Toon posts:

Vid. kaart stoort, Vaag IrQ Probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hee

Ok

Als ik mijn sblive kaart in een willekeurig pci-slot stop, dan blijft ie dezelfde irq houden (nl. 16)... en mijn geforce3ti200 kaart staat ook op 16..
Hierdoor storen spellen,.... ook als ik mijn sb/live kaart er uit haal en onboard sound installeer (nieuwste drivers etc.) dan gaat ie naar 16 en weer storen..

Hoe haal ik deze er nou af..?
Via bios geprobeerd (A7V333-X), maar dat wil niet eg lukkuh
Nieuwste via drivers (4.45) ook al geinstalleerd..

thx _/-\o_

Verwijderd

probeer irq 16 eens te disabelen in je bios, of iig pnp op irq16 te disabelen, dan krijgen je videokaart en geluidskaart vanzelf een andere irq, en met een beetje geluk niet dezelfde.

Verwijderd

Topicstarter
on my way
thnx alvast

Verwijderd

Topicstarter
ik kan in mijn bios alleen dingen veranderen mbt irq van 3 t/m 15
er is nergens een optie voor >15

Verwijderd

oei, een bios flash zal wel helpen maar dat is nu nog even te rigoreus. kun je die apparaten niet in windows (bij hardware) een andere irq toewijzen. werkt zelden, maar is het proberen waard

Verwijderd

Topicstarter
kheb er nergens een optie toe....
damn..

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik:
- Latency patch geinstalled
- Laatste bios opgehaald
- Nieuwste detonator...

Weer niets :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 15:24:
kheb er nergens een optie toe....
damn..
heb ik even gecheckt, en onder xp kan ik het ook niet vinden. in 98 kan het wel, dus ik dacht xp ook, maar dat bleek niet het geval. ik zou ook niet meer weten wat je nog kan doen.

Verwijderd

Topicstarter
k
thnx iig voor het helpen gunhead!

ownage!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Heb je hier wat aan? ;)

Verwijderd

Topicstarter
thnx mate

Het is dan ook aan te raden om het OS zonder ACPI te installeren zodat je van deze problemen af bent. Het enige wat je dan moet missen, is de luxe powermanagment features die ACPI biedt, maar voor de meeste mensen weegt deze luxe niet op tegen de IRQ problemen.

Maar die optie krijg ik niet via installatie van windows xp...
hoe krijg ik dat dan?

Verwijderd

IRQ>15 ==> XP!!!
XP regelt dingen zelf mbt IRQ's... je zou de PnP uit kunnen schakelen, en dingen toch nog in eigen hand nemen, al zou XP daar waarschijnlijk niet echt lekker mee willen :p
Wat je ook kunt doen is de videokaart geen IRQ toewijzen. Dat zou t probleem moeten kunnen verhelpen. :+

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
acpi uitzetten in de bios, niet in XP | :(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 14:41:
IRQ>15 ==> XP!!!
XP regelt dingen zelf mbt IRQ's... je zou de PnP uit kunnen schakelen, en dingen toch nog in eigen hand nemen, al zou XP daar waarschijnlijk niet echt lekker mee willen :p
Wat je ook kunt doen is de videokaart geen IRQ toewijzen. Dat zou t probleem moeten kunnen verhelpen. :+
hoe doe ik dat dan om de vid.kaart geen irq toe te wijzen?
Pagina: 1