Ik wil graag ikd e hosts file van windows alle servers met 1 bepaalde naam erin banned, dus dattie in plaats van alleen server1.bedrijf.com, alle servers dan bedrijf banned, kan dat?
Verwijderd
hosts banned helemaal niks. Het is een bestandje waarin het eerst wordt gezocht naar een ip dat bij een bepaalde naam hoort. Staat daar niks, dan wordt een DNS geraadpleegd. Als er wel iets staat, dan kan een naam naar een ander ip resolved worden. Het ip blijft echter gewoon bereikbaar.
Als je iets echt wilt blokkeren, dan doe je dat met een firewall.
Maar ik denk dat als je in jouw geval "127.0.0.1 bedrijf.com" neerzet, dat je al een heel eind komt. Daarmee heb je de leken alvast te pakken.
Als je iets echt wilt blokkeren, dan doe je dat met een firewall.
Maar ik denk dat als je in jouw geval "127.0.0.1 bedrijf.com" neerzet, dat je al een heel eind komt. Daarmee heb je de leken alvast te pakken.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 14:42 ]
Verwijderd
Klopt niet helemaal..Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 14:41:
Hij wil juist ALLEEN bedrijf.com NIET blokkeren.. Met wat jij zegt BLOKKEERT ie alleen bedrijf.com...
Maareh, om ff op je vraag terug te komen, kan voor zover ik weet niet via de HOSTS file..
Heeft ook nie zo veel zin, omdat deze file door iedereen zomaar aan te passen is..
Verwijderd
blackwater kan niet lezen
Hij wil het complete netwerk van dat bedrijf blokkeren wat onder 1 bepaalde domeinnaam naar buiten gaat. Ik zou dit ook niet doen via de hosts file. De leken heb je er idd wel mee te pakken.. Dit soort dingen worden meestal afgehandeld door een proxy.. installeer dus een proxy op een server, en zorg ervoor dat mensen in je netwerk alleen via die proxy het i-net op kunnen...