Toon posts:

[WC] Voldoende flow om normaal tot goed te koelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik dan een koperen kachelradiator! Mijn koelblok had ik al een tijd geleden van de eerste actie van Imhotep met zijn DD Maze-3 look-a-like.
Ik heb mijn wc-setup in elkaar gezet om te kijken hoeveel flow ik heb met de huidige spullen. Alles aan elkaar geknoopt, het zo goed en zo kwaad het kan provisorisch waterdicht gemaakt. Om spul dicht te maken is dat zilveren watervast tape echt meesterlijk!! >:) Na alles achter elkaar gehangen te hebben draait het nu wel redelijk. Maar nu is mijn vraag of de snelheid voldoende is om een XP 1600+ tot normale temperaturen (tussen 40 en 50 graden) te koelen.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rippie/DSCF0020.JPG

Jaja, ik weet het, de aansluiting bij mijn rad zijn nog niet helemaal dicht maar dat maakt nu nog ff niks uit. Ook de aansluiting worden anders gemaakt, want ze zitten nu nog in de buizen van de rad maar moeten er omheen. Maar is dit voldoende? Ik heb er 1 blok aanhangen, misschien komt er nog een volledig koperen muurplaat-blok tussen maar dat weet ik nog niet. Oh ja, er zit nu een aquariumpompje van (kuchkuch) 800l/u op.

Hier nog ff een pic van alles bijelkaar: 8)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rippie/DSCF0022.JPG

• Bware81
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 24-01-2022
das meer als genoeg die flow. je moet er mar eens wat kleurstof ingooien dan zie je dat het sneller gaat als dat je denkt.

AMD64 XP3000+, 1024MB Kingston, ASUS K8V deluxe SE, ATI Radeon 9800 pro Realtek8139 Nic, ITE RAID contr, 2x 80GB Maxtor,2x 160GB sataMaxtor, NEC1300a DVD-r, Samsung DVD/CD-r combo. 21inch crt Compaq

Verwijderd

Ziet er goed uit! Flow is genoeg..

Verwijderd

Topicstarter
Mooi!! En nu nog op zoek naar een stille 12cm fan.... 8) en dan kan ik lekker verder met het ontwerp van het kassie waar hij in komt, namelijk onder mijn compiekast!!
Trouwens, die pijpjes zijn te groot voor mijn slang, die krijg ik er wel in maar niet er omheen. Bestaan daar verloopstukjes voor? Vast wel hoop ik, of moet ik daar gewoon wat slangnippels op gooien. Of wat nog beter is misschien, een bochtje aan het einde van die pijpjes zetten. Hoeveel flow nemen die bochtjes eigenlijk weg? Veel of valt dat wel mee?

Oh ja, wou nog ff zeggen dat die slang een heel relaxte soepele Tygon Tube is!! Heeft mijn zus ff uit het scheikundelab gejat..... :Y)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:24 ]

Verwijderd

Ik heb een Coolech/Hydor PE700 (ltr/hr) 'external' pump en sinds mn radiator (onder de vloer) zo'n 50cm lager als de pomp en mn reservoir (bovenin de kast) zo'n 50cm hoger als de pomp staat met 3 koelblokken ertussen (cpu, gpu en HD) is mn flow echt flink omlaag gegaan en toch koelt t nog steeds goed (cpu (XP1800 Palomino) met Seti 37C)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 15:40 ]

Verwijderd

waar heb je die kachelradiator eruit gehaald? Opel Kadett???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 18:59:
waar heb je die kachelradiator eruit gehaald? Opel Kadett???
Volgens mij komt die uit een Opel Ascona. Heb hem met iemand geruild voor iets. Het is iig een fijn ding!! 18x19x5 zijn lekkere maten.

Oh ja, ik heb het zaakje nu op een warmhoudplaatje draaien en het wordt gewoon niet warmer!! >:) En dat plaatje wordt wel goed heet en onder het blokej is het kouder dan aan de rand van de plaat. Dus tot nu toe loopt het allemaal perfect. En ja, ik heb ook al de pomp even uit gehad en toen werd het blokje wel warm :Y).

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:04

Epsilon

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 19:49:
[...]

Volgens mij komt die uit een Opel Ascona. Heb hem met iemand geruild voor iets. Het is iig een fijn ding!! 18x19x5 zijn lekkere maten.
WOEI die radiator heb ik ook :)

ik heb alleen net (kwartier geleden :P) gespoten in zwart voor de 2e keer

binnenkort komen er dus pics online :)

Btw, kan je me de volledige foto ff mailen (normaal formaat, liefst in .BMP of .TIFF)?

Als ik hem mag gebruiken als voorbeeld van hoe de radiator was :)

Zet er maar "photo by Rippie"

[ Voor 42% gewijzigd door Epsilon op 14-12-2002 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet je e-mailadres niet en het staat ook niet in je profiel. Ik heb ze hier maar neergezet dan kun je ze er zelf afhalen. Ik heb ff nieuwe gemaakt, die oude heb ik al niet meer fullscreen en ze komen als JPG van de camera met een hoge resolutie. Dus zie maar. "Photo by Rippie" moet je er nog zelf ff bijzetten :p

Verwijderd

ik zei niks............. :+

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 23:20 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 20:04

Epsilon

Hij is idd bijna hetzelfde, allen de onderkant is anders (daar zitten geen bobbels op als bij jou, maar 1 lang glad kanaal)

maar verder is hij eigenlijk hetzelfde :)
Pagina: 1