private Network kunnen gaan proberen maar hoe dat werkt weet ik niet precies

Succes.
en ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 21:22 schreef freggle_01 het volgende:
Er zijn een aantal mogelijkheden.
de ene is via 2 netwerk kaarten en daarbij is mijn ervaring dat het niet altijd goed werkt.
Je kan het ook via een programma als Winroute of winproxy en Wingate doen.
de eerste 2 hebben als voordeel dat er ook direct een mail server inzit en Winroute heeft ook een DHCP Server.
Mischien dat het bij jou ook wel werkt met 2 kaarten en dan routeren maar dat zou je moeten proberen en je zou het via Virtual Private Network kunnen gaan proberen maar hoe dat werkt weet ik niet precies[/quote]Zet er een HUB tussen. gewoon de kabel rechtstreeks op de HUB. Werkt het beste.

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

ja ja, je internet kabel in je hub, en dan je pc's er bij zeker, nou dat gaat zeker niet werken, want welk ip nummer heb jij dan voor het netwerk aan de andere kant van de hub (je internet kabel ) zeker niet dat dat gaat werken.

Een router bouwen kan wel. vooral met een NT-server (of 2000 server). Je geeft dan gewoon een gateway adres op.

werkt prima, kost wel wat moeite met instellen, of je neemt winroute oid.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Heel simpel.
2 netwerkkaarten in de pc stoppen die als router gaat dienen.
Je verbind je kabel modem aan NIC 1 en je hub aan NIC 2.
-Je stelt alles goed in op NIC 1 zoals de ISP het zegt.
-Dan stel je een vaste ip in voor NIC 2 (dus interne netwerk)

Daarna installeer je sygate of winroute, sygate is heel makkelijk, doet alles bijna automatisch.
Winroute is beter als je een firewall erbij wilt.
Daarna stel je in op elke client pc:
gateway: ip van router-pc

Volgensmij is dat het

• sju
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-05-2025

sju

rrradio

Wat mij wel bevalt is:
koop een goedkope bak (p75 ofzo) met hd en 2 NIC's, zet er linux op, en gebruik em vervolgens al transparent-proxy (dan ziet @home dus maar 1 pc)
het voordeel is hiervan dat het behoorlijk veilig is (linux-bak natuurlijk wel goed instellen)
je altijd online bent (als je dat ding dus continu aan laat staan), en dus niet je eigen bak als router aan hoeft te laten staan

sux7

blaat? BLAAAAAAAAT!

Pagina: 1