Ik heb een monitor met een kappote vga kabel (iiyama as4314ut), waarvan ik een nieuwe eraan wil zetten. Dit is er eentje met een vaste aansluiting, dus na wat geschroef ben ik uitgekomen bij het punt waar hij van binnen gemonteerd zit.
nou wil ik een nieuwe kabel eraan vast maken, maar weet niet precies hoe en wat.
uit de monitor kom een vga kabel met daarin de volgende kabels:
8 dunne kabels met kleuren:
• zwart
• oranje
• geel
• bruin
• paars
• blauw
• groen
• rood
3 dikkere kabels met omhulzing (zoals bij coax bijv.)
• grijs
• blauw
• roze
in de plug die op de printplaat van de monitor wordt aangesloten, worden de omhulzels van de dikkere kabels ook aangesloten, dus de plug daarvan heeft 8+3+3=14 connectors, wat dus overeenkomt met het aantal pinnetjes dat in een vga plug zitten.
Nu heb ik een vga kabel erbij gepakt. connector eraf geknipt en gestrip. Hier komen de volgende kabels uit:
5 dunne kabels met kleuren;
• bruin
• oranje
• geel
• wit
• zwart
4 dikke kabels met omhulzing
• blauw
• rood
• grijs
• groen
dit zijn dus in totaal 5+4+4=13 kabels.
Ik kan me ze voorstellen dat die dikkere kabels van mn losse vga kabel de primaire functie hebben van RGB(rood groen blauw) en grijs voor contrast ofzo
heeft iemand hier enig idee hoe ik dit moet aansluiten, of een link naar een site waar die dingen staan uitgelegd.
Kom svp niet met replies van ga maar naar iiyama, want daar ben ik al geweest. En ja, ik kan hem los bestellen alleen ben ik dan weer 50 Eurootje lichter dus dan probeer ik het eerst maar ff zo...
nou wil ik een nieuwe kabel eraan vast maken, maar weet niet precies hoe en wat.
uit de monitor kom een vga kabel met daarin de volgende kabels:
8 dunne kabels met kleuren:
• zwart
• oranje
• geel
• bruin
• paars
• blauw
• groen
• rood
3 dikkere kabels met omhulzing (zoals bij coax bijv.)
• grijs
• blauw
• roze
in de plug die op de printplaat van de monitor wordt aangesloten, worden de omhulzels van de dikkere kabels ook aangesloten, dus de plug daarvan heeft 8+3+3=14 connectors, wat dus overeenkomt met het aantal pinnetjes dat in een vga plug zitten.
Nu heb ik een vga kabel erbij gepakt. connector eraf geknipt en gestrip. Hier komen de volgende kabels uit:
5 dunne kabels met kleuren;
• bruin
• oranje
• geel
• wit
• zwart
4 dikke kabels met omhulzing
• blauw
• rood
• grijs
• groen
dit zijn dus in totaal 5+4+4=13 kabels.
Ik kan me ze voorstellen dat die dikkere kabels van mn losse vga kabel de primaire functie hebben van RGB(rood groen blauw) en grijs voor contrast ofzo
heeft iemand hier enig idee hoe ik dit moet aansluiten, of een link naar een site waar die dingen staan uitgelegd.
Kom svp niet met replies van ga maar naar iiyama, want daar ben ik al geweest. En ja, ik kan hem los bestellen alleen ben ik dan weer 50 Eurootje lichter dus dan probeer ik het eerst maar ff zo...