[RedHat] ae (texteditor), start niet op

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• seeKo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-01 09:37
Als ik als root ingelogd ben.
En ik doe: cd /etc/X11/
En ik wil de file Xsession editen. Dan typ ik in de map: [root@localhost X11]#
Ik geef dan het command ae, dan zegt hij: bash: ae: command not found.
Als ik het command ae Xsession geef, dan zegt hij weer: bash: ae: command not found.

Kan iemand mij zeggen hoe ik de text editor opstart? Want ik wil Gnome opstarten, en dan moet ik eerst iets in Xsession veranderen. Er moet namelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/bash
xterm &
gmc &

window-manager &
panel
exit 0
##
in komen te staan.

Help me aub met uit te leggen hoe ik WEL in de teksteditor kom, zodat ik Xsession goed kan configgen en zo Gnome goed op kan starten.

P.S: Of kan Gnome ook op een andere manier worden opgestart?

[ Voor 6% gewijzigd door seeKo op 14-12-2002 11:36 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:33

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het probleem is dat ae helemaal niet geïnstalleerd is op je systeem :7. Oplossing: gebruik een andere editor. Vi is in ieder geval geïnstalleerd, maar niet zo makkelijk te gebruiken. Het volgende zou moeten werken:
code:
1
2
3
4
5
cd /etc/X11
cp Xsession Xsession.backup
cat > Xsession
[typ hier wat er allemaal in moet komen]
Ctrl-D

Dat zou moeten werken...cat is zo'n basiseditor die overal wel te vinden is en hij is wat makkelijker dan vi (al kun je er veel minder mee) :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Dit is wel een heel basic vraag, als we moeten gaan uitleggen hoe je files moet editen etc.

Daarom gaat dit topic dicht. Kijk in de NOS FAQ voor een lijst met Linux-HOWTO's, documentatie etc.

Dit topic is gesloten.