Hoi,
Ik ben dus nu een paar dagen bezig met een soort van leraarsysteem, die klassen en leerlingen mag aanmaken wijzigen en deleten.
Nu heb ik een tabel waar ik klassen in opsla, enkel en alleen klassen. Nu vul ik mijn combo's met die klassen zodat een leraar alleen uit die klassen kan kiezen. Ik link de leerlingtabel en klastabel onderling niet.
Nu heb ik dus een button, waarmee ik alle leerlingen in 1x uit de klas wil laten verwijderen. Daarna volgt de optie om de klas zelf ook weg te gooien of te behouden.
Het probleem is echter dat hij alleen de eerste naam verwijderd, die in die klas zit. Om het te verduidelijken hier het stukje script:
Iemand een id? Ik heb in de msdn van microsoft wel iets gevonden van .deleterows maar die herkend hij echter niet.
Ik ben dus nu een paar dagen bezig met een soort van leraarsysteem, die klassen en leerlingen mag aanmaken wijzigen en deleten.
Nu heb ik een tabel waar ik klassen in opsla, enkel en alleen klassen. Nu vul ik mijn combo's met die klassen zodat een leraar alleen uit die klassen kan kiezen. Ik link de leerlingtabel en klastabel onderling niet.
Nu heb ik dus een button, waarmee ik alle leerlingen in 1x uit de klas wil laten verwijderen. Daarna volgt de optie om de klas zelf ook weg te gooien of te behouden.
Het probleem is echter dat hij alleen de eerste naam verwijderd, die in die klas zit. Om het te verduidelijken hier het stukje script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| Function DeleteKlas(frm As Form, cmbInh As String)
'On Error GoTo fout
Dim i As Integer
If MsgBox("U staat op het punt om alle leerlingen uit de klas " & cmbInh & " te verwijderen.\n Wilt u doorgaan?", vbOKCancel, "Waarschuwing") = vbOK Then
Set RS = db.OpenRecordset("SELECT * FROM leerlingen where klas = '" & cmbInh & "'", dbOpenDynaset)
With RS
.Delete
.Close
End With
Else
GoTo Eind:
End If
If MsgBox("De klas " & cmbInh & " is leeg. Wilt u deze verwijderen?", vbOKCancel, "Klas verwijderen") = vbOK Then
Set RS = db.OpenRecordset("SELECT * FROM klas where klas = '" & cmbInh & "'", dbOpenDynaset)
With RS
.Delete
.Close
End With
End If
GoTo Eind
fout:
fbschap = MsgBox("Er heeft een fout plaats gevonden", vbOKOnly, "Fout")
Eind:
End Function |
Iemand een id? Ik heb in de msdn van microsoft wel iets gevonden van .deleterows maar die herkend hij echter niet.