Aantal AVI,VOB,AC3 vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
Ik heb even een aantal vragen:

- ik heb een SB Live! 5.1 aangesloten via digital op mijn versterker. Als ik Dolbytest.vob (oid) afspeel met PowerDVD of WinDVD krijg ik prima Dolby Geluid (zegt versterker ook: 3/2 Dolby Digital) maar als ik een AC3 bestand afspeel met PowerDVD of WinDVD dan zegt hij gewoon PCM 48Khz dus dat is gewoon stereo. Hoe zorg ik ervoor dat ook een AC3 5.1 wordt?

- Is het mogelijk om een AVI bestand terug te coderen naar VOB? waarmee en hoe kan dat dan?

- Is het met een stand-alone DVD-speler mogelijk om VOB bestanden af te spelen? of meot je ze toch omzetten naar MPEG?

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-08 23:09

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

1ste: is al een paar keer langs geweest, weet zo even geen topic.
zoeken met ACM search geeft veel resultaten. zoek bv op 'AC3 stereo'

2de: ja, met een dvd authoring programma

3de: met standalone dvd speler kun je dvd's afspelen, op een dvd staan vobfiles, maar dat is niet het enige wat je nodig hebt om dvd's mee af te spelen.
Zit een heel dir structuur achter (beetje net als met vcd's) en aantal bestanden die nodig zijn.
Bekijk bv een originele dvd zijn dir structuur, alleen met een vob file red je het niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Vae Victis op 14-12-2002 13:50 . Reden: opmaak is moelijk 8)7 ]

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:19

FutureCow

(C) FutureCow

Topicstarter
dus als ik een VOB bestand op een gewone DATA CD (700MB) brand gaat mijn DVD speler dat mooi niet spelen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Even de search gebruiken, dan vind je alle antwoorden.

Dit topic is gesloten.