Toon posts:

Probleem usb van MSI k7t-turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa heeft een nieuwe usb printer gekocht, maar deze wilt niet werken. Het ligt volgens mij aan de USB van het moederbord. Want op een andere pc werkt ie wel gewoon (na wat vaag geklooi).
Er staat nu een ? bij "general purpose USB hub" in het apparaatbeheer tabblad. Als ik m verwijder en winxp pro (sp1) m opnieuw wilt installeren kan ie geen drivers vinden. Ik heb zelf ook gezocht maar kan niks vinden over USB drivers voor het moederbord.
Weet iemand waarom die automatisch geen drivers installeerd of anders een site voor drivers?

oja de muis doet het wel gewoon via usb.

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:59

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je gewoon de de drivers van de installatie cd geplukt van je mobo of van win XP zelf? en heb je ook de via drivers geinstalleerd?

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
mja allemaal gedaan. Maar het vage is dat er al wel usb poorts geinstalleerd staan en ze werken ook. Alleen bij de printer niet. Misschien is de hardware die detecteerd "Usb Hub controller" niet de usb maar de printer.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~j.moonen/usb.jpg

En als ik gewoon de printer via de cd installeer gaat ie zoeken naar de printer, en dan zegt ie uiteindelijk printer kan niet gevonden worden en stelt ie m standaard in op lpt1 do'h.

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

heb je die cd van je mobo want je moet bij General Purpose USB Hub moet je namelijk opnieuw installeren, eigenschappen op vragen van die Purpose USB Hub en kies opnieuw installeren of stuurprogramma bijwerrken, navigeer naar de directorie van je USB drivers op je cd van je mobo mocht je die drivers niet kunnen zoeken, laat je de wizard de cd scannen dit is de beste oplossing voor drivers te installeren. Als de wizard de goede driver heeft gevonden. Succes.

Verwijderd

Topicstarter
mja ik heb dus wel een cd alleen daar kan ie dus nix op vinden, en als ik zelf handmatig zoek ook niet. Op de site van MSI kan ik ook nix vinden over usb controllers. arghh

Verwijderd

Die USB drivers zitten bij het VIA 4in1 pakket want de controller(s) zit(ten) in de southbridge.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt! Ik heb de sys en inf files van m'n laptop naar de pc verstuurd en daarmee de usb controller opnieuw geinstalleerd

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

doet de printer het weer :?

Pagina: 1