Toon posts:

[XP] Online Gaming - Microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een week of 4 speel ik on-line Halflife Mods, waaronder veel Team Fortress.

Nu bezit ik een een Headset van Labtec Axis-502 die over de computer etc goed blijkt te werken. In de computer zit een SBLive 5.1 geluidskaart die ook blijkt te werken. Nu heb ik in de mod-files de voice en sound allemaal ingesteld dus zou dit on-line moeten werken, maarbij elke modfile zie ik dus wel dat iedereen een speakertje achter zijn naam heeft en ook hoor ik de mensen tegen elkaar praten. Alleen ja ja jullie raden het al, bij mijn naam staat dus nooit een luidsprekertje. Dus neem ik aan dat de boel het gewoon niet doet want er is ook niemand die reageert op gesproken woord van mij, zelfs een familielid dat ook dit soort games online speelt en wel kontakt kan maken.

De vraag is, kan iemand dit probleem en heeft hij een oplossing of misschien een hint om dit op te lossen.

AMD XP1800, 512Mb, GeForce 2Mx/400 64Mb, Headset Labtec-Axis-502, SBLive5.1.

Verder zit dus het systeem via de kabel 24/7 op het internet.

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Kan je wel geluid opnemen in XP zelf?
Start --> Programma's --> Bureau-accessoires --> Entertainment --> Geluidsrecorder.
Werkt dat ook niet dan weet dat het niet aan Half-Life ligt, zo wel dan heb ik geen idee.

Verwijderd

Ik heb dat probleem dus ook, maar dan met mn Labtec Axis 712. Vroeger kon ik er wel mee praten, maar sinds een tijdje herkent windows Xp mn mic niet meer :/

ps: opnemen doet ie niet

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-12-2002 14:35 ]

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 11:54
Verwijderd schreef op 14 december 2002 @ 14:32:
Ik heb dat probleem dus ook, maar dan met mn Labtec Axis 712. Vroeger kon ik er wel mee praten, maar sinds een tijdje herkent windows Xp mn mic niet meer :/
Tja dan heb volgens mij 2 mogelijkheden.
1. Nieuwe XP drivers zoeken, zijn die er niet dan Labtec mailen.
2. Nieuwe mic kopen.

Verwijderd

Idd DarkJedi :/

1) Zijn er niet (iig niet op de site)
2) Daar gaan mijn 69,95 euro's :/

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren even geprobeerd met de geluidsrecorder uit XP en die werkt dus goed met opnemen en weergeven. Dus de headset en XP blijken te werken.

Verwijderd

hehe.. klink maybe dom.. maybe is het ook wel dom. Maar ik activeer mijn mic altijd met MSN. Dan klik ik op met iemand praten dan vraagt hij of ik mijn mic aan wil zetten en geluidsniveau in wil stellen etc
Pagina: 1