Toon posts:

Linksys BEFSR41 en ADSL Speedtouch 510

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL tezamen met ISDN ethernet Alcatel Speedtouch 510.
Daarnaast heb ik een Linksys BEFSR41.

De Linksys geconfigureerd via de handleiding van Linksys NL.
http://www.linksys.nl/linksys/Manuals/MX-Stream/index.htm

Echter als ik op het tabblad status kijkt, is de verbinding disconnect.
Als ik op de knop connect druk, krijg ik de volgende melding:
Can not connect to PPTP server.

Ik heb de Speedtouch teruggebracht naar fabrieksinstellingen en vervolgens van de mxstream site de adsl_nat.ini geupload.
Ook heb ik de firmware van de Linksys geupdate naar versie 1.42.7.
Ik blijf de foutmelding krijgen.

Iemand enig idee? Ik wordt een beetje 8)7

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ehh, als jij je router voorheen dus blijkbaar getweaked had, was dat al een router toch? waarom heb je dan nog die linksys er aan hangen?

Verwijderd

die linksys is zeker wireless xs pnt?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hade router niet getweaked, alleen wat instellingen veranderd om te kijken of ik hem op een andere manier aan de gang kreeg.
Het is geen Wireless acces point, maar de standaard router met 4-port switch

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die 510 serie maakt autom. verbinding... en je hoeft daar geen PPTP verbinding voor te connecten.
Bij de vroegere versies moest je wel nog PPTP verbinden, maar alle handleidingen (ook die van de draytek) zijn achterhaald omdat MXStream die 510 modems levert.
Bij de Drayteks hoef je nu enkel bij Internet Access Setup -> Static or Dynamic IP te gebruiken, dus er zal bij die linksys ook wel zo'n soort optie zijn.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Moet je op de Speedtouch 510 niet gewoon een switch aansluiten ipv een router :?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de tip van Enforcer natuurlijk uitgeprobeerd en zijn bevindingen zijn helemaal waar.
Ik heb de router WAN interface op DHCP enabled gezet en draaien als een trein.

PS De static werkte niet...al stond daar exact hetzelfde in als wat ik via DHCP kreeg toegewezen.

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:13

Movinghead

ing.

Ik heb zelf inmiddels de Befsr41 v.2 en heb bijna adsl nu lees ik dat je gewoon dhcp op je wan aan kan zetten. Nu staat er op de router firmware 1.42.7 omdat je die nodig hebt een kpn adsl te gebruiken vanwege je pptp sessie. Nu je die niet meer nodig hebt kan je dan de firmware gewoon upgraden naar de nieuwste versie zonder dat je verbinding faalt?

Mijn externe ip is een 10.x.x.x adres en intern draai ik nu een 192.168.x.x adres wat moet ik nu gebruiken als DNS want moet ik dan gewoon het adres van de router gebruiken?

Met dank.

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17-08 06:46

IvoB

Prutst er rustig op los

je moet het 510 pptp ini file in het alcatel modem laden.

Verwijderd

En dan nu het volgende !
Ik heb een Alcatel 510 modem van MXTSREAM en die is al ingesteld,
maar ik heb met met me stomme kop een Linksys BEFW11S4 V2.0 besteld om te kunnen draadloos internetten maar de modem is al een router |:( |:( , het is puur voor het internet. Dus vanuit alcatel naar linksys en dan zenden.
Wat kan ik nu dan het beste doen? kan je het linksys routen uitzetten ?
Ik kan ook geen verbinding krijgen met de PC via linksys USB adapter en dan wat instellen.
Als ik wat in de config gekloot hebt in windows dan zeg ie eventjes er is een verbinding van 11 mpbs en dan gaat ie gelijk weg.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Linksys als router gebruiken en je modem configureren met de pptp.ini die van KPN.com te downloaden is. (hij staat overigens ook op je mxstream cd onder configs)

Op die manier krijg je modem -----> router ----> netwerk

Je modem doet niks (is modem) je router belt pptp in via het modem bij KPN

Voor je wireless gedeelte moet je zorgen dat je ESSID gelijk is een ook je WEB keys

[ Voor 37% gewijzigd door raymonvdm op 13-03-2003 22:16 ]

Verwijderd

Ik heb dit ook geprobeerd! Maar lukte me ook niet!
Nu heb ik wel het volgende gedaan.
1. De modem geconfigureerd met login naam en password.
2. Aangesloten op Router.
3. Nu kan ik via de router op me laptop internetten met een kabeltje er tussen.
als ik nu dat wireless aan de gang krijg dan heb ik toch inprinciepe wireless internet.
Maar het vreemde vind ik met de standaard firmware brand het Wireless lampje niet op de router. Maar als ik een andere firmware update ( die van linksys.nl) dan brandt dat wireless lampje wel nu blijft ook het diag lampje knipperen.
En de PC waar ik de USB adapter heb aangehangen die ziet ook niets in zijn omgeving..
Het maakt me gek !

Verwijderd

Hey ! ik ben eruit.
Het modem ingesteld met loginnaam en wachtwoord!
En dan de router configureren.
Linksys is echt super , vooral het bereik

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Kleine kick, maar hoe moet je nou de pptp.ini file in je modem laden?? (welke command ofzow of kan dat via de webbases manier?)

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Ik weet dat ik hier tegen de regels in ga, maar ik heb dit antw. egt ff nodig sinds ik tot 4 am bezig was geweest me modem/router als alleen modem geprobeerd in te stellen.
Als ik via 10.0.0.138 naar Upgrade ga (Alcatel modem) en daar de .ini file probeer up te loaden krijg ik "Error : File header error." Hoe moet ik dus anders die pptp.ini file de modem in rossen?? :'(

ps. bijna overal op het net vind ik dat mensen dit doen, maar niet duidelijk hoe, ik lees soms iets over een wizard e.d. maar is dat et zelfde als de webbased console?

Verwijderd

Topicstarter
Die foutmelding krijgen veel mensen. De Speedtouch werkt verder wel naar behoren, ik heb nooit geen moeite ingestoken om uit te zoeken wat die foutmelding inhoud.
Pagina: 1