DVD ROM naar TV ?

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Hoihoi,

Ik heb in mijn computer een GeForce2 MX 400 (64Mb) zitten met TV out en ik wil binnenkort een Pioneer DVD ROM kopen (zo'n slot in). Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om via die TV out een signaal naar mijn TV te sturen via een SCART kabel of iets dergelijks. Mijn TV staat binnen 2 meter afstand van mijn PC, dus qua lengte enzo moet het wel lukken.

Iemand hier ervaring mee ? Zijn er dingen waar ik op moet letten ?

Alvast bedankt ! :)

Verwijderd

ik weet dit niet 100% zeker maar volgens mij is het niet mogelijk...
TV-Out krijg je dan dus, en volgens mij krijg je helemaal zwart beeld als je dvd af wilt spelen via je pc op de tv...

Hier heb je overigens wel kaartjes voor (40 euro ofzo) zodat je vlekkeloos (zelfs op een P90 met dvd-rom ofzo) dvd kunt kijken op je tv :)

Verwijderd

Dit heb ik gister nog gedaan (Ati Radeon 64MB VIVO + Pioneer 106S), ging prima hoor!

Verwijderd

lukt gewoon hoor, kheb hier ook een GF2MX400 en via de tv-out kan ik de computer gewoon op de TV aansluiten en zo mijn DVD's bekijken, als je een langzame computer hebt dan kun je idd beter een decoderkaartje kopen, die zijn niet echt duur, maar op mijn P3 800@840 loopt alles als een trein :)

• 1st_Ro
Joey, hmmm, ik ga het wel even uitzoeken. Lijkt me namelijk wel handig, beetje multifunctionele CD/DVD ROM speler... ik ben namelijk niet zo'n super filmkijker, maar ik wil wel een goede DVD kunnen bekijken natuurlijk :)

gilles, ik wil die 106s ook ;)
Nou ja, ik koop zowiezo die Pioneer, en vanaf daar kijk ik wel verder :)

In ieder geval bedankt !

Verwijderd

1st_Ro schreef op 14 december 2002 @ 13:41:
Hoihoi,

Ik heb in mijn computer een GeForce2 MX 400 (64Mb) zitten met TV out en ik wil binnenkort een Pioneer DVD ROM kopen (zo'n slot in). Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om via die TV out een signaal naar mijn TV te sturen via een SCART kabel of iets dergelijks. Mijn TV staat binnen 2 meter afstand van mijn PC, dus qua lengte enzo moet het wel lukken.

Iemand hier ervaring mee ? Zijn er dingen waar ik op moet letten ?

Alvast bedankt ! :)
MPEG-kaartje geeft mooie kwaliteit

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 13:42:
TV-Out krijg je dan dus, en volgens mij krijg je helemaal zwart beeld als je dvd af wilt spelen via je pc op de tv...
Als het goed is gebeurt dat alleen als je je TVout aan een videorecorder hangt, aangezien de meeste TVout chips over MacroVision beschikken.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 13:53:
[...]

MPEG-kaartje geeft mooie kwaliteit
Jep, dat was ook nog zoiets, de kwaliteit was dan veel beter...
/me wil over een kleine maand ook via zijn Matrox G400 & plasma tv (in de aankoop :o ) dvd's via de pc @ tv gaan kijken... :)

• 1st_Ro
Hoe duur zijn MPEG kaartjes dan ? Als dat beter is, dan ga ik daar natuurlijk voor :)

Verwijderd

1st_Ro schreef op 14 December 2002 @ 13:57:
Hoe duur zijn MPEG kaartjes dan ? Als dat beter is, dan ga ik daar natuurlijk voor :)
http://www.marktplaats.co.../21223.htm?rv=15&oudei=30

Nog eentje

• 1st_Ro
Voor de prijs hoef ik het niet te laten in ieder geval :)

Verwijderd

1st_Ro schreef op 14 december 2002 @ 14:02:
Nouja, je probeerd gewoon eerst zo de kwaliteit, en mocht dat belabberd zijn kun je alsnog zo'n kaartje kopen, echt duur zijn ze inderdaad niet ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 13:42:

Hier heb je overigens wel kaartjes voor (40 euro ofzo) zodat je vlekkeloos (zelfs op een P90 met dvd-rom ofzo) dvd kunt kijken op je tv :)
Vertel aub geen Hoaxen!!!...

Je heb als goed is op je gf2mx een uitgang.. is die zwart of geel maak niks uit.

Als goed is is er ook een kabel bijgeleverd.

Je gaat nu naar de winkel.. Koopt een scartkabel stuk.. is een boxje met 4 kanalen in.

rood, wit, zwart en geel.

Als je deze hebt sluit je alles aan..
En dan ga je naar beeldscherm eigenschappen..
Bij settings/instellingen naar advance/geadvanceert.

Hier zie je nu GF2MX staat boven aan in een tabblat.
Dus daar heen..

Nu moet je zoeken naat twinview, clone ect... kan je ffe gaan pielen en dan werkt het perfect

• 1st_Ro
Joey, en een TV out > SCART kabel heb ik dan toch zowiezo nodig of niet dan ?

Verwijderd

1st_Ro schreef op 14 December 2002 @ 14:02:
Heb die dxr3 zelf ook vroeger gekocht en was er tevreden van. Het enigste nadeel was dat ik geen remote had alsk film aant kijken was...

Dus uit luiheid heb ik dan maar een vaste DVD-speler gekocht...

Verwijderd

1st_Ro schreef op 14 December 2002 @ 14:03:
Joey, en een TV out > SCART kabel heb ik dan toch zowiezo nodig of niet dan ?
ermm, tv out eindigt met scart :)

en van dat kaartje weet ik verder ook niet veel...

Ik heb vroeger zo'n Voodoo kaartje gehad met tv-out, en daar kreeg ik iig. geen divx mee aan de praat op m'n tv :(
Hoe dat nu allemaal zit weet esmer denk ik beter :)

• 1st_Ro
Mijne dus niet ... achter op de kaart zit zo'n klein rond plugje (PS/2 achtig) en op mijn TV de gewone SCART aansluiting. Of haal ik nu alles door elkaar ? :/

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

kan prima met een geforce 2mx

het enige nadeel is dat je monitor uit gaat.

gebruik tv-tool. http://www.tvtool.de
heb je een s-video aansluiting? dan, krijg je waarschijnlijk last van het zwart-wit probleem, makkelijk op te lossen door bij tv-tool ipv s-video tulp/cinch te kiezen.

ohja, 1st_Ro

koop een s-video kabel, dat is dus die ronde plug achter op je videokaart.
en koop een scartblok. daar kun je je s-video kabel inpluggen.

maar jongens volgende keer even dit lezen: De grote tv-out FAQ
staat alles in.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 14-12-2002 14:09 ]

Verwijderd

1st_Ro schreef op 14 December 2002 @ 14:06:
Mijne dus niet ... achter op de kaart zit zo'n klein rond plugje (PS/2 achtig) en op mijn TV de gewone SCART aansluiting. Of haal ik nu alles door elkaar ? :/
haha, ja, je haalt denk ik alles door elkaar....

maar je hebt ook verschillende soorten scart :)

• 1st_Ro
Ow jee ... :D Hmm, toch maar even die plugjes checken dan ;) Moment ik duik er even achter ! *PLONS* Okay, op mijn TV zit dus een aansluiting met een 20 polige connector.
Op mijn videokaart zit een ronde 9 polige connector met van boven naar benee 2-4-3 gaatjes. (ik klink weer als een heerlijk n00b :) )

• 1st_Ro
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 13:52:
lukt gewoon hoor, kheb hier ook een GF2MX400 en via de tv-out kan ik de computer gewoon op de TV aansluiten en zo mijn DVD's bekijken, als je een langzame computer hebt dan kun je idd beter een decoderkaartje kopen, die zijn niet echt duur, maar op mijn P3 800@840 loopt alles als een trein :)
Ik heb hier een AMD 1.2 Ghz, dus dat moet goed gaan lijkt me ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

1st_Ro schreef op 14 December 2002 @ 14:13:
Ow jee ... :D Hmm, toch maar even die plugjes checken dan ;) Moment ik duik er even achter ! *PLONS* Okay, op mijn TV zit dus een aansluiting met een 20 polige connector.
Op mijn videokaart zit een ronde 9 polige connector met van boven naar benee 2-4-3 gaatjes. (ik klink weer als een heerlijk n00b :) )
ohh, lekker een 9 polige connector.
dat is dus geen s-video.

je zult wel een kabeltje bij je videokaart hebben gekregen, die moet je er aan hangen. daar een s-video op. en die weer in een scart blok.

• 1st_Ro
Ik kan me geen kabeltje herinneren ... Ik ga zo toch naar de lokale computerboer, dus misschien dat zij wat weten. :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Leez De grote tv-out FAQ ff goed door, daar staat alles zo'n beetje wel in uitgelegd en met een beetje zoeken kan je de rest van je vragen ook wel beantwoorden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.