Toon posts:

mp3 file server

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb eergister er nog een computer bij gekocht wel een leuk ding hoor :P
maar nu moest ik nog een os verzinnen dus ik dacht zal mandrake even instaleren , want van me vrienden hoorde ik dat het wel een goeie linux is dus zo gezegt zo gedaan mandrake ingestaleert alles loopt perfect

maar natuurlijk heb ik problemen anders post ik hier niet ;)
nou kijk ik heb hier in huis ook een server draaien die ik als mp3 server gebruikt en om internet door te routen

Maar als ik nu mp3s in me xmms(linux winamp player) playlist dump dan moet die persee die nummers donwloaden << en dat is niet de bedoeling :(
Ik bedoel dus dat hij eerst het hele nummer in 1 keer moet downloaden en dan kan afspelen.

En terwijl hij op me windows xp computer niet nummers in zijn geheel hoeft te downloaden, maar dan download hij zeg maar telkens een stukje.
Nu is me vraag weet 1 van jullie om het aan xmms ligt en of je het daar kan uitschakelen???? Of ligt het aan mandrake 9.0 en weten jullie of je het daar ergens kan uitzetten???????

Verwijderd

En als je die NetBIOS-share (?) waar je die mp3tjes op deelt eens mount in je systeem? Dan ben je voorgoed van het probleem af.

Verwijderd

Geef ook eens wat info over hoe je je server benadert vanaf je Mandrake machine en welk OS er op draait en zo. Dat maakt het beantwoorden van de vraag wellicht eenvoudiger. Heb je al een andere mp3 playser geprobeerd om te kijken of hetzelfde optreedt ?
Meer info please :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 13:38:
Geef ook eens wat info over hoe je je server benadert vanaf je Mandrake machine en welk OS er op draait en zo. Dat maakt het beantwoorden van de vraag wellicht eenvoudiger. Heb je al een andere mp3 playser geprobeerd om te kijken of hetzelfde optreedt ?
Meer info please :)
file server >> slackware 8.1 en ik deel de bestanden via samba
en ik benader gewoon me server door smb://ip/map

maar ik zou zo eff niet weten welke andere player ik kan gebruiken

iemand suggesties???

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 13:37:
En als je die NetBIOS-share (?) waar je die mp3tjes op deelt eens mount in je systeem? Dan ben je voorgoed van het probleem af.
ik gebruik geen netbios ben niet gek :P ik gebruik tcp/ip
maar hoebedoel je op deelt mount in me systeem??????????

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 14:06:
[...]

ik gebruik geen netbios ben niet gek :P ik gebruik tcp/ip
maar hoebedoel je op deelt mount in me systeem??????????
Je gebruikt wel NetBIOS, want Samba share...

Verwijderd

Dus je zit met 2 linux machines op Samba te werken. Dat is op zich onlogisch, omdat samba met name is bedoeld voor file & print sharing tussen Linux en Windows machines. Maar goed, ik heb wel een aantal ideeen:
- probeer de share eens te mounten (geeft Max_Kool ook al aan)
- als dat niet helpt kun je overwegen NFS te gaan gebruiken
- andere speler onder KDE zou noatun kunnen zijn en zo zijn er denk ik wel meer (freshmeat ?)

/edit: mounten van samba shares mag je zelf eerst proberen op te zoeken, dat is op dit forum, in manuals e.d. echt wel uit te vinden.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar hoebedoel je de share te mounten

en wat is nfs???

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 14:14 ]

Verwijderd

voorbeeldje uit je fstab:

\\machine\share$ /hotbricks smbfs password=pw,username=user 0 0

En je mount zo de smb-share in je systeem (is wel de omgekeerde wereld, een smb-share mounten in je systeem, met nfs kan het natuurlijk ook. -edit:dat was een dubbelpost Max_Kool-).

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 14:14 ]

Verwijderd

Je maakt gewoon een directory aan waar je die mp3's wil hebben. En deze mount je via het volgende commando:
code:
1
mount -t smbfs //computernaam/map /waar/de/mp3s/moeten/komen

Je kan indien nodig ook nog een username en wachtwoord meegeven. Maar dat bekijk je maar in de man pagina's van mount. Is alles te vinden.

Succes!

Verwijderd

[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

Dicht. Het is de bedoeling dat je zelf ook eens wat probeert te zoeken en uit te vinden. NOS is geen Helpdesk .
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.