Toon posts:

ADSL via huiscentrale HOMEVOX

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier zo een homevox in huis, (12 jaar oud al)
Maar ik vroeg me af als ik de adsl modem met splitter en al nou op een "client" kan zetten, dus niet op de hoofdlijn.
Is het dan mogelijk om adsl op die lijn te krijgen ?
Als ik wil bellen dan moet ik eerst een 0 kiezen voordat ik naar buiten kan bellen.
Dus de lijn is eerst intern en pas extern als ik op een 0 heb gedrukt.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-08 09:22

cue

Nee dit is niet mogelijk... Huiscentrale staat helemaal los van je adsl verbinding.

Je moet de splitter gooien op je hoofdlijn, daar split je het signaal voor telefonie en ADSL.

:)

btw: waarom zou je dat eigenlijk willen?

[ Voor 11% gewijzigd door cue op 14-12-2002 12:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Cue schreef op 14 December 2002 @ 12:45:
Nee dit is niet mogelijk... Huiscentrale staat helemaal los van je adsl verbinding.

Je moet de splitter gooien op je hoofdlijn, daar split je het signaal voor telefonie en ADSL.

:)

btw: waarom zou je dat eigenlijk willen?
omdat ik dan de router enz in me eigen kamer kan laten staan.. anders moet ik namelijk een utp kabel van 15 meter kopen.. als ik m gewoon op mn eigen aansluiting in me kamer kan zetten heb die kabel niet nodig.. scheelt heel wat geld.

Verwijderd

nou nou.. zo een UTP kabel kost je ook echt een vermogen!! :-)

• Bigs
  • Niet online
Zo duur zijn UTP kabels niet hoor :) en nee het gaat niet werken. Die homevox kan al niet nummerherkenning en wisselgesprek omgaan, laat staan met ADSL :)

De enige leuke functie van die homevox is 85.. en misschien de afluister ik bedoel babyfoon functie :)

[ Voor 27% gewijzigd door Bigs op 14-12-2002 13:04 ]

• rollebol
  • Laatst online: 09-06 12:38
Als het al zou kunnen (maar dat is niet zo) dan had je een analoog ADSL modem moeten hebben, nu heb je er als het goed is een voor ISDN.

Verwijderd

Topicstarter
rollebol schreef op 14 December 2002 @ 13:01:
Als het al zou kunnen (maar dat is niet zo) dan had je een analoog ADSL modem moeten hebben, nu heb je er als het goed is een voor ISDN.
nee gewoon een analoge..)
Ik heb namelijk de keuze bij de hoofdlijn, rechtstreeks op de buitenlijn of op de homevox lijn.
Als ik rechtstreeks op de hoofdlijn doe is er geen verschil met een normale analoge lijn.
UTP lekker goedkoop.. k, maar moet ik nog ff een gat boren in me vloer, zodat die kabel naar beneden door getrokken kan worden, zijn nl. geen andere mogelijkheden.
Oja en als ik 20 meter UTP kabel zou nemen, zou dat qua snelheid veel uitmaken met 10 meter utp ?

• buiter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:04
Verwijderd schreef op 14 December 2002 @ 13:18:
[...]

Oja en als ik 20 meter UTP kabel zou nemen, zou dat qua snelheid veel uitmaken met 10 meter utp ?
Ja... Snelheid gedeeld door 2 (afstand is 2 keer langer) :+

Nee hoor dat maakt niet zoveel uit (10 of 20 meter)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:57
Kan niet. En dat is ook in de Faq te lezen.

De splitter moet DIRECT op de binnenkomende lijn worden aangesloten, daar mag niets voor zitten :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.