Toon posts:

USB apparaat niet genoeg stroom??????

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Usb hub voor iemand gekocht, ik heb dus geen ervaring met die dingen.

Het is de SiteCOm USB mini Hub.

Mijn probleem is dat hij op het moment van aansluiten van een webcam (simpel phillips dingetje) al meteen de fout ingaat:

Niet voldoende stroom om philips composite apparaat te starten.....

Nu heeft dat ding blijkbaar aan de zijkant een knopje waar je kan kiezen tussen bus en self (self zou dan betekenen dat het apparaat zichzelf voedt en bus door de computer toch???). Daarnaast zit er nog een stopcontactje voor een voeding van 5V.......

Dit betekent toch niet dat dat kloteapparaat nog eens stroom nodig heeft die de computer eigenlijk zelf al kan bieden????

Alvast bedankt.

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Dit betekent toch niet dat dat kloteapparaat nog eens stroom nodig heeft die de computer eigenlijk zelf al kan bieden????
Ja, ik had het op een iets andere methode gezecht maar dit dekt het wel aardig ;)
Je kun zowiezo als er een mogelijkheid voor is, beter apparaat aan een adapter hangen.

Verwijderd

klopt, vooral moederborden met een via chipset zijn hier gevoelig voor (denk maar aan de problemen met het alsl modem voor usb van alcatel). een andere oplossing was geweest om een pci -> usb convertor kaartje te kopen. maar dat zeg ik meer om anderen die dit lezen erop te wijzen want jij hebt daar imo nix meer aan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je USB poort levert maar iets van 500ma geloof ik. als je dus een webcam en evt een optische muis aan je poort hangt, ben je dat al kwijt. (kijk anders even bij het energiebeheer in windows van je USB poorten).